Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Några fel

Forum > Mugglarportalen > Buggar > Några fel

Bevaka tråden
Användare Inlägg
carbe
Elev

Avatar


Två snabba fel:

* Jag fick två stycken meddelanden att matchen hade påbörjats. Dessutom fick jag dem exakt vid samma sekund, så det lär vara någon bugg.

* Ett fånigt litet fel. När man drar över en medlems användarnamn i en tråd så ser man att det är ett mellanslag mellan själva inlägget. Det är inte nödvändigt att du fixar det.

27 aug, 2007 22:51

Erfa
Rektor

Avatar


Det "fåniga felet" fixade jag snabbt, jag har också noterat det, men tydligen alldeles glömt bort det. Det andra är lite konstigare.

Quidditchen.. hm... är du säker på att det inte är två olika matcher? Det spelades nämligen två matcher med sisådär tre sekunders mellanrum där... förresten tror jag inte ens att jag visar tiden med sekunders noggrannhet under Meddelanden.

Jaja, den första "buggen" är i alla fall fixad.

29 aug, 2007 17:49

als
Elev

Avatar


PHP har en ful ovana att använda ampersand, det vill säga tecknet "&" i URL:er som standard. Detta bryter faktiskt mot W3Cs standarder eftersom tecknet har en reserverad betydelse, men det finns tydligen fixar för det. I övrigt verkar HTML Tidy och SGML-parsern ha lite att säga till om beträffande forumkoden, även om det mesta tycks vara fånerier. Bäst för URL-hanteringen vore ju förresten om du kunde använda URL Rewrite så att det blir en liknande syntax som wikipedia, alltså något i stil med dindomän.tld/forum/26/ för den här topicen exempelvis. Det kräver dock att man har ett webhotell som tillåter att man skriver sådant -- vilket jag nästan kan lova utan att ha sett efter att surftown inte gör.

5 nov, 2007 00:14

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Buggar > Några fel

Du får inte svara på den här tråden.