Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Lite om reglerna här på Mugglarportalen

Forum > Nyheter > Lite om reglerna här på Mugglarportalen

1 2 3 4 5 6
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Li
Biträdande rektor

Avatar

+39


Hej Mugglis! Hoppas att ni har en fantastisk vår än så länge och ser fram emot sommaren. Vi tänkte skriva en nyhet för att klargöra lite saker och påminna er om en del regler vi har här på hemsidan.

För det första:
Att skriva till andra medlemmar i forumet om hur onödiga deras trådar är, beskylla för spam, och dyl. är inte tillåtet (och inte direkt trevligt). Kom ihåg att det faktiskt finns en regel som lyder:
Nedvärdera inte andra medlemmar eller deras åsikter! Det är inte tillåtet att bedöma hur viktig en annan medlems tråd eller liknande är baserat på ålder, kön, etnicitet, sexuell läggning eller elevhemstillhörighet.

För det andra:
Att skapa nya trådar är inget fel. Vi vill ha ett levande forum. Vi ser att många av er gärna vill berätta att det redan finns trådar om liknande ämnen när medlemmar skapar nya trådar, men vi vill be er tänka på vad som är rimligt att säga till om. Måste en ny medlem leta efter trådar som varit inaktiva i ett halvår? Gör det något om man vill skriva något om sin dag och vad man gör nu, bara för att det redan finns sådana trådar?
Vi tycker om ett levande forum, att se många nya ansikten i forumet och nya trådar. Man ska inte skapa helt identiska trådar, men vill man skriva om hur glad man är just nu, att man köpt något som hör till en viss serie eller nyss lyssnat på en låt som kommer ex. från Melodifestivalen behöver man inte prompt skriva om detta i redan existerande trådar med flera tusen inlägg.

Vi tycker tyvärr att många på Mugglarportalen tyvärr går lite överstyr med att berätta för medlemmar att deras trådar är onödiga, spammiga, att det redan finns sådana trådar, att de borde använda sökfunktionen och liknande, vilket gör att många medlemmar inte känner sig välkomna. Tvärtom, är det tyvärr många medlemmar som rapporterat att de inte alls känner sig trevligt bemötta och att de knappt vågar skriva alls i forumet. Så ska det inte vara! Här på Mugglarportalen är alla välkomna och alla är lika mycket värda.

Det är självklart bra att ni vill se till att forumet på Mugglarportalen är smidigt och lätt att hitta i, men vi vill be er tänka på reglerna och framförallt hur ni skriver till andra medlemmar. Kommer man helt ny till en hemsida och äntligen vågar skapa en ny tråd är det kanske inte jätteroligt att direkt få höra saker som "Men det finns ju redan en sån här tråd, använd sökfunktionen, låååååås någon!"Eller att medlemmens tråd skulle vara onödig. Vi tycker inte att några trådar är onödiga.

Och för det tredje, tyvärr igen;
Vi vill påminna er om att man aldrig under några omständigheter får tilltala någon på ett otrevligt sätt här på Mugglarportalen, eller säga allmänt taskiga saker. Reglerna gällande hur man beter sig gäller även när du själv anser att någon har fel, är dum, eller bryter mot reglerna. Att någon är elak eller har fel enligt dig, ger inte dig rätt att vara taskig tillbaka. Rapportera allt som känns fel till Staff direkt istället. Visa hur man ska bete sig istället om du tycker någon gör fel! Även detta står tydligt i reglerna, men vi märker tyvärr att många användare ändå använder ett otrevligt språkbruk när de tycker att någon beter sig dumt, vilket alltså inte är tillåtet.

Staff tar hand om spam, dubbeltrådar, elakheter och liknande så fort vi kan.

Hoppas att detta blir tydligt och att ni får en fantastisk sommar!

Väl mött,
Staff

without something there is no nothing

17 maj, 2012 20:50

Victoire Weasly
Elev

Avatar


Vad skönt att ni tar tag i det här, det har blivit lite för mycket sånt här på senaste tiden

~MY TUMBLR~

17 maj, 2012 21:09

Borttagen

Avatar


Åååh, tack och lov. Jag hatar när man ska skriva i en tråd och det första man ser är "Det finns redan en sån här tråd..", låt staff sköta dubbeltrådar!

17 maj, 2012 22:13

Ronald Weasley
Elev

Avatar


Jag har sagt några gånger att "det finns redan en sån här tråd" till folk, men jag är aldrig taskig eller nedlåtande. Tvärtom Jag gillar att hjälpa folk, och när jag gör det så gör jag det på ett snällt sätt!
Dock händer det att folk håller på med liknande saker som ni skrev om mot mig, och då kan denna information vara bra, tror jag

17 maj, 2012 22:15

Tonks_xD
Elev

Avatar


Skrivet av Victoire Weasly:
Vad skönt att ni tar tag i det här, det har blivit lite för mycket sånt här på senaste tiden


Håller med

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.perezhilton.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F11%2Ftumblr_mwssqid9tm1st1gd4o1_250.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F61687f783855c7ae0c7dc69c1971e9a3%2Ftumblr_mwqyo0Q1B81srwm0lo1_500.gif

18 maj, 2012 08:54

Borttagen

Avatar


Skrivet av Tonks_xD:
Skrivet av Victoire Weasly:
Vad skönt att ni tar tag i det här, det har blivit lite för mycket sånt här på senaste tiden


Håller med
Det är faktiskt ganska irriterande, bra att ni tar tag i detta!

18 maj, 2012 09:33

Ginny00
Elev

Avatar


Challenge accepted 8D

Nejmen bra att ni påminner medlemmarna om detta!

18 maj, 2012 10:42

Oskan
Elev

Avatar


Sounds good enough =)

"May the force be equal to mass times acceleration"

18 maj, 2012 10:47

joel9324
Elev

Avatar


Låter jättebra! Ha en jättetrevlig sommar!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F5a%2F3c%2Fda%2F5a3cda8b4e71c2cffbcb7600c0448803.jpg

18 maj, 2012 10:48

Lordlollo
Elev

Avatar

+1


Då säger jag förlåt, eftersom att kg vet att jag har visat detta beteende, ska görsöka att sluta. Fölåt så mycket! ♥

18 maj, 2012 12:15

1 2 3 4 5 6

Bevaka tråden

Forum > Nyheter > Lite om reglerna här på Mugglarportalen

Du får inte svara på den här tråden.