Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Gott nytt år Mugglis!

Forum > Nyheter > Gott nytt år Mugglis!

1 2 3 ... 7 8 9
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Li
Biträdande rektor

Avatar

+7


Nu har vi 2012 här och det känns som om detta verkligen kommer att bli ett helt fantastiskt år för oss på Mugglis! Vi har lite nya saker redan nu att berätta för er, nya saker som är på väg och ett hopp om att vi inom en snar framtid kommer att nå 10 000 medlemmar-strecket! För nuvarande har vi 9817 fantastiska medlemmar här på hemsidan, vilket är en ökning på 7564 medlemmar sedan förra året vid den här tiden, då sidan hade 2253 medlemmar. Helt fantastiskt!

Nu har vi uppdaterat frågesporten, och den går nu till som följer - man får enbart svara på 50 frågor varje gång. Därför är numera även topplistan för frågesporten borttagen, då det inte längre räknas poäng.

En annan ny sak är två stycken tillägg i Reglerna. En punkt är tillagd under Spam-regeln där det numera också räknas som spam att enbart citera en annan medlems inlägg och posta om det. Vill man visa att man håller med och inte har mer att tillägga finns tummen upp-funktionen. Annars kan man citera och skriva varför man håller med. Vi har märkt att folk enbart återciterar folk för att få fler inlägg, och det är inte ok. Numera kommer allt sådant att raderas och det gäller även om man bara skriver till ett "^"-tecken. Gör er egen röst hörd!

En ny punkt i reglerna har lagts till också som handlar om att vi på grund av att Mugglis ska vara en plats där alla i olika åldrar ska känna sig välkomna och bekväma och därför ska man inte posta explicit material som bäst passar 15+ i forumen. Att posta väldigt blodiga, våldsamma eller liknande bilder som passar 15+, eller prata om annat som kanske inte lämpar sig alla ögon (ex sex) är alltså något vi nu ber er undvika. Vi ber er respektera detta, då vi vill att Mugglis ska vara en plats där alla är bekväma, och att föräldrar ska känna sig säkra med att låta sina yngre barn vara medlemmar här.

Nu har även Mugglis-butiken tagit bort tröjor med mugglarportalen-tryck, men sådant har ersatts med Mugglis istället. Man kan alltså fortfarande köpa fina tröjor, där all vinst som vi får (som inte går till Spreadshirt som har hand om beställningarna och produktionen) går till att utveckla Mugglis!

Så, en liten nyårsuppdatering, jag hoppas att jag inte glömt något. Hoppas ni har en fantastisk fin helg Mugglis och att ett fantastiskt år väntar oss! Vi älskar att se sidan växa och bli så älskad!


6 januari 2012 lyckades vi få över 10 000-medlemmar! Fantastiskt!

without something there is no nothing

1 jan, 2012 11:34

Detta inlägg ändrades senast 2012-01- 9 kl. 17:48
Antal ändringar: 1

EMELESEL
Elev

Avatar


Å, vad roligt! Najs med Mugglis märke på tröjorna eller vad det var...

1 jan, 2012 11:47

stellaa
Elev

Avatar


kul ^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F9a%2F5c%2F72%2F9a5c72f65c50bc9b5b67c3501ad20a20.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F96e706e80e9727c876e2a2dca61154bb%2Ff571f50195e5483c-ef%2Fs500x750%2Fd9080714b4138e659645d9870bbc9a6fecd85015.gifv

1 jan, 2012 11:50

jan
Elev

Avatar


Bra att ni har uppdaterat reglerna gott nytt år !

Jag tror livet är en dröm. Men vad händer den dagen du vaknar från denna dröm? https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F40.media.tumblr.com%2F2b692904d77e7aa99c0713a3cff102ff%2Ftumblr_ngp2jxsRMe1sgz41fo1_400.jpg

1 jan, 2012 11:55

Erfa
Rektor

Avatar

+1


Uppdatering: Frågesporten krånglade lite, bland annat fungerade inte spärren som gör att man bara kan spela tre gånger om dagen, vilket gjorde att vissa spelade jättamånga och elevhemspoängen bara flög iväg! Därför har jag nollställt frågesportesresultaten hittils, så om ni redan har spelat idag kan ni göra det igen!

Ber om ursäkt för krånglet!

1 jan, 2012 11:59

Simonlack
Elev

Avatar


Åh vad roligt att så mycket har hänt förra året på mugglis ^^ drakar, marknad, ett nytt spel, Weasleys vassa...... en julkalender, en kaninjakt och en trolljakt=) Kan säga att detta är den bästa inloggningssidan tillsammans med Facebook =)

edit: och trollstavarna =)

Lily and James one of the cutest couple of time!

1 jan, 2012 12:01

Melody Marvelous
Elev

Avatar

+1


Jag gillar inte den nya frågesporten, det kommer ta evighet att samla ihop pengar nu, och det är väldigt lätt för vem som helst att svara rätt på 50 frågor.
Det är orättvist för oss som klarade alla frågorna förut..

I believe in Sherlock. Moriarty is real. http://melodymoonchild.blogg.se/

1 jan, 2012 13:15

Latmask
Elev

Avatar

+1


Tycker också att 50 frågor är för enkelt. Man skulle ju kunna ha något omkring 100-150 så blir det varken för lätt eller för svårt. (Och klarar man alla får man väl inte överdrivet många poäng till sitt elevhem.) De som kan mer borde få möjlighet att vinna mer pengar och poäng.

1 jan, 2012 14:28

Twix
Elev

Avatar


Jag klarade inte alla 50 frågor, men fick ändå 2 galleoner och 1 poäng till Hufflepuff. Ska det verkligen vara så?

1 jan, 2012 14:44

GinnyLover
Elev

Avatar


Gillar den nya frågesporten

8 maj 2013 ♥

1 jan, 2012 14:48

1 2 3 ... 7 8 9

Bevaka tråden

Forum > Nyheter > Gott nytt år Mugglis!

Du får inte svara på den här tråden.