Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Förhandsgranska & ändra poster

Forum > Mugglarportalen > Förhandsgranska & ändra poster

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Tjoho Erfa! Fint jobb på sajten på sistone. Jag har ett önskemål angående möjlighet att förhandsgranska det kan skriver innan man postar det. Detta var kanske inte så relevant tidigare, men nu då man kan använda en drös BBCode så är det intressant att veta hur det ser ut innan man postar.

Vilket osökt leder mig in på min andra punkt... nämligen att jag tycker att det är lite irriterande att det står att man har redigerat sin post, när det kanske rör sig om att man har rättat till ett stavfel. Jag har sett olika lösningar på detta på olika forum:
1) att man kan redigera sin post utan att det syns så länge ingen har svarat efter en.
2) att man kan redigera sin post utan att det syns inom en viss tidsperiod (ex. 5 min).

Detta kanske är komplicerat att ordna, så det är mest en parentes. Förhandsgranskning är viktigare!

13 sep, 2009 22:19

Erfa
Rektor

Avatar


Ah, det är ett mycket bra förslag. Förhandsgranskning borde inte vara så fruktansvärt svårt att fixa, men det tar väl en liten stund. Jag lägger det i min "Att göra"-lista.

Sen att detser ut som om man har ändrat sitt inlägg om man bara fixade ett stavfel har jag också tänkt på. Det borde faktiskt vara ännu lättare att fixa, eftersom det bara är att jämföra datumet då posten ändrades och datumet på nästa inlägg. Jag lägger in det i listan också.

Enda nackdelen med det är ju att den första ändringen sedan kommer att räknas i "antalet ändringar" om man redigerar en gång till efter att någon har svarat... men det kanske inte gör så mycket då.

13 sep, 2009 22:30

Borttagen

Avatar


Taaack för att det går att förhandsgranska nu!

28 sep, 2009 21:06

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Förhandsgranska & ändra poster

Du får inte svara på den här tråden.