Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Anslagstavlan

Forum > Mugglarportalen > Anslagstavlan

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Oskan
Elev

Avatar

+3


Ibland kommer det upp lite väl fula saker på anslagstavlan, så jag tänkte att man kanske skulle kunna ha en mini-moderator som kan ta bort inläggen och i och med det poängavdrag, forumbetygssänkning (ogilla) eller till och med avstängning på en viss tid.

När man ändå är igång kanske det skulle vara bra med några moderatorer i forumen eftersom Erfa inte verkar vara så aktiv nu för tiden... Ett för varje elevhem hade ju passat, så att de även kan hålla koll i sällskapsrummet!

Då passar vi även på att byta ut medlem (det som står vid ditt användarnamn i forumen) mot elev, webmaster till rektor, admin till lärare? och moderator till elev!

"May the force be equal to mass times acceleration"

17 okt, 2010 20:35

leumas
Elev

Avatar


Bra idé *klappar i händerna och nafsar på kaka*

17 okt, 2010 21:13

Cyachi
Elev

Avatar


Låter som jättebra förslag! Jag har också tänkt på att det skulle behövas lite fler admins, allt eftersom att medlemsantalet stigit.
...men då behöver ju Erfa skriva ihop lite mer specifika forumsregler, så att de nya adminsen vet vad de ska hålla koll på.

17 okt, 2010 21:14

Library
Elev

Avatar


Låter som en jättebra idé

Du måste se på livet med enkla ögon

17 okt, 2010 21:33

Oskan
Elev

Avatar


Jo, reglerna borde faktiskt utvecklas lite!

"May the force be equal to mass times acceleration"

17 okt, 2010 22:06

APELSiiN
Elev

Avatar


Ja! En prefekt till varje elevhem

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2F39c4fa2ab966749570cea83739a5c7e9%2Ftumblr_nl9e3pxsnf1u6luwto1_250.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2Ffc121ec46bd486774c2c3a18eb192f9d%2Ftumblr_nl9e3pxsnf1u6luwto2_250.gif

18 okt, 2010 07:01

Erfa
Rektor

Avatar


Att utse en prefekt per elevhem är något som jag har funderat på länge. Förmodligen skulle det bli så att alla prefekter kan moderera i alla forum, men att man ansvarar för något specifikt bara.

Men som sagt, det behövs mer specifika regler och bedömningsregler för det!

Hur hårda straff det ska vara för olika regelbrott och så. Förmodligen blir det Eriskay som skriver det, det brukar hon sköta.

Men om ni har några förslag på hur reglerna borde se ut får ni gärna ge tips här i tråden!

18 okt, 2010 14:00

LovisaB
Elev

Avatar


Låter super!

Jag tycker att det här med poängavdrag var en bra idé! Hoggykänsla liksom. Men kanske inte alltför mycket? Och olika beroende på vad man gjort... Svordommar respektive elakheter osv.

18 okt, 2010 14:21

Cyachi
Elev

Avatar


^Håller med Lovisa!

Sedan tycker jag att det ska bli förbjudet med off topic också, haha, något som jag stör mig på. Fast då kanske hela forumskategorin "Off Topic" måste byta namn så att man inte tror att man får gå off topic där...?
Samt dåligt språk, spam, osv.

18 okt, 2010 14:38

LovisaB
Elev

Avatar


Tycker som Cyachi! Det blir tråkigt när tråden börjar med att jag pratar om något men sedan blir det en konversation mellan några andra om något annat...
men att gå off topic borde inte straffas lika hårt som t.ex. spam...

Borde man få varning? kanske beror på vad det är?

18 okt, 2010 14:49

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Anslagstavlan

Du får inte svara på den här tråden.