Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PG-12 Den 31 Oktober 1981 [SV]

Forum > Fanfiction > PG-12 Den 31 Oktober 1981 [SV]

1 2 3 ... 7 8 9
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Ronald Weasley
Elev

Avatar


Titel: Den 31 Oktober 1981
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: Inga
Färdigskriven: Nej
Rating: PG-12
Beskrivning: Hej allihopa! Jag tänkte börja med en FF: Den 31 Oktober 1981. Den ska handla om James och Lily Potters dödsdag, när Voldemort dödade dom! Hoppas ni tycker att det är spännande!
OBS! Även om man har fått veta lite i böckerna om den dagen så ska jag skriva "min version" av den.
Låter det bra?

1 nov, 2011 22:10

mine
Elev

Avatar


Visst det är bara att börja

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

1 nov, 2011 23:17

Bombarda
Elev

Avatar


börja!

Kärlek till alla!

1 nov, 2011 23:26

Borttagen

Avatar


BÖRJA! DET HÄR KAN BLI AWESOME

1 nov, 2011 23:32

Borttagen

Avatar


Låter läskigt ! Jag bevakar! :d

2 nov, 2011 00:09

lhouise
Elev

Avatar


Bevakar ^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_lsgkkgfsv01qm017o.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi1111.photobucket.com%2Falbums%2Fh461%2FMajaWeasley%2Ftumblr_lsruq5KTbx1qazhb2o1_500.gif

2 nov, 2011 08:07

Ronald Weasley
Elev

Avatar


Kapitel ett - Brevet från Dumbledore.

Det var en fredag... Det var en häpnadsveckande mörk morgon när James Potter vaknade. Han reste sig upp ur sängen och började klä på sig. Det kändes som en bra dag, även fast familjen Potter - James, Lily och Harry Potter - var i stor fara och gömde sig för att rädda sina liv. James och Lily var visserligen bra på besvärjelser och förhäxningar, men Albus Dumbledore hade insisterat på att de skulle gömma sig. Det var nog mest på grund av deras lille son Harry, som hade fyllt ett i somras. Nu sov han så sött i spjälsängen som var en bit bortanför den plats som Lily låg och sov på. James ville inte behöva väcka Lily, men han var tvungen, han var själv urusel på att laga frukost. Mot sin vilja gick han fram till Lily och väckte henne. Det tog ett tag innan hon vaknade, hon brukade vara väldigt morgontrött.
"Förlåt, men du vet att jag inte kan laga fruktost, du kan ju..." började James, men Lily avbröt honom och log medan hon sa:
"Det är ingen fara James"
James vart alldeles varm i kroppen när Lily log. Han var bara tvungen att krama henne.
"Jag går ner och lagar frukost, jag ropar när det är klart", sa Lily "Och förresten, väck inte Harry, han somnade så sent igår", tillade hon hastigt när James gick fram mot spjälsängen som Harry låg i.
"Okej", sa James och log.
Lily gick ner och började med frukosten. I stället, när James inte hade något att göra återgick han till funderingarna. Då kom han och tänka på det brev som han hade fått av Dumbledore förra året, det brev som var nyckeln till att de gömde sig. Han gick till sin byrålåda och tog fram brevet som var lagom skrynkligt. Han satte sig på sängen och började läsa tyst för sig själv.

Hej, James!
Jag skickar detta brev i all hast för att informera dig om en sak som hände idag för ett år sedan. Det är angående din son Harry. Jag sökte en ny lärare i Spådomskonst, efter att Justina Goshawk lämnat oss på Hogwarts för att ta ut sin pension. Jag tänkte först ta bort ämnet helt, men efter att ha blivit informerad så hade jag en person, Sibylla Patricia Trelawny som var intresserad av jobbet...


James tog en paus. Harry hade vaknat och satt upp i spjälsängen, men tycktes inte vilja komma ut. James fortsatte läsa.

Efter att ha stämt träff med Sibylla på puben Svinhuvudet, som jag tror att du väl känner igen, förutspådde hon en sak som handlar om den son Harry och Lord Voldemort. Sibylla förutspådde att en pojke som var född "När Juli dör", det vill säga den 31 Juli, skulle komma att bli Lord Voldemorts like, en pojke som kommer att kunna förinta Lord Voldemort. Det kunde syftat på två personer: Din son Harry och Frank Longbottoms son Neville. Efter att vi hade haft en tjuvlyssnare, Severus Snape, och jag ber dig James, sök inte upp Severus, han ångrar sig, och har fått ett straff. Men Severus förmedlade ordagrant profetian till Voldemort, Severus visste inte att profetian kunde syfta på Neville, så nu är Voldemort på gång att söka upp Harry för att döda honom! Lyssna på min varning James, nej, jag beordrar dig att gömma din familj tills dess att detta är över. Jag lovar att ta närmare kontakt med er, Fenixorden är stor, vi ska hitta er ett gömställe! Jag lovar att skicka någon till erat hus redan idag! Men ta det lugnt!
Hälsningar Albus Dumbledore, rektor på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom, och hemlighetsväktare för Fenixorden.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoppas att ni orkar läsa! Det vart ett rätt ganska långt kapitel!

3 nov, 2011 22:03

Detta inlägg ändrades senast 2011-11- 4 kl. 22:22
Antal ändringar: 2

Bombarda
Elev

Avatar


Extremt bra skrivit du! satt som fängslad med blicken på texten hela tiden

Kärlek till alla!

3 nov, 2011 22:21

Borttagen

Avatar


spännande ämne du har valt att skriva om, bra!

3 nov, 2011 22:43

Ronald Weasley
Elev

Avatar


Skrivet av Bombarda:
Extremt bra skrivit du! satt som fängslad med blicken på texten hela tiden


Tack så JÄTTEMYCKET för den kritiken, Bombarda! Jag blir så glad när du skriver så!

Jag måste säga att du förgyllde min dag! Nytt kapitel kommer snart, det lovar jag

Tack, Grå Damen också för din kritik! Det blir så roligt och man vill bara skriva mer!

3 nov, 2011 22:43

1 2 3 ... 7 8 9

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > PG-12 Den 31 Oktober 1981 [SV]

Du får inte svara på den här tråden.