Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hagrids djuraffär

Tillbaka till trollkarlsstaden

Hagrid

Hej! Mitt namn är Rubeus Hagrid. Jag arbetar som skogvaktare och lärare i Skötsel och vård av magiska djur på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom!

Nu har jag har även öppnat en djuraffär här på Mugglarportalen där du kan köpa husdjur till din profil! Just nu kan du välja mellan 4 olika djur!

Att ha ett husdjur är väldigt trevligt! Du kan ge det ett eget namn och det är bara ditt - husdjur går nämligen inte att sälja vidare på marknaden.

Du kan bara ha ett djur i taget, om du köper ett nytt så släpper du ut det gamla direkt. Så tänk efter noga innan du väljer vilket du vill ha!

Råtta

Råtta

En råtta kan hjälpa till att äta upp överbliven ost och tycker om att bli ompysslad. Råttor trivs dessutom ofta väldigt bra hos människor eftersom det är där de tycker om att vara i naturen också!

Pris: 15 galleoner

Padda

Padda

Denna lilla parvel är ett perfekt sällskapsdjur, speciellt om päls gör dig alldeles killig i näsan. Paddor är oerhört lojala och lättskötta, men kräver såklart fortfarande mycket kärlek!

Pris: 20 galleoner

Katt

Katt

Denna katt kräver mycket kärlek, lek och bus och älskar att få sova i samma säng som du om nätterna. Den tycker om uppmärksamhet men också att få vara i fred, och är en bra kompis.

Pris: 25 galleoner

Kattuggla

Kattuggla

En uggla är mångas favorit, förutom att ugglor är oerhört smarta är de också lojala och nyttiga djur som kan muntra upp dig. De tycker om att få flyga fritt så se till att den ofta får vara ute, inte sitta i en bur hela dagen. Just kattugglor är mycket vanliga i både Europa och Asien.

Pris: 30 galleoner