Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Vad som finns kvar [SV]

Forum > Fanfiction > Vad som finns kvar [SV]

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Piggelin
Elev

Avatar


Titel: Vad som finns kvar
Språk: Svenska
Typ: Fanfiction (forts. på Maktlös utan trollstav?)
Antal Kapitel Hittills: Prolog och kapitel 1
Färdigskriven: Nej
Rating: PG
Beskrivning+detta har hänt: Scorpius Malfoy ska precis börja sitt 4 år på Hogwarts. Förra året räddade han tillsammans med Rose och Nerita (Före detta Julie) Lily från Pansy Parkinson. Det slutade mycket tragiskt med Pansy, Draco Malfoy (Scorpius far) och många mers död. Nerita hade förlorat minnet men fick tillbaka det p.g.a en slags trollstav hon har i huvudet som nu fungerar. Från och med nu kommer jag skriva ur bara Scorpius synvinkel istället för Neritas för jag själv tycker det är en mycket mer intressant karaktär. Nu är det sommarlov och Scorpius sörjer sin far men tänker även på sin fars hemlighet som an aldrig fick veta.

OBS! Detta är en fortsättning på "Maktlös utan trollstav" men jag tror att ni ändå kan hänga med Fast ni inte läst maktlös utan trollstav.
PROLOG
Mardröm efter mardröm kom. Han fanns med i alla lika så hans far. Dagarna var inte bättre. Hans mor, Astoria, kunde spendera en hel dag med att sitta och tiga i sin stol, då fick Scorpius laga mat men bara till sig själv för Astoria åt knappt något längre. Rose, hans älskade, hade skrivit till honom och bett honom komma hem till henne flera gånger. Scorpius hade gripits av tanken många gånger att bara ge sig iväg till henne men han kunde inte bara lämna sin mor i det här tillståndet. Hur skulle han någonsin förlåta sig själv om det hände henne något för trotts allt så var det ju hans fel att det blivit så här. Hans fel att Draco dog. ”Far!” Aldrig skulle han få se honom mer, aldrig!
Kapitel 1
Scorpius Malfoy vaknade. Underliga ljud hördes från neder våningen. Han for upp ur sängen och sprang mot ljudet, ljudet från Dracos rum. Hans mor låg på golvet. Gråtande. Han hjälpte henne upp och tog henne ur rummet. Hon skakade som om hon höll på att för frysa. Han satte henne i fåtöljen, tände brasan och gav henne en kopp te.
– Mor?
När inget svar kom gick han till köket för att göra frukost. Han var tvungen att gå förbi fars rum vilket han hatade. Dörren stod vid öppen så han var tvungen att se in i rummet. Astroria hade förstört mer än hon brukade. Hon hade gått dit på natten 2 gånger innan och säkert förväntat sig att Draco satt där vid skrivbordet som han brukade. Han satt aldrig vid skrivbordet hur många gånger man än gick dit och Astoria kunde inte hålla sin sorg inne.
En flaska som stått i en hylla hade slagits sönder och låg i skärvor på golvet, den blåaktiga vätskan var utspridd över hela rummet. Scorpius ville inte men förstod att han inte bara kunde låta någon trolldryck bara ligga på golvet, vem vet vad den kunde innehålla? Han gjorde snabbt rent med trollstaven, fast det var olagligt men trolldomsministeriet skulle ändå bara tro att det var Astoria. Ha kunde inte hålla sig längre och gjorde Astorias misstag och såg på den tomma skrivbordsstolen. Han ögon sved. Måste han börja gråta igen? På hyllan bakom stolan låg asken. Asken var det ända som ingen mer än Draco fick öppna. Den var en del av honom brukade han säga. Kanske asken var den enda delen av far som fanns kvar att begrava? Sakta gick Scorpius mot asken. Kunde han röra asken utan att skada far? Han tog ett djupt andetag och lyfte upp asken. Far fanns i hans hand.

1 okt, 2011 18:33

Borttagen

Avatar


Bra! det är fint skrivet, men jag är lite ovan med "far" och "mor"...

1 okt, 2011 18:40

luckyBella
Elev

Avatar


Gud så bra! *bevakar*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi58.tinypic.com%2Fjfci91.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F2enspyb.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F2uogtio.gif

1 okt, 2011 18:42

Hermione3
Elev

Avatar


bra..

Memes can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the web.

8 okt, 2011 13:59

nilla10
Elev

Avatar


meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

hej hej! :)

14 okt, 2011 09:37

Piggelin
Elev

Avatar


Kapitel 2
Scorpius gick sakta ut genom köksutgången. Han struntade i att ta på sig skorna och gick barfota i det daggvåta gräset. Det var i slutet av augusti men det var fortfarande varmt och luften kändes frisk. Han satte sig på knä under den vajande pilen på bakgården och gjorde snabbt ett hål i marken med sin nya lindtrollstav. Han placerade asken i gropen och satt där en stund. ”Far, jag hoppas du aldrig förlåter mig för det jag gjorde var hemskt. Om jag kunde ge mitt liv till dig skulle jag det för du är mer värd det”. Scorpius kastade sig ner på marken och grät. Tårarna rann och träffade asken i den lilla gropen. Ett dovt skrammel hördes. Scorpius tittade upp och torkade av leran i hans ansikte från jorden han gråtit mot. Där Dracos namn hade varit ingraverat hade ny text dykt upp. ”Släkten Malfoys arvtagare har visat att han är värd svarta asken. Svarta Asken tillhör nu sonen till Mr Malfoy som han önskat.” texten försvann och en ny text dög fram ” Scorpius Hyperion Malfoy”. Öppningen for upp och visade innehållet. Fotografier, små flaskor, något som såg ut som stora russin och en liten bok i krokodilskinn. Detta var inte hans! Han stängde snabbt locket och började täcka med jord. Men jorden la sig inte på asken den gled bara av och la sig under, så asken kom högre och högre upp på en liten hög av jord. Scorpius tog då tag i asken och sprang in för att ställa tillbaka den i hyllan. Han sprang in och ställde snabbt ifrån sig asken . ” Scorpius Hyperion Malfoy” gick och läsa tydligt och klart. Vad skulle mor säga om hon fick se namnet!? Scorpius hatade idén men han var tvungen. Han stoppade den svarta asken under manteln och smög upp till hans sovrum. Hur kunde han vara så dum?

Förlåt för den långa väntetiden, hoppas folk fortfarande bevakar.

23 dec, 2011 11:55

Borttagen

Avatar


Bra! Men jag hade nästan glömt handlingen...

23 dec, 2011 16:50

nilla10
Elev

Avatar


meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

hej hej! :)

25 dec, 2011 13:02

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Vad som finns kvar [SV]

Du får inte svara på den här tråden.