Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Att dela på bördan

Forum > Fanfiction > Att dela på bördan

1 2 3 ... 9 10 11
Bevaka tråden
Användare Inlägg
C4
Elev

Avatar


Titel: ”Att dela på bördan”.
Språk: Svenska.
Typ av text: Fanfiction.
Antal kapitel hittills: 4.
Färdigskriven: Nej.
Rating: PG.
Beskrivning: Hogwarts är inte säkert längre. Elever försvinner till höger och vänster, vissa har till och med hittats förstenade... eller döda. Något liknande har inte skett sedan många år tillbaka. Vem ska man lita på, när man fruktar döden runt hörnet? Vad ska man ta sig till, när känslorna slängs omkring i en explosion av funderingar och frågor?
Och hur svårt kan det vara att erkänna, att man vet vem gärningsmannen är?

Jag har redan skrivit ett kapitel, men jag väntar med att posta det. Min berättelse kommer inte att vara så att man kastas direkt in i storyn. Jag tror den här kommer att bli lång...
Önska mig lycka till!


Ideas come with an explosive immediacy. Om det skulle vara så att du har tid över, kolla gärna in min nyss påbörjade fanfic. Att dela på bördan - http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=8640&page=1#forum.php?topic=8640

25 sep, 2011 18:56

Detta inlägg ändrades senast 2011-09-29 kl. 21:11
Antal ändringar: 7

Borttagen

Avatar


LYcka till! Hahaa, men den verkar asbra!! Jag bevakar SJÄLVKLART!!

25 sep, 2011 19:02

allealicia
Elev

Avatar


Låter spännande.
Börja
*bevakar*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fpizap_gallery%2F071412%2Fmedium%2Fpizap.com10.044807114638388161342283258843.jpg

25 sep, 2011 19:04

C4
Elev

Avatar


Vad gulliga ni är *glädjetårar*.
Nej, men... Vänta bara lite till, jag måste redigera vissa saker. Återkommer! ♥

Ideas come with an explosive immediacy. Om det skulle vara så att du har tid över, kolla gärna in min nyss påbörjade fanfic. Att dela på bördan - http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=8640&page=1#forum.php?topic=8640

25 sep, 2011 19:08

mine
Elev

Avatar


Verkar bra ska ta och bevaka denna ff

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

25 sep, 2011 19:50

C4
Elev

Avatar


♥.
Postar första kapitlet om tio minuter. Exakt tio minuter.
(Y)

Ideas come with an explosive immediacy. Om det skulle vara så att du har tid över, kolla gärna in min nyss påbörjade fanfic. Att dela på bördan - http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=8640&page=1#forum.php?topic=8640

25 sep, 2011 19:53

mine
Elev

Avatar


Skrivet av C4:
♥.
Postar första kapitlet om tio minuter. Exakt tio minuter.
(Y)

det blir alltså 20.03 :]

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

25 sep, 2011 19:59

C4
Elev

Avatar


1 – På väg hem igen

En rännil av tjock röck steg upp ur det fina, röda ångloket. Hogwartsexpressen.
Camellia Price stod och betraktade det. Hon hade tid på sig; det var ännu cirka tjugo minuter kvar tills avgång. Runt omkring henne på perrongen sprang folk till vänster och höger, föräldrar kysste sina barn hejdå, några få gjorde sista-minuten packningar. Allt var precis som vanligt, ändå kände hon sig lyckligare än någonsin. Fast det var likadant varje år, förstås.
Åh, som Camellia hade längtat tills den här dagen. Hon hade packat ner sina skolsaker en vecka innan, och börjat kryssa ner dagar på en kalender så fort sommarlovet börjat.
Visst, det var inget direkt fel på hennes hem och hennes far. Men livet hos honom… var helt enkelt inte intressant nog att tävla med det som hon fick uppleva dagligen på Hogwarts.
Hennes far var ju mugglare och hade ännu, efter alla dessa år, svårt att anpassa sig efter att han hade en häxa i familjen. Och det fanns stunder då Camellia kände sig mycket besviken, irriterad och till och med arg på grund av detta.
Hon hade verkligen saknat Hogwarts…
Att sitta och spela knallkort framför den brinnande brasan i Gryffindors sällskapsrum, de pärlemorskimrande spökena som for igenom väggar och gav goda råd, de fantastiska måltiderna i Stora Salen, de… de magiska lektionerna. Hon undrade kortvarigt vad de skulle få lära sig under detta år, deras femte.
Hon kom plötsligt tänka på en sak. Deras rektor hade sagt, vid slutet av förra läsåret, att nu skulle inte bara förstaårselever få börja på Hogwarts utan även trollkarlar och häxor som var från tolv till sjutton år gamla. Camellia visste inte om det var positivt eller negativt att få se några nya ansikten, hon hade trivits bra i sin sovsal med de tre andra Gryffindorflickorna. Fast nåväl, när allt kom omkring så var det ju inte säkert att hon skulle få en ny rumskamrat. Hon ville inte oroa sig i onödan.
Klockan var tio i elva nu. Camellia släpade med sig den tunga kofferten, steg på Hogwartsexpressen och gick in i första tomma kupé vilket var den rakt framför henne.
Hennes vänner, eller kamrater som skulle vara ett mer exakt ord, skulle förhoppningsvis hitta henne ( för hon orkade nämligen inte gå ut och vänta på dem något mer ). Om inte, fick hon hoppas på att de inte blev arga på henne.
Camellia satt och studerade färgskiftningarna i taket. Varför gick tiden så långsamt? Hon ville åka iväg, och det med detsamma.
Till slut började tåget röra på sig, få upp farten, och susade sedan igenom skogar och över kullar och ängar.
Efter knappt någon tid alls hördes en lätt knackning på kupédörren, och den sveptes upp.
Camellia såg på personerna som stod där, och log hastigt. Det var Julie och Gerard Jones, de två renblodiga Gryffindor-syskonen hon oftast brukade ses med. Julie hade ett smalt ansikte och stora ögon. Hennes smutsblonda hår var uppsatt i en stram hästsvans. Gerard hade lite mörkare hår, och fräknar.
Båda hade tjockare ögonbryn än genomsnittet ( fast ingen sa förstås detta rakt ut ) vilket fick dem att se vänliga ut, tyckte Camellia.
”Vi letade efter dig överallt!” sade Julie trött och slog sig ner på den lediga platsen bredvid henne.
”Jaså”.
Det dröjde inte lång tid förrän Julie och Gerard hade fått upp ett mycket intressant samtal om vem som hade mest chokladgrodekort, det efter att godisvagnen hade kommit och Camellia tackat nej till att köpa något. Camellia deltog inte alls i konversationen. Hon drömde sig fortfarande bort till Hogwarts, det stora mörka slottet som tornade sig upp över den blanka, kristallklara sjön. Hon satt nästan och log för sig själv.
Med ett plötsligt brak slogs kupédörren upp ännu en gång. Det lät mycket ohyfsat. Camellia vände surmulet huvudet mot den ovälkomna gästen men skymtade bara en lång gardin av mörkt hår innan samma person hade slängt igen dörren igen.
”Men herregud Gerard, har ni fortfarande inte rett ut det där?” sade Julie och såg menande på sin bror, som blev röd i ansiktet.
Camellia såg att han inte ville prata om det dramatiska slutet på ett förhållande han hade haft förra året, så hon sade mycket försiktigt:
”Så… vad gjorde ni under sommaren då?”
Syskonen började babbla på ( Gerard nästan lite för ivrigt ).
De hade tydligen gjort allt. Gått på Appelby Arrows första match i brittiska mästerskapen ( kvicken hade fångats mycket skickligt av deras sökare på mindre än tio minuter ), fått en guidad tur genom ett drakreservat i Rumänien, och en mängd andra saker som Camellia inte hade lust att lyssna till, oavsett hur intressanta de var. Visst blev hon mycket avundsjuk av att höra detta eftersom hon och hennes mugglarpappa inte alls kunde göra samma saker, men hon höll fast vid tanken på att Hogwarts närmade sig för varje sekund och log ett ansträngt leende.

Åh, det blev kortare än vad jag trodde. Jaja. Vad synd.

Ideas come with an explosive immediacy. Om det skulle vara så att du har tid över, kolla gärna in min nyss påbörjade fanfic. Att dela på bördan - http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=8640&page=1#forum.php?topic=8640

25 sep, 2011 20:03

Detta inlägg ändrades senast 2011-09-28 kl. 22:47
Antal ändringar: 10

mine
Elev

Avatar


Jättebraaa meeeeraaa och exakt på minuten oxå:]♥ meeera:]

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

25 sep, 2011 20:09

C4
Elev

Avatar


Skrivet av mine:
Jättebraaa meeeeraaa och exakt på minuten oxå:]♥ meeera:]

Blir så glad av att höra sånt här! ♥
Jag jobbar på det!

Ideas come with an explosive immediacy. Om det skulle vara så att du har tid över, kolla gärna in min nyss påbörjade fanfic. Att dela på bördan - http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=8640&page=1#forum.php?topic=8640

25 sep, 2011 20:13

1 2 3 ... 9 10 11

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Att dela på bördan

Du får inte svara på den här tråden.