Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[LÅST] Nybörjartråden!

Forum > Mugglarportalen > Nybörjartråden!

Bevaka tråden
Användare Inlägg
liiiinneaa
Elev

Avatar

+2


Det händer ofta att nybörjare har många frågor om hur man gör olika saker här på mugglis. Så jag tänkte göra en tråd med vanliga frågor som jag brukar få. Tack vare det så kommer alla nybörjare slippa göra nya trådar med olika frågor. Det är såklart inte bara nybörjare som får ställa frågor, om någon annan har en fråga på någonting så får dom ju såklart också ställa den.
Jag kommer kanske inte at kunna svaren på allas frågor, så det är ju förstås helt okej att andra elever också svarar på dem. Jag hade tänkt att jag kan skriva upp frågorna och svaren som kommer här på det första inlägget. Men jag börjar nu med några vanliga frågor som jag brukar få.


1. Hur kommer man upp i rank?

Man kommer upp i rank genom att skriva saker i forumen. Efter 5 inlägg så kommer man att gå upp en rank. Men resten får man lista ut eftersom. (Man får inte inlägg då man skriver i forumet Quidditchplanen)

2. Hur tjänar man pengar?

Man tjänar pengar genom att spela Frågesporten eller Hänga Harry. Frågesporten kan man endast spela tre gånger per dag, men man kan spela Hänga Harry hur många gånger som helst.

3. Hur kan man få elevhemspoäng till sitt elevhem?

Man kan få elevhemspoäng genom att vara bra på frågesporten! Man får 1 elevhemspoäng efter 50 poäng på frågesporten. Man får sen mer och mer elevhemspoäng ju längre man tar sig. Man får dock inte en poäng efter varje 50, 100, 150 osv. Utan det blir svårare och svårare att få elevhems poäng ju längre man tar sig. Man kan också få elevhems poäng då man skriver riktigt bra saker i forumen, staff kan då dela ut poäng till ditt elevhem.

4. Varför funkar inte Hänga Harry?

Hänga Harry funkar för tillfället inte på Internet Exploer. Det är en bugg som Erfa håller på att försöka fixa. Spelet funkar däremot på andra webläsare. Jag själv har Google Chrome och det funkar utmärkt där. (Tror att det även funkar på Firefox och Opera men jag är inte säker.)

5. Varför ''Har drakhandlaren sprungit iväg och gömt sig''?

Drakar är ju som ni vet förbjudna, därför är inte drakhandlaren där hela tiden. Men han kommer vid jämna klockslag och lämnar en timme senare. (T.ex 14.00-15.00.) Man vet dock aldrig precis när han kommer varje dag. Så det är bara att kolla lite då och då. Han kommer dit några gånger per dag, så håll ögonen öppna!

6. Varför kläcks inte mitt drakägg?

För att ditt drakäg ska kläckas så måste du klappa det. Du klappar ditt ägg genom att högerklicka på drakägget på din profil, och sen klicka på öppna länk. Drakägget kommer då upp i ett ensamt fönster, då klickar du på ägget, det kommer då att komma upp en ruta där det står att du har klappat ditt ägg en gång och att det blev lite varmt. Du kan klappa ditt ägg tre gånger per dag och det kläcks efter 2-3 dar.

7. Hur ser jag mina chokladgrodekort?

Precis som jag skrev på frågan över så ska du högerklicka på chokladgrodekorten på din profil och sedan klicka på öppna länk. Vips så har du dina chokladgrodekort där!


Kommer inte på någon fler fråga för tillfället, men jag fyller på eftersom!
Hoppas jag var till någon hjälp!

11 sep, 2011 11:56

Detta inlägg ändrades senast 2011-09-11 kl. 14:44
Antal ändringar: 5

Kintsugi
Prefekt

Avatar


1. Tråden hör kanske hemma i forumet: "Mugglarportalen"?

2. *tjänar, inte känar.

3. Det borde vara "Nybörjartråden".

^^ Men det är en bra tråd som skulle kunna göra mycket nytta i rätt forum.

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

11 sep, 2011 11:58

liiiinneaa
Elev

Avatar


Skrivet av Kintsugi:
1. Tråden hör kanske hemma i forumet: "Mugglarportalen"?

2. *tjänar, inte känar.

3. Det borde vara "Nybörjartråden".

^^ Men det är en bra tråd som skulle kunna göra mycket nytta i rätt forum.


1. Nån perfekt kan säkert flytta den!

2. Tack!

3. Det är sant...

Tack!

11 sep, 2011 12:00

childhoodlight
Elev

Avatar


http://www.mugglarportalen.se/#library.php?show=faq

Staff har ju själva skrivit en sådan här?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F1bf78e6b3d2d7300daeeb5216ee65cb0%2Ftumblr_mg61lr0KgA1rcru73o1_500.gif

11 sep, 2011 12:01

liiiinneaa
Elev

Avatar


^ Ojdå, hade inte lagt märke till det x) Men jag hade ju iallafall skrivit några andra frågor här.

11 sep, 2011 12:03

Borttagen

Avatar


Tack! den här tråden är jätte bra!!!

11 sep, 2011 12:07

liiiinneaa
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Tack! den här tråden är jätte bra!!!


Tack så mycket!

11 sep, 2011 12:08

Nattis00
Elev

Avatar


hur får man vänner?
_____________________________

Ron is in my ♥

16 okt, 2011 14:34

liiiinneaa
Elev

Avatar


Man går in på personens profil (klickar på deras användarnamn) sen om du kollar under menyraden (nästan högst upp på sidan) så står det lägg till som vän!
Hoppas du förstår! : )

16 okt, 2011 14:42

Li
Biträdande rektor

Avatar


Finns som sagt en Faq som uppdateras efterhand, vi ska jobba mer med den. Annars får även medlemmar när de registrerar sig ett välkomstbrev med information.

Dessutom finns också denna tråd att skriva i

http://www.mugglarportalen.se/forum.php#forum.php?topic=1208&page=3

Men som sagt, våra Vanliga frågor och Svar är en sida där sådant här hör hemma! Bra dock att vilja hjälpa till, men allt på samma ställe är lite bättre.

without something there is no nothing

16 okt, 2011 14:42

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Nybörjartråden!

Du får inte svara på den här tråden.