Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Luna och Neville

Forum > Harry Potter > Luna och Neville

1 2 3 4
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Adina
Elev

Avatar


STOR SPOILER

Spoiler:
Tryck här för att visa!Vad tycker ni om Luna och Neville i DH2?
Jag tycker att, även om Luna och Neville är söta ihop, så känns det lite som om filmen bara tog de personerna som "blev över" och parade ihop dem.
Men det finns säkert någon shipper som inte håller med.
Vad säger ni, mugglis?

:)

14 jul, 2011 15:14

Borttagen

Avatar


Alltså, jag håller med dig lite. Men det är ändå jättemånga som har önskat att de skulle bli ett par, som har känt att de skulle vara fina ihop, och jag har också tänkt så många gånger. Det stämmer ju inte överrens med boken (alltså att detta "hände" , men jag tycker ändå att det var en liten fin detalj de lade till. Lite mysigt, fast ändå är jag inte något bigfan av Luna&Neville as a couple. (Fast de är världens bästa karaktärer ohyeah)

14 jul, 2011 15:22

Detta inlägg ändrades senast 2011-07-17 kl. 20:15
Antal ändringar: 1

Amandan
Elev

Avatar


Ja...
Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag blev jätteförvånad när Neville sa det om Luna, men det gjorde väl alla Neville/Luna shippers glada. Enligt mig så passar de inte riktigt ihop, och att de hittade två utanför gänget bara var bra. Men ja, det var grymt gulligt ändå.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F28.media.tumblr.com%2Ftumblr_ltc0jeaRGd1qlqgbzo1_r1_400.gif Min tumblr!

14 jul, 2011 15:22

Maharajah
Elev

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag tycker att det var jättesött faktiskt. Bara för att dem nu Kanske blev tillsammans i slutet, så betyder det fortfarande inte att dem två blev ett par för resterande år.
Sedan så tycker jag inte heller att dem bara parade ihop dem som blev "över", jag tycker faktiskt att man märker att Neville och Luna har ett annan vänskap än vad andra personer har med Luna.
Som sagt, jag tycker det stora hela var jätte bra
Och trots att man kanske ändå tycker att det ska vara som det är i boken, så har ju faktiskt Jo accepterat den här ändringen

14 jul, 2011 15:25

Borttagen

Avatar


^ Fast även om Jo har accepterat det så kan man ju tycka helt annorlunda än henne.

14 jul, 2011 15:27

Maharajah
Elev

Avatar


Helt klart att man kan!
Det var inte så jag menade, alla får väl tycka vad dem vill.
Menade bara på att jag anser att allt är frid och fröjd med det

14 jul, 2011 15:30

Wrackspurt
Elev

Avatar


för mig passar de lite för bra ihop nästan, alla hittar inte precis sin kärlek i 17 års åldern om man så säger, som Harry och Ron.
Men jag kan gott tänka mig att Luna och Neville kan ha något år tillsammans efter kriget..

Don't worry, you are just as sane as I am.

14 jul, 2011 15:34

accioron
Elev

Avatar


Alltså det stör mig väl inte så där jättemycket... men jag tyckte att Hannah Abbott var cool... liksom ägaren av The Leaky Cauldron... nähe.

14 jul, 2011 15:57

Borttagen

Avatar


Jag tycker faktiskt att det var en trevlig överraskning.

14 jul, 2011 15:58

Kintsugi *
Prefekt

Avatar

+1


Det var sa filmanpassat sa att jag blev spyfardig. helt okej nar det bara var ett leende nar striden val var over, men vafan. INTE OKEJ! haha, Neville och Luna skall vara typ basta polare men inte mer.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Nevilles replik om att han ar tokig i henne var bara sa himla dalig.

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

14 jul, 2011 16:08

1 2 3 4

Bevaka tråden

Forum > Harry Potter > Luna och Neville

Du får inte svara på den här tråden.