Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Vi har hela livet framför oss (Jily)

Forum > Fanfiction > Vi har hela livet framför oss (Jily)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Dear
Elev

Avatar

+3


Titel: Vi har hela livet framför oss
Kapitel: förtillfället bara en oneshot. kanske kan förlängas om någon vill det...
Rating: PG
Handling: Lily och James pratar om framtiden på kvällen av deras bröllopsdag.

en väldigt kort berättelse om James och Lily men ville skriva något för att hedra deras minne idag och för att jag älskar dem ♥




Lily låg med ett leende på läpparna och såg på sin man. Ja, nu var han ju faktiskt det. Bröllopet som ägt rum tidigare hade ännu inte helt sjunkit in och den sprudlande, nästintill barnsliga, euforin som hon känt hela dagen hade inte släppt utan tycktes bli allt större och mer intensiv för varje sekund som gick. Hon var inte längre Lily Evans, utan Lily Potter. Hade någon talat om för henne för bara ett par år sedan att hon skulle frivilligt gifta sig med James Potter hade hon skrattat högt åt hur löjligt det lät, men efter en tid som hon faktiskt såg vem James faktiskt var så kändes det bara löjligt rätt. De var som skapta för varandra.

‘’Vad tänker du på?’’ frågade James och strök henne över kinden.
‘’Att du är min man.’’ svarade hon och möttes av hans sneda leende.
‘’Och du är min fru. Nu och för alltid.’’
‘’Jag kan fortfarande skilja mig från dig.’’
‘’Det kommer du inte.’’
‘’Aldrig.’’ svarade hon och de skrattade tillsammans.

Hon hade aldrig känt sådan lycka tidigare eller sig så tillfreds med sin livssituation. Hon var gladare än ett barn på sin födelsedag och en tursam person som vunnit på lotteri. För i själva verket var ju hon och James nästan fortfarande barn, blotta 19 år, och Lily kände att hon vunnit på livets lotteri för hon hade trots allt redan träffat sin livs kärlek. Nu hade de för alltid tillsammans.

‘’Inte ens när jag har grått hår av all stress?’’ frågade han skämtsamt.
‘’Inte ens då. Dessutom kan du inte ens stressa.’’ svarade hon och räckte ut tungan åt honom.
‘’Det kommer med äktenskap.’’ svarade han och gjorde en identiskt gest mot sin hustru.
‘’Hörrudu!’’
‘’Okej, det kommer med alla barn vi kommer få.’’
‘’ja blir de som du kommer vi bli gråhåriga innan vi är 30.’’
‘’Jasså, så du planerar att vi ska skaffa barn så snart!’’ sa han roat.
‘’Ja, lika bra att sätta fart för vi ska ju ha några stycken.’’ svarade hon och han inte säga något mer innan hans läppar var mot hennes.
‘’Jasså du vill börja nu.’’ sa hon och skrattade mellan kyssarna.
‘’Vi har hela livet framför oss, så det är ingen brådska.’’ svarade han och deras ögon möttes.

De låg länge och pratade om framtiden. De hade så många planer; bilda familj, resa och utforska världen, bygga ett hus med stor trädgård där James kunde lära barnen att flyga och bli gamla och rynkiga tillsammans. De pratade om deras vänners bröllop och allt livet kunde ha att erbjuda dem för de hade trots allt allt; de var unga, begåvade och de hade varandra.

‘’Det är ju tur att du har pengar.’’ skrattade Lily när James berättade i detalj om hur deras hus skulle se ut.
‘’Vi har pengar. Det som är mitt är ditt.’’ svarade han.
‘’Det låter en aning kommunistiskt.’’
‘’Vad är det för mugglar-påhitt då?’’
‘’Jag förklarar senare. Jag börjar bli trött.’’ svarade hon med samma leende hon haft på läpparna hela dagen.
‘’Låter bra, som sagt, vi har hela livet framför oss.’’ svarade han och gav hennes en kyss på panna och munnen innan de slöt sina ögon.
‘’Sov då.’’ fnissade hon efter ett tag.
‘’Gör det själv.’’ svarade han, men ingen av dem kunde förmå sig att sova för deras lycka var alldeles för stark för att de skulle kunna somna.

-------------------------
R.I.P Lily och James Potter.

I solemnly swear I am up to no good.

31 okt, 2020 23:59

Minihäst
Elev

Avatar

+1


Ååå vilken gullig liten inblick i deras liv. Är verkligen en sucker for Jily. Och de har det så fint här. Blev glad av att läsa!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2Fe3%2F53%2F6a%2Fe3536a3c440ebff55416eb7612af6842.gif

1 nov, 2020 09:38

Dear
Elev

Avatar


Minihäst: Kul att du gillade den!

I solemnly swear I am up to no good.

1 nov, 2020 10:52

Elzyii
Elev

Avatar

+1


Jag bevakar! Bara titeln får mig att rysa. Så sorgligt och vackert på samma gång. Jag kan verkligen känna igen mig i deras resonemang, hur hela livet står med öppna armar framför dem..

Väldigt bra kapitel! Älskar dialogen mellan Lily & James. Det retfulla, samtidigt kärleksfulla jargongen. Det känns så äkta och så dem på något vis, riktigt bra skrivet! Ser verkligen framemot fortsättningen.. Ryser!

Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873

5 nov, 2020 00:07

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Vi har hela livet framför oss (Jily)

Du får inte svara på den här tråden.