Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Presentationer av er

Forum > Mugglarportalen > Presentationer av er

1 2 3 4
Bevaka tråden
Användare Inlägg
beckendorf
Elev

Avatar

+1


Hejhopp,
jag började nyss använda mig av Mugglis igen och tycker det skulle vara kul att lära känna nya personer som är aktiva på sidan. Berätta gärna mer om er, som namn, ålder, favoritbok, intressen, er favoritsak att göra här på Mugglis etc. Vet inte riktigt om liknande tråd redan finns, så ber om ursäkt om det blir en "dubbel".

Jag kan börja. Jag heter Daniela och är 19. Jag använde Mugglis när jag var typ 14, så har mycket att ta igen nu heh. Även om det var ett tag sen jag skapade mitt konto här så har min kärlek till Harry Potter inte förändrats. Jag är en stolt hufflepuffare. Mina intressen är att vara med mina nära och kära, läsa, pyssla och spela spel (för det mesta Nintendo). Ni får jättegärna skicka vän/duellförfrågningar också ★彡

12 maj, 2020 15:18

imok
Elev

Avatar


Har ingen aning om det finns en sån här tråd men jag skriver iaf..

Jag heter Alexander och är 13 år (blev det i mars). Jag blev medlem här för 1 år och 2 månader sen drygt och har varit aktiv i perioder. Nu är jag inne nästan hela tiden xD. Jag gillar bland annat HP (förvånad?), Star Wars, Hungerspelen, Sherlock Holmes, Hobbit, pizza, skådespelare och så vidare... Jag är duktig i skolan (inget skryt lol) och skulle varit duktigare om jag inte slösade bort dyrbar tid på mobilen och datorn lol. Jag är en beroendemänniska och är för tillfället beroene av TikTok (scrolla OMG), Ewan McGregor, Vatten (liter efter liter), mat (kilo efter kilo), Star Wars, mugglis osv...

Jag är absolut 100% säker på att jag glömde typ allt men aja här är det xD

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F37b9bb63f67d8e56c974dfd083dbb1bc%2Ftumblr_plnkdhRx1F1v1hotuo1_540.gif

12 maj, 2020 17:59

mitchan
Lärare

Avatar


jag heter mitchan, är snart 25, och kan alldeles för mycket om djur
jag har 5 papegojor, 2 katter och 2 hundar, pluggade djurvård på gymnasiet, ska börja plugga hundkonsulterande i höst, har pluggat papegojbeteende ett tag och just börjat jobba lite smått med beteendekonsultation för papegojägare, samlar på djurben och skelettdelar jag hittar i skogen och har lärt mig att artbestämma even the most obscure bones, mina papegojor har ett helt eget rum, samt TVÅ stora (ena 2 meter, andra 6 meter) voljärer utomhus, jag har haft en tumblr-blogg där jag bland annat ger råd om papegojor och hjälper andra papegojägare med sina fåglar i 7 år, spenderar ca 70% av livet på att tänka på djur och lära mig mer om djur, har jobbat som guide på ett naturhistoriskt museum, och most recently jobbade jag med utbildning i djurpark (troligtvis återvänder jag till det nån gång i framtiden också, det är bäst!!)
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Fa11598e3ad64bc2c3a56db4b3499e5e0%2Ftumblr_inline_q9oaq0dizh1rl1i1c_500.jpg
som sagt...... alldeles för mycket


förutom djur så gillar jag tv-serier!!!
här är några serier jag sett och gillat:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FNDxFUmN.jpg


är also ganska besatt av chick flicks......
här är några av dom:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F2rtK2ki.jpg


är egentligen ravenclaw men har vart medlem på mugglis sen 8 januari 2011(!!!) vilket är tillräckligt längesen för att jag inte hade insett det at that time
hmmm....... what else.....?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FnCJQaRV.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi0.wp.com%2Fpunishedbacklog.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F09%2Ftumblr_static_5t79fc1kntcssk8kgss4scg8g_640_v2.gif

12 maj, 2020 21:59

Velma Dinkley
Elev

Avatar


Jag heter Helena är född 96. Jag gillar att skriva mycket och planerar och jobbar med egna berättelser. Under runt 10 år av mitt liv höll jag på med rollspel i skriftlig format innan jag nu helt tar paus för mår inte bra av det längre. Jag mår bättre av att skriva själv och för mig egen skull jag älskar att planera och kanske låter tokig nu men att utsätta karaktärer för saker gillar jag och att utveckla dom. Jag är även intresserad av spel och mina top tre spel är Star stable (Dator) , Sims (Dator) , Sly Cooper (Playstation) Jag gillar även att rita och pyssla stort sett så har jag mycket kreativa intressen Kanske borde skylla på stjärntecknet vattenman.

Har även fått upp intresset för Mord , försvunna människor och den mörka verkligheten och lyssnar på poddar om utsatta människor med en verklig berättelse. Jag är även intresserad av att försöka göra det bättre för äldre eftersom att en dag kommer vi sitta där många äldre sitter idag och behöver hjälp. Jag är även intresserad av att hjälpa Sveriges hemlösa.

Jag har läst högstadiet och gymnasiet 22 mil hemifrån på grund av hörselskada och inga lämpliga skolor där jag bor för hörselskadade. Jag har bott på elevhem , inneboende och på ett gymnasieboende nästan som Campus men de ligger utspridda i staden där skolan är. Efter skolan så började jag jobba på hantverk inom daglig verksamhet och kommer snart flytta till Service lägenhet.

Serier jag gillar är många tecknade och få live action serier detsamma med filmer. Harry potter , sagan om ringen , hobbit , x-men , pirets of the Caribien osv. Teckade serier är bland annat legend of Aang , Korra , xmen evulution , W.i.t.c.h , Winx club.

Jag har diagnosen Katch 22 en sälsynt diagnos för er som är nyfikna hänvisar jag er till google. Jag har som nämnt även en hörselskada.

I Love Zuko more than i fear You - Mai / Vila i frid Cameron Boyce 28 Maj 1999-6 Juli 2019/"...and remember: creativity is meant to be free. Just let it flow." - Jonna Jinton/ rest in pece violet flowergarden 1999-2023 january 17

13 maj, 2020 00:17

TheFifthMarauder
Elev

Avatar


Jag heter Katri,22 år och har varit medlem sedan 2012. Jag jobbar för tillfället på fritids och trivs jättebra, men är osäker på vad jag vill göra framöver. Jag har alltid varit en drömmare, men aldrig tagit tag i någon av dem så borde väl satsa på det. Jag tycker om att skriva, läsa, lyssna på musik, titta på film och serier. Jag har på den senaste tiden snörat in mig på musikaler och för tillfället är Dear Evan Hansen, West Side Story, Rocky Horror Picture Show, Moulin Rouge och The Greatest Showman mina favoriter.

Det är lite om mig och välkommen tillbaka till Mugglis

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2F67dcd4f518da94315bcdbe6cd2509b24%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D9279187

13 maj, 2020 13:11

Pixelow
Elev

Avatar

+1


Jag är en fjortonårig människa fårn skåne. Om du letar lite i forumet så kommer du snart att inse att jag har en IRL bästa vän på hemsidan, Leoney.
Jag beskriver mig som sprallig ibland, stämmer ganska bra på mig vissa gånger medan jag andra gånger kan vara väldigt stationär och tråkig, men jag är inte tråkig jag lovar! Jag är egentilgen Gryffindor men på mugglis är jag en stolt medlem av det blåa elevhemet.

Random fakta om mig är att jag är TVMare, fotbollsspelare och altfiolspelare. Målvakt halva tiden och mina tränare anser att jag är bra på att spela back men det anser inte jag.

Jag har en tendens att tro det värsta om folk men eftersom att det i de allra flesta fall är felaktigt så brukar jag klara mig. Jag är ganska sluten mot nya människor men öppnar mig ganska snart om någon frågar något.

Jag älskar för övrigt ljudböcker och att lyssna om böcker jag läst för länge sedan. Just nu lyssnar jag på Spejarens Lärling som är en serie på 12 delar och jag rekomenderar den verkligen!

Det var lite om mig, jag kommer säkert att ändra det här inlägget ännu en gång när jag kommer tillbaka och inser hur pinsam och barnslig jag var i början av september :-)

13 maj, 2020 22:47

Detta inlägg ändrades senast 2020-09-10 kl. 09:08
Antal ändringar: 1

Kintsugi
Prefekt

Avatar

+1


Tjugonio år ung tant uppvuxen på västkusten. Skidåkning boendes i husvagn i Värmland på vintrarna. Segling längst den bohuslänska kusten om somrarna. Växte upp med hoggy och fefo så hamlade naturligt här efter det.

Studerade till sjöman (motorman) i gymnasiet, jobbade till havs några år och toppade det med ett par somrar på världens bästa skuta på genomresa i norra europa (från Frankrike i väst till Finland och Lettland i öst plus ett tiotal hamnar däremellan). Sedan blev det två års språkstudier i Japan följt av tre års universitetsstudier i Jämtland. Främsta målet nu är att ta examen om ca. tre veckor, packa väskorna och flytta till mannen i Japan asap. Pga. svag nackrosett, depression och utmattning kan examen dock förskjutas till i sensommar, alternativt nästa vår. Oavsett hur det blir så är jag ok med det. Var sak och sin tid: speciellt i dessa konstiga tider.

Gillar att fota och scrolla på instagram. Föredrar läsa fantasy över deckare, men föredrar att se kriminalserier över fantasyserier. Senaste månaden har jag börjat studera in mig på diverse asiatiska länder vars turismnäringen lär utvecklas enormt närmsta åren. Finns flera platser jag önskar besöka när jag väl bor i Japan. ♥

/Göteborgare med Luleåblod i ådrorna och med önskan om att bo i annat land än Sverige i framtiden.

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

16 maj, 2020 22:58

Emmi
Prefekt

Avatar

+1


ooh dethör e ju skoj!
Emmi 17 (NÄSTAN 18!!) år gammal, född & uppvuxen utanför Vasa, Finland!
Studerar idrottsledare med vattengympa- & klättringsinstruktr i bakluckan. Även simlärare och vildmarksguide på gång, jag brinner för friluftsliv, att utveckla mej själv och folk i min närhet & att göra oväntade saker!

Innan andra stadiet var jag varken social eller duktig i skolan men 2018 svängde det om och de båda är mina starka sidor. Jag är också tydligen en duktig jumpa instruktör (om man lyssnar på feedback & jobberbjudanden)
så att det är det jag jobbar med, jag drar vanligtvis 10+ dragna pass i veckan, nu under de rådande omständigheterna är läget annorluna men det är helt okej, för jag får istället sitta i kassan och snacka med kunderna på en liten butik! dessa är verkligen mina fritidintressen, jag älskar dem!

vid jul i år ska jag hoppa på en PT utbildning (PT, kostrådgivare, tränare och helaa köret i en stor boll), efter det ska jag flytta över kvarken och utforska Sverige - se vart livet tar mej!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

16 maj, 2020 23:29

Frivolt
Elev

Avatar


Johanna 30 år! Är en av de äldsta på den här sidan. Dock känner jag mig som typ 20 (brukar även säga att jag är 16! ) Dock är jag inte en av de som varit medlemmar längst, även om jag faktiskt hade en användare som blev medlem runt 2009 (vilket jag ångrar att jag inte kollade upp vilket medlemsnummre den hade innan jag tog bort den)!
Hade först tänkt heta Niona, som jag hette på hoggy och fefo, men jag var så trött på det namnet så det namnet fick gå i graven med fefo!

Frivolt blev till för att jag är gymnast och gillar att göra frivolter så därifrån kommer namnet

På gymnasiet gick jag friskvårdsprogrammet (som var ungefär som ett samhällsprogram i grunden fast inriktat på hälsa/friskvård)
Efter gymnasiet sommarjobbade jag några veckor, sen var jag arbetslös. Var ett extremt jobbigt år och tror att mycket av min ångest/bepression började under den tiden.
Men hösten 2009 bötjade jag på en folkhögskola där jag gick ett fotoprogram. Det var väldigt roligt och det stärkte mitt självförtroende en hel del!!!

Efter det, hösten 2010, började jag på universitetet och gick idrottsvetenskapsprogrammet med inriktning hälsa/friskvård.

Dock gick jag aldrig klart den utbildningen för att jag gick in i väggen!

Sen dess har jag försökt ta mig upp, arbetstränat och kämpat på. Just nu praktiserar jag på en second hand butik och mår SÅÅ mycket bättre. Är långt ifrån där jag egentligen vill vara men det är ett stort steg jag tagit framåt bara på typ 5 år!

Tränar även gymnastik igen, efter 8 års uppehåll. Nu är det mer bara träning och ha kul, och ingen tävling vilket är väldigt skönt. Mer kul och mindre press!

Har varit mws i HP-fandomen sen början då första boken kom ut. Är stolt över att vara i the harry potter generation som fick vänta på böckernna och filmerna :'D
Som jag skrev längre upp så var jag både medlem på hoggy och fefo! Och hoggy kommer alltid att vara den bästa svenska community-sidan enligt mig ♥

17 maj, 2020 15:21

velour
Elev

Avatar

+1


hej! mitt första inlägg här, kul!!

mitt namn är jennifer och jag är 22 år. bor i sthlm tillsammans med min sambo och två katter. på min fritid gillar jag att läsa böcker, springa i skogen, och rita. kollar väldigt mycket på serier och just nu är jag helt OBSESSED över itaewon class. andra favoriter är rupauls drag race, please like me, unorthodox, what we do in the shadows, parks and rec, twin peaks, euphoria, the office, etc etc. min nintendo switch är min bästa vän och just spelar jag nästan uteslutande animal crossing. annars ligger zelda och fire emblem varmt om hjärtat. i övrigt älskar jag att laga (vegetarisk) mat och för mig finns det inget mer mediterande än att stå i köket i flera timmar och pyssla ihop en perfekt maträtt. är riktigt grym på att göra dumplings, wok, och pasta i alla dess slag. självklart älskar jag hp och har alltid varit en trogen hufflepuffare.

jag har tidigare pluggat konstvetenskap, litteraturvetenskap, och medieteknik på uni. min plan är att utbilda mig till grafisk designer i höst så att jag kan få jobba med det i framtiden. drömmen är att få skriva och illustrera barnböcker.

eh ja det var väl deeeeeet

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FuV1kPjE.gif

17 maj, 2020 15:43

1 2 3 4

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Presentationer av er

Du får inte svara på den här tråden.