Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hur mycket mat er ni eran katt?

Forum > Off Topic > Hur mycket mat er ni eran katt?

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Nepflite
Elev

Avatar


Hejsan, jag skulle bara vilja fråga om hur mycket kattmat ger ni eran per dag.

Hitills har jag gett min kattunge på nu 7 månader.

fri tillgång på hårdfoder ( Orijon Cat and Citten) och 2 påsar blötmat per dag.

En uppfödare som jobbar på boendet som jag är kopplad till säger att eftersom katten har fri tillgång så behöver den bara 1 påse per dag, alltså dela upp påsen att man ger halva på morgonen och halva på kvällen.


Men jag vet inte om det är för lite.


Men hur som helst, vad ger ni er katt eller katter för mat?


Ps, ni behöver absolut inte berätta det om ni inte vill.

22 nov, 2018 20:52

potterflicka
Elev

Avatar


Mina två katter (den ena är sju månader och den andra ett och ett halvt år) har fri tillgång till torrfoder dygnet runt! Brukar hälla upp en halv deciliter i vardera skål på morgonen, och framåt kvällen häller jag i ytterligare en halv deciliter. De får dessutom dela på en påse blötmat på morgonen och en på kvällen. Mina katter verkar inte behöva mer än så. Jag köper Bozita som torrfoder och Whiskas som blötmat. Båda två är populära hos mina katter :-)

Tror absolut inte att du ger katten för lite! Jag tror till och med att en påse blötmat om dagen skulle räcka precis som uppfödaren sa. Hoppas det var till någon hjälp ♥ :-)

22 nov, 2018 21:10

Aphrodite
Elev

Avatar


När vi hade katter gav vi dem fri tillgång till torrfoder, typ Friskas eller något i den stilen, och fyllde på när det behövdes. Det var det enda vi gav dem Dock var de utekatter och hade kattlucka, vet inte om det gör någon skillnad? De drog ju in sina andelar möss och fåglar som de knaprade på ibland haha

22 nov, 2018 21:34

Nepflite
Elev

Avatar


Suck, nu är min mamma sur bara för att jag vill följa en uppfödares råd.
Hon har till och med slagit av telefonen och vägrar ringa upp.

22 nov, 2018 21:42

Aphrodite
Elev

Avatar


Men om det är dina katter så får väl du bestämma? Nu vet jag inte hur gammal du är men om du bor själv så är det väl hur du väljer att göra?

22 nov, 2018 21:50

Nepflite
Elev

Avatar


Mamma tror att jag är ett barn fortfarande och att hon fortfarande får bestämma över mig oavsett om jag bor hemma eller ej

22 nov, 2018 21:58

Aphrodite
Elev

Avatar


Aha Men du kan ju göra som du vill i alla fall Men jobbigt om hon blir sur, såklart

22 nov, 2018 22:02

Nepflite
Elev

Avatar


Hon vägrar svara i telefonen också och om hon inte ringer innan 23.00 så kommer jag inte att kunna sova.

22 nov, 2018 22:04

Aphrodite
Elev

Avatar


Förstår hur du känner, gillar inte heller att skiljas från någon man har bråkat med som ovänner Men du kan ju alltid skicka ett sms till henne innan du går och lägger dig om hon inte har ringt, så kanske det hjälper lite grann?

22 nov, 2018 22:06

Nepflite
Elev

Avatar


Uppfödaren som jobbar på boendet som jag är kopplad till säger som jag sagt om man ger fri tillgång på torrfoder så är det ju det som är basfödan, speciellt om det är ett bra torrfoder, och då sa hon att det räcker med en halv morgon och en halv kväll.
För hon sa att en del gillar inte blötfodret när det legat framme en stund eller att ta till och med kan tycka att det är för mycket.
Mamma påstår att jag inte litar på henne om jag bara ger en halv påse morgon och kväll.

22 nov, 2018 22:18

1 2

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Hur mycket mat er ni eran katt?

Du får inte svara på den här tråden.