Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

föredrar ni långhårig eller korthårig katt?

Forum > Off Topic > föredrar ni långhårig eller korthårig katt?

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Nepflite
Elev

Avatar


Hejsan, till er alla.

Jag skulle bara vilja veta om ni föredrar korthårig eller långhårig katt?

Motivera gärna erat.

Skriv gärna om ni föredrar hona eller hane på katt.

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig.

8 jul, 2018 17:42

Kattbjörn
Prefekt

Avatar

+1


Tycker generellt sett att långhåriga katter är finare men är rätt så tacksam över att mina är korthåriga. De kräver inte lika mycket pälsvård och har mindre problem med hårbollar.

Har bara haft honor så kan inte uttala mig i den frågan.

8 jul, 2018 18:08

Mintygirl89 *
Elev

Avatar


Hemma hos föräldrarna är kissen korthårig, och som Kattbjörn skrev, blir det mindre hårvård. Det är olika med hane eller hona.

Kissen hemma är en hona, och hon kan lyckligtvis inte få ungar.

Läs gärna Tårar från himlen :D <3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2F0p-qPPA7sk4AAAAM%2Fcat-look-at-you.gif

9 jul, 2018 21:31

Kattbjörn
Prefekt

Avatar


Kom på en möjlig skillnad mellan hon- och hankatter! Tror att det kostar mer att sterilisera en honkatt än vad det gör att kastrera en hankatt.

9 jul, 2018 21:53

Nepflite
Elev

Avatar


Vill påpeka att det heter kastrera även på honor

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig.

9 jul, 2018 21:59

Kattbjörn
Prefekt

Avatar


Okej har du själv någon åsikt i frågorna?

9 jul, 2018 22:29

Nepflite
Elev

Avatar


Ja jag föredrar egentligen långhårig men den katten jag ska köpa nu är inte direkt långhårig.
Ja den är inte direkt korthårig heller men är inte långhårig heller.
Denna katt valde faktiskt mig är och är en hane och ska heta Neflite.

Hane är ju billigare att kastrera än honan och sägs även att de flesta hanar är mer sällskapliga än honor.
Men det beror ju på kattens personlighet.

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig.

9 jul, 2018 22:40

Kattbjörn
Prefekt

Avatar


Aha okej det låter ju bra!

9 jul, 2018 22:42

roekiz
Elev

Avatar


Jag tycker att långhåriga katter är gosigare, men som sagt så är det lite lättare att sköta om en korthårig när det kommer till pälsen. Min katt är korthårig och fäller lite då och då, så jag klarar mig bra med det lilla.

När det kommer till kastrering så är det ungefär 500 kronor dyrare att kastrera en hona (beroende på klinikers priser och så). Inte jättefarligt ändå.

Hoppas det kommer gå bra med nya katten! Jag har också en hane och det är mysigt!

10 jul, 2018 21:01

Nepflite
Elev

Avatar


Hon jag ska köpa katten har haft andra kullar med samma katt och samma hane och vi har hört att dem blir väldigt sociala, alltså vill gosa väldigt mycket och för mig är det ett gott tecken.
Ja nu begär jag ju inte att katten ska sova bredvid mig första natten eller överhuvudtaget om den inte vill.
Men han kommer vara mer än välkommen upp i sängen.

Ja det hoppas jag också, men jag hoppas att veterinären sätter tratten på katten den dagen han ska kastreras eftersom jag kan inte vakta han hela tiden så att han inte tvättar på såret.

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig.

10 jul, 2018 21:06

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > föredrar ni långhårig eller korthårig katt?

Du får inte svara på den här tråden.