Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Kattsant till Katter

Forum > Off Topic > Kattsant till Katter

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Nepflite
Elev

Avatar


Hejsan katten som jag har nu kanske inte har så långt kvar och med tanke på att hon haft samma kattsand hela livet så går det inte att byta idag.

Men till nästa katt så ska vi byta.

Så till er som har katt eller har haft katt.

Vilken sorts kattsand tycker ni är bäst?


Citera mig aldrig är ni snälla.

20 jan, 2018 18:20

Kattbjörn
Prefekt

Avatar


Jag föredrar Everclean Less Trail (eller om det heter less track?) på grund av att jag tycker att det inte luktar så mycket och klumpar bra. Det är även lite större korn i den sorten än andra evererclean och det ska göra så att det inte fastnar lika lätt i katternas tassar och dras omkring överallt. Men tyvärr hänger det med sand ändå ut i lägenheten..

Nackdelen är priset.. Finns ett liknande märke, Smily tror jag att der heter, som jag ibland använder men återvänder alltid till Everclean pga vana och att det alltid finns på djuraffären.

Om jag skaffar nya katter i framtiden ska jag lära dom att gå på toaletten!! så smidigt det skulle vara.

20 jan, 2018 18:38

Kintsugi *
Prefekt

Avatar


PeeWee-pellets!
Bra för miljön dessutom. När katten kissar i det, pulveriseras det och hamlar i botten av lådan (har man dubbelbotten) kan man då lyfta bort övre lådan för att tömma undre lådan. Fett smart lösning!

Det pulveriserade pelletset/sågspånet tar bort amoniakdoften, och man kan spola ner det i toan eller bara kasta ut det i naturen.

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

20 jan, 2018 18:39

Nepflite
Elev

Avatar


Jag funderar på Ever Clean lavender, men är inte helt säker.

Citera mig aldrig är ni snälla.

20 jan, 2018 18:59

Mintygirl89 *
Elev

Avatar


Om du känner någon som har katt, kan du fråga den personen om råd.

Läs gärna Tårar från himlen :D <3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2F0p-qPPA7sk4AAAAM%2Fcat-look-at-you.gif

20 jan, 2018 19:06

Kattbjörn
Prefekt

Avatar


Vissa katter kan tycka att doftsatt kattsand är obehagligt men det vet man ju inte förrän man testat

20 jan, 2018 20:22

Nepflite
Elev

Avatar


En person som jag känner använder en kattsand som blir blå där katten har kissat men jag vet inte vad det är för kattsand.

Citera mig aldrig är ni snälla.

20 jan, 2018 20:36

Kattbjörn
Prefekt

Avatar


Hm, kan det vara någon form av kristallsand? Typ Frosty.

20 jan, 2018 20:49

rulthulda
Elev

Avatar


Använder ICAs Premium, och den har varit helt ok.

Ska prova Mjaus kattsand när det här paketet är slut, någon som provat det? Kan verkligen rekommendera deras kattmat.

flung out of space

20 jan, 2018 20:59

Nepflite
Elev

Avatar


Mjaus kattmat är bra, men min gamla katt äter inte det, och tyvärr äter hon knappt något så hon är nog borta snart, efter 17 år tillsammans.

Men när det kommer till kattsand gillar jag mest dem som klumpar sig

Citera mig aldrig är ni snälla.

20 jan, 2018 21:10

1 2

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Kattsant till Katter

Du får inte svara på den här tråden.