Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Dark forces

Forum > Fanfiction > Dark forces

1 2 3 4 5 6
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Annie Lupin
Elev

Avatar

+2


Titel: Dark forces
Författare: Annie Lupin och Piggelino
Språk: Svenska
Färdigskriven: Nepp
Antal kapitel: 3
Ratning: Klarar du Harry Potter klarar du den här
Handling: Lucy Green är en ny femteårselev på Hogwarts skola för häxkonst och trolldom. Men hon kom inte dit för att lära sig mer om trolldom utan hon kom dit för att leta efter något. Och vad har Rachel Snow med den saken att göra och vad döljer hon för något som inte ens hennes vänner marodörerna vet om?

Taggar:
LunaLovegood123 WeasleyHufflepuff Emma07 * boknörd_ Jessica Lawiise Mrs.Potterhead

1 jan, 2018 15:30

Detta inlägg ändrades senast 2018-01- 4 kl. 17:52
Antal ändringar: 1

LunaLovegood123
Elev

Avatar


Läser

1 jan, 2018 18:01

theLilyPotter
Elev

Avatar


bevakar!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Ftvgag.com%2Fcontent%2Fquotes%2F6107-jpg.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fwww.mugglarportalen.se%2F%2Fimages%2Fproxy.php%3Fq%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.mugglarportalen.se%252F%252Fimages%252Fproxy.php%253Fq%253Dhttps%25253A%25252F%25252Fi.imgur.com%25252FWfm0XU6.png

1 jan, 2018 19:03

Borttagen

Avatar


Jag läser!

1 jan, 2018 19:32

Annie Lupin
Elev

Avatar

+2


Tack ni alla som vill läsa! Här får ni första kapitlet på den här FF

Kapitel 1: Ett otrevligt möte
Hon stirrade på det stora fönstret i kupén. Föräldrar som kramade och sa adjö till sina barn. Även om hennes gudmor Laura fortfarande levde så skulle hon aldrig bli en av de barnen som kramade sina föräldrar. Snabbt skakade hon på huvudet och vände sitt huvud mot kupédörren. Kanske så skulle någon komma in och bli hennes livsvän? Laura hade berättat flera gånger att när man börja på Hogwarts hittar man nästan alltid en vän som blir ens vän till sitt sista andetag. Det var så hon hade träffat hennes föräldrar. Tanken på hennes gudmor fick Lucy att känna ett större hat mot dödsätarna och Voldemort som dödat henne. En dag så skulle hon förinta de alla med hjälp av hennes kunskap. Mer hann hon inte tänka innan någon öppnade dörren och en flicka med rött hår och en pojke i svart hår kom in flåsandes.

“Hej! Vi undrar om vi får sitta här för vi kom lite sent in i tåget och du hade den ända kupén som var rätt så tomt och…” flåsade flickan och tog några djupa andetag och skulle säga något mer innan Lucy börja prata.
“Ni får sitta här. Jag är Lucy Green.” hon sträckte sin hand mot flickan som skakade den och log.
“Jag är Lily Evans och det här är min vän Severus Snape.” hon nickade mot pojken med svart flottigt hår som skakade hennes hand också.
Lucy förvånade sig själv för att ha varit så generös mot de främmande personerna. Kanske berodde det mest på sina tidigare tankar om att skaffa vänner som gjort henne så vänlig.

“Jag har aldrig sett dig förut, och du verkar vara i vår ålder. Är du ny här på Hogwarts?” frågade Lily lite nyfiket.
“Ja, jag är ny här på Hogwarts. Min gudmor hemundervisade mig under de fyra åren men sedan så tyckte hon att jag även borde skaffa vänner så det är därför hon skickade mig till Hogwarts”, berättade Lucy och det mesta av det var ju sant men hon ville inte berätta om Lauras död för det kändes för personligt att berätta det för främlingar.
“Du måste antagligen ha lärt dig magi på ett annorlunda sätt än vad vi gör här på Hogwarts. Visst?” frågade Severus och såg för första gången nyfiken ut.
“Min gudmor, Laura, lärde mig avancerad magi som till och med är svårt för vissa magiker och drycker som är ännu mer avancerade. Men vilka elevhem går ni i?” frågade hon dem för att inte låta så egoistisk.

Lucy kände sig fortfarande överraskad över hur öppen hon var mot de. Kanske så var det en bra idé att vara det. Dem kollade på henne med ett visst stort intresse för det hon sa.
“Jag och Sev har också ett stort intresse för trolldrycker och det skulle bli väldigt roligt om du kunde visa oss några av de här avancerade dryckerna”, sa Lily och hennes smaragdgröna ögon glittrade. “Jag går i Gryffindor medan Sev går i Slytherin. Skulle bli kul om du hamna i något av de elevhemmen.”
Hon log för första gången på flera veckor mot de och kände verkligen att hennes tre år på Hogwarts kommer bli väldigt intressanta.

Innan någon av de hann säga något mer så öppnades kupédörren på nytt och en pojke med svart rufsigt hår kom in tillsammans med en annan pojke med svart lockigt axellångt hår
“Hallå där, Evans. Hur har ditt sommarlov varit?” frågade pojken och log flörtande mot Lily.
“Stick, Potter. Jag hade hoppas på att du skulle mognat under lovet men tydligen hade jag fel igen!” fräste Lily mot pojken som tydligen heter Potter.
“Och jag hade hoppas på att du skulle lämna Snivellus under sommaren. Hur kan du välja honom medan du kan välja den här snyggingen?” Potter pekade på sig själv och hade det typiska självgoda leendet.
Ett elakt flin spred sig i Lilys ansikte som inte alls passade i henne. “Potter, visst jag går ut med dig…” hon tog en paus och Potter såg ut som om snart skulle svimma. “...när helvetet frusit till is och du gift dig med en valrost.”
“Ooo! Evans spelar svårfångad”, kommenterade pojken som varit tyst under deras Lilys och Potters tjafs.

“Eller så är det Potter som har det svårt att få in i sin lilla trångsynta hjärna att Lily inte gillar honom”, sa Severus och Potter ilsket sitt huvud mot honom.
“Och när ska snorgärsen få in i sin slemmiga hjärna att han borde duscha?” frågade Potter och såg ut som om han ville slå Severus.
Ingen av nykomlingarna hade gett henne så mycket som en blick sen de kom in hit. Kanske var det dags att få de att hoppa till.
“Jag har inte bjudit in er hit så kan ni vara så vänliga att gå härifrån”, sade Lucy bestämt och det lät inte alls som någon fråga.
Potter och hans vän hoppade till och vände sina blickar mot henne. Men de lyssnade inte alls på henne som hon hade förväntat sig.

“Som jag ser så ser jag inte någons namn här eller vad säger du, Tagghorn?” frågade pojken och flinade mot Potter.
“Nää, jag ser heller inget namn här. Så du kan ju inte bestämma om vi får vara här eller inte”, instämde Potter.
“Eftersom ni vill ta det här på det svåra sättet så får det väl vara det svåra sättet”, var det enda hon sa innan hon kastade ut pojkarna innan de hann blinka och låste dörren.
Lucy vände sig om och såg deras förvånade miner och förväntade sig en massa frågor.
“Du måste verkligen lära mig det där. Jag har länge velat få ut Potter på det sättet men han är för tung”, sade Lily och log förtjust vid tanken på att göra det själv.
“Mig med”, instämde Severus och för första gången sedan han kommit in i kupén så log han.
Resten av tågresan så hade de pratat allt mellan himmel och jord tills tåget stannade vid Hogsmead.

1 jan, 2018 21:21

Emmi
Prefekt

Avatar


Jeses du kan skriva Ally.. Fantastiskt!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

1 jan, 2018 22:28

Annie Lupin
Elev

Avatar


Skrivet av Emmi:
Jeses du kan skriva Ally.. Fantastiskt!!
Tacktack, prefekten Emmi! Om du någonsin blir lärare kan du väl ge mig ett U xD

1 jan, 2018 22:31

Borttagen

Avatar


Super!

1 jan, 2018 22:50

Scorperion
Elev

Avatar


Superbra! Bevakar ^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F47d197010ad348696e2648841c84d454%2F7b28619c89333b78-66%2Fs1280x1920%2F8efa14e494f8cea2dd0918673cd9c0e478c89fce.gif

1 jan, 2018 22:54

WeasleyHufflepuff
Elev

Avatar


asbra skrivet Al!!! Ska fortsätta läsa Annie Lupin

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fcdn.fanbyte.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2Fgiphy.gif%3Fx48911

2 jan, 2018 09:23

1 2 3 4 5 6

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Dark forces

Du får inte svara på den här tråden.