Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Daily Prophet's tidning

Forum > Off Topic > Daily Prophet's tidning

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
PotterHead4evr
Elev

Avatar

+7

Detta inlägg gav 10 poäng till Hufflepuff!

Hej, detta är The Daily Prophet's tidning!
Om du vill bli anställd eller bli prenumerant hos The Daily Prophet skriver du i tråden som kommer upp om du trycker här!

Denna tidning kommer ut alla månaders sista söndagar. Tidningen kommer att läggas in här på första sidan.

Prenumerera:
Alla får läsa denna tidning, men att vara prenumerant innebär att man så fort det kommer ut en ny tidning taggas i denna tråd eller får en uggla där det står att nya numret har kommit ut. Ibland kan även alla prenumeranter få specialartiklar via uggla när vi har artiklar över. För att bli prenumerant skriver du i Daily Prophet's officiella tråd som jag länkade ovan.


Tidningens alla nummer:

Nummer 1, 01/05-17:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Innehållsförteckning:
Sid. 1: Om The Daily Prophet.
Skrivet av PotterHead4evr

Sid. 2: Intervju med themarauder.
Skrivet av tjena

Sid. 3: Pokémon GO
Skrivet av Ravenclawlover

Sid. 4: Frukostkakor med banan och blåbär
Skrivet av Ravenclawlover

Sid. 5: Skämt
Skrivet av Ravenclawlover

Sid. 1:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
The Daily Prophet

Hej och välkommen till första numret av The Daily Prophet! Vad kul att du väljer att läsa denna tidning nu när vi äntligen kommit igång! Jag hoppas att du kommer att tycka det är kul att läsa denna tidning och att du längtar till nästa nummer. Jag, PotterHead4evr, chef och ordförande för tidningen, tänkte berätta lite hur vi kommer att lägga upp tidningen, hur vi kom igång, vem som kom på denna idé osv.

Allting började med att Barnabas Cuffe startade denna tidning som ordförande. Jag var en av de anställda och även vice ordförande. Många var aktiva men vi kom aldrig igång med att skicka ut första numret. Helt plötsligt slutade tyvärr Barnabas Cuffe att logga in. H*n loggade inte in på över en månad och har fortfarande inte gjort. Alla vi på tidningen beslutade att jag, som vice ordförande fick ta över tidningen. Vi hade ett möte om vad vi skulle förändra med tidningen och vad vi skulle ha kvar. Det var mycket vi förändrade, men också mycket vi hade kvar.

Tyvärr så blev det många, även jag, som var väldigt oaktiva. Få personer som skickade in artiklar och skrev i tråden. Detta tycker jag vi har blivit hyfsat bättre på. Men jag tror att längre fram kommer denna tidning bli mycket mer aktiv och kanske till och med kan ges ut två gånger i månaden eller mer.
Det kan även förbättras om fler vill börja att jobba hos Daily Prophet!

I detta nummer har vi inte jättemånga artiklar då många inte hann skriva pga. oaktivitet. Vi hoppas på att detta förbättras!

De vi satsar på med denna tidning är många olika saker. Vi gör denna tidning för att vi tycker det är kul. Därför tog vi bort lönen från tidigare då vi kände att det finns risk att många går med i tidningen bara för att få lön och inte för att de tycker det är kul.
Vi satsar såklart också på att det ska vara en strukturerad, rolig och aktiv tidning så att så många som möjligt vill läsa den.

Hur vi lägger upp denna tidning kommer jag att gå mer in detaljerat i någon annan tidning men berättar lite nu.
Jag kommer att i varje tidning skriva en artikel som läggs in på förta sidan om olika saker angående Daily Prophet, t.ex hur tidningen läggs upp, vad vi får läsa om, om de anställda, hur vi jobbar osv.
I framtiden kommer det även vara fler artiklar med i tidningen.

Ni får gärna uggla in frågor och texter till rådgivarna och insändare ansvarig som kan publiceras i tidningen anonymt om ni vill. Alla personer som har hand om dessa områden står i första sidan i Daily Prophet's officiella tråd. Ni får också väldigt gärna uggla tips om vad man kan skriva om till mig eller till den som har hand om området. Vi är väldigt tacksamma ifall ni vill göra det!

Jag hoppas att ni kommer att gilla tidningen!

//PotterHead4evr, ordförande.


Sid. 2:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Intervju med themarauder


1. Hur hittade du hit till mugglarportalen, och när var det?
Det var faktiskt mina yngre syskon som hade hittat forumet och tipsade mig om det. Det var vintern 2010 =)



2. Varför valde du ditt användarnamn?!Är du fortfarande nöjd med det?
Jag har alltid älskar marodörerna. Deras historia har berört mig mer än någon annan i böckerna. Jag ångrar det inte, men vet inte om jag hade valt samma idag =)



3. Kan du berätta ungefär hur det gick till när du blev perfekt här på mugglarportalen? Och för hur länge sedan har det?

Jag fick en uggla av vår biträdande rektor Li som frågade om jag ville bli prefekt. Jag minns att jag visade mamma (jag var runt 18 år) för att jag var så glad. Tänk att någon faktiskt skänkt en extra tanke på mig.
Oj! Det var ett tag sedan, och jag minns inte riktigt när.. 2012 var jag definitivt prefekt. Och blev det nog tidigt på våren om jag inte minns alldeles tokigt.


4. Kan du berätta vad ni prefekter gör här på mugglis?

Vi håller i ordning så gott vi kan i forumen helt enkelt. Låser trådar, flyttar trådar, tar emot ugglor från er om ni märker att någonting inte riktigt är som det ska. Svarar på massor med frågor, delar ut poäng och drar ifrån. Prefekter har dock inte samma befogenheter som en lärare, så jag kan t.ex. INTE ändra pollen på framsidan =) och så hjälper vi till med idéer och förslag till exempelvis adventskalendern.


5.Vad är det absolut roligaste med att vara perfekt här? Har du haft något speciellt uppdrag som varit extra roligt?

Hmm... det måste nog vara så många ugglor jag får från nya och yngre medlemmar som frågar frågor, eller som bara vill ha sin "första vän". Jag tycker om att hjälpa och finnas där för människor, och vill se till att alla känner sig välkomna =)


6.Vad är det tråkigaste med att vara perfekt?

När man blir anklagad för att göra ett dåligt jobb. Jag är bara människa =)

7. Har du någon favorit tråd här på mugglis?

Jag blir mest lycklig av min egen fanfictiontråd där folk bara har överdröst mig med kärlek!

8. Hur fick du idéen till klassrummet? Var det bara din idé eller var någon annan med och kom på det?

Ingen har kommit med idén till klassrummet till mig, men jag läste någonstans där det önskades att det skulle vara "lättare" att få elevhemspoäng. Att man faktiskt skulle kunna göra något aktivt för att få poäng. Och då försökte jag genast komma på en tråd där jag skulle kunna dela ut poäng så att det blev på ett rättvist sätt. Första idén var att göra en tråd där mugglisarna tipsade om hur man ex kunde bli mer miljövänlig. Typ att åka kollektivtrafik, inte ladda mobilen över natten etc. Små tips och trix för en mer miljövänlig vardag (kanske blir en sån tråd), och då skulle varje förslag vara värd en poäng. Tänkte uppmuntra till bra miljötänk helt enkelt =) Men jag kunde inte riktigt formulera det i just den stunden, så då tänkte jag att klassrummet skulle bli en kul tråd - och som kanske kunde ha ett lite "längre liv" än den andra tråden. Den andra kanske lättare dör ut. Även om det finns hundratals tips, så kanske ändå kreativiteten dör efter ett tag.

9.Många anser att staff borde uppdateras på grund av inaktivitet (att staff är långsamma är långsamma med att ta bort inlägg och trådar, förstasidans på har inte blivit uppdaterad på länge och sådant). Vad tycker du själv borde staff uppdateras?

Svår fråga. Erfa, som driver sidan, har lagt ner så mycket tid och kärlek här. Det har gått många år sedan den startade, och självklart kanske "livet" har kommit emellan. Mugglarportalen har vuxit upp och är kanske inte riktigt deras bebis längre. Sidan är som sagt Erfas, och vill han inte driva den längre (även om han fortfarande bestämmer etc.) så kan inte vi kräva att den drivs. Vi kan inte kräva att det finns ett staff ens. Jag är bara glad att de inte har stängt ner sidan, för sidan är ju VI.
Men skulle han få lust och ork till att börja driva lite, så självklart hade man kunnat lägga till folk i staff - men det bara om han vill. Jag hade verkligen uppskattat att få lite mer backup när jag fixar i forumen =) men jag klandrar ingen för att det är som det är nu, utan jag gör det bästa av situationen. Detta blev ett litet luddigt svar, men jag hoppas ni förstår vad jag menar!



10.Jag tror de flesta tyckte det var lite trist att det inte blev något aprilskämt i år, tror du att kaninjakten fortfarande kommer bli av eller tror du att den inte heller kommer inträffa?

Jag tror att kaninjakten eventuellt är "förprogrammerad" och kommer automatiskt, men jag vet faktiskt inte. Jag tror att alla teman på sidan också är förinställda på särskilda datum etc.

Men ja, jag blev jätteledsen när jag inte såg något aprilskämt! Tänkte ha gjort ett själv, men hade inte orken med mig den dagen. Har haft det ganska tufft i livet på sistone och har kämpat mot en depression så vissa dagar orkar jag inte alls. Men jag uppskattar verkligen er så mycket som visar så mycket stöd, kärlek och uppskattning. Det känns verkligen. På riktigt. Genom skärmen och in i hjärtat. Känns skönt att ni ser att jag verkligen försöker "hålla ordning" fastän det ibland är stökigt. Hade inte alls varit roligt att göra detta om man bara möttes av negativitet!




Lite snabba frågor/ välj en

1. Melodifestivalen eller idol
Alltså jag vet inte om jag kan välja. Jag tycker varken om det ena eller andra, haha! x)

2. Kött eller fisk

3. Försvar mot svartkonster eller trollformellära

4. Snape eller mcgonagall

5. Beautbotons eller durmstrang

Skrivet av tjena, reklamansvarig och styrelsemedlem.


Sid. 3:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Pokemon GO


Jag har interjuvat Minihäst om spelet Pokemon GO. Ett spel som har blivit ganska stort i Sverige på kort tid, även fast antalet spelare har börjat minska.
________________________________________

Varför började i spela Pokemon GO?
För att jag alltid har älskat serien!

Vilken level är du och vad är ditt bästa tips för att levla upp snabbt?
Jag är lvl 25 och jag skulle säga spela mycket! Men också att använda lucky egg som dubblar ens exp under 30 minuter och evolva en jäkla massa pokemons då.

Favoritpokemon (inte ur gym perspektiv)
Rapidash av de som finns på Pokemon Go
Bästa pokemon i gym enligt dig?Den bästa att gymma med är väl typ Dragonite..? Men själv använder jag min Rhydon mycket.

Några övriga tips?
Nej men inte direkt... Ha kul liksom och gå gärna i någon stad/centrum där det finns många stops haha

________________________________________
Här är även några bra Pokemon GO hemsidor,bloggar och Youtube kanaler.

Svensk Nyhetssida- https://gosverige.se

Chris Whippit youtube- https://m.youtube.com/channel/UCdkHBGeyStyK2GefExrzlQw

Pokemon GOs officiella hemsida- http://www.pokemon.com

Kolla IV och liknande- https://pokeassistant.com

Skrivet av Ravenclawlover, journalist, fotograf, ansvarig för insändare och intervjuer


Sid. 4:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Frukostkakor med Banan och Blåbär



Portioner: 10 st

Ingredienser
2 små mogna bananer
1 dl osötat jordnötssmör
3 1/2 dl müsli eller granola
1/2 msk agavesirap
1 1/2 dl frysta blåbär
_____________________________
Så här gör du:

Sätt på ugnen på 175°C.
Skala och mosa bananerna med jordnötssmöret i en skål.
Blanda med müsli eller granola, agavesirap och blåbär.
Forma smeten till ca 10 kakor (för 10 st) med två skedar och lägg på en bakpappersklädd plåt.
Grädda i mitten av ugnen 20–25 minuter. Låt svalna.
Ät müslikakorna som de är eller toppa med mer nötsmör.

Skrivet av Ravenclawlover, journalist, fotograf, ansvarig för insändare och intervjuer


Sid. 5:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
SKÄMT

Det var en gång. Och den var sandad.


Barnet: Jag ska aldrig mer gå tillbaka till skolan!!
Mamman: Varför inte?
Barnet: Läraren kan ingenting, allt hon gör är att ställa frågor!

Lillebror gick med mamma till opera för första gången.
När dom hade suttit ett tag frågar Lillebror:
- Varför hotar den dära mannen kvinnan med en pinne?
Mamma:
- Han hotar inte han dirigerar.
Lillebror:
- Varför skriker hon då?

Skrivet av Ravenclawlover, journalist, fotograf, ansvarig för insändare och intervjuer



Nummer 2, 04/06-17 Valspecial:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Innehållsförteckning:
Sid. 1: Hej igen!
Skrivet av PotterHead4evr

Sid. 2: Intervju med tjena om valet
Skrivet av Alva_malfoy0303

Sid. 3: Mugglarportalen får ny minister på The Ministry of Magic
Skrivet av Newt's Niffler

Sid. 4: Företrädaren för makten är utbytt-Hoppet är stort
Skrivet av Rasmus Dumbledore

Sid. 5: Intervju med trolldomsministern
Skrivet av tjena

Sid. 6: Morotskaka
Skrivet av Bellatrix05

Sid. 7: Quidditch
Skrivet av Emmi

Sid. 8: Filmrecension
Skrivet av LunaLovegood123

Sid. 1:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Hej igen!

Hoppas ni är taggade på ännu ett nummer av The Daily Prophet.

De kanske är två saker ni märker som är lite mer annorlunda i jämfört med förra numret. Numret kommer ut en vecka sent, och detta numret är valspecial.

Jag kan börja med det lite tråkigare. Jag förklarar lite snabbt varför andra numret kommer ut en vecka sent.
Förra söndagen, när detta nummer egentligen skulle ges ut, så hade jag fått in endast en artikel. Jag känner att det är lite för lite artiklar för att de ska räknas som en tidning. Jag valde därför att skuta fram datumet en vecka. Det är ingenting jag kommer att göra ofta, vi får hoppas på att de undantaget inte blir en vana.
Men nu fick vi inte ganska många artiklar. Så det kanske lönade sig, eller vad tycker ni?

Nu till det lite roligare, valspecial.
Som ni märker är detta nummer ett valspecialnummer. Jag tror att många vet att det har varit val om en ny trolldomsminister till The Ministry of Magic. Det var då många som valde att göra intervjuer och artiklar om valet så jag valde att göra detta nummer till valspecial. Tyvärr är det så att vissa artiklar och intervjuer är skrivna innan valet och vissa efter vilket gör att i några artiklar vet man vem som är den nya ministern och i vissa inte. Men jag hoppas att det inte är någonting som stör er och att ni istället kan njuta av att läsa!

Och nu till en fråga jag fått av några personer via uggla.
Som de flesta vet så blev jag vald till den nya ministern vilket jag blev jätteglad av. Många har då undrat hur det kommer att bli med tidningen då.
Jag kommer inte att sluta leda denna tidning. Jag lovar att tidningen inte kommer påverkas negativt på något sätt av att jag blev den nya ministern.

Så, fortsätt nu och läs. Jag hoppas att ni gillar detta nummer av The Daily Prophet

//PotterHead4evr, ordförande.


Sid. 2:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Intervju med tjena om valet

1. Vilka har deltagit i valet?
PotterHead4evr, Luna Astoria Moon och Newt's Niffler

2. När får vi reda på vår nya minister?
Den första juni

3. Hur länge har valet pågått?
Röstningen har pågått sen den 26/5 men själva valet har pågått väldigt länge.

4. Du var ju vice trolldomsminister, varför valde inte du att ta förra ministerns plats?
Jag känner att den största utmaningen just nu nog är att fixa arbetsuppgifter till alla avdelningar och få igång ministeriet igen och jag tror inte jag är rätt person för den uppgiften.

5. Vem tror du har störst chans i valet?
Jag tror nog på PotterHead4evr.
Jag tror hon har ett ganska brett stöd bland de anställda och ett bra rykte.

6. Får du rösta, om inte, varför? Vill du säga vem du röstar på isåfall varför just den personen?
Jag får rösta, jag är precis som alla andra en medlem och har rösträtt. Jag kommer att rösta på PotterHead4evr. Jag tror att hon är den absolut bästa för de uppgifter som ministern nu måste ta tag i och jag har ett stort förtroende för henne.

7. Hur tror du ministeriet kommer påverkas efter valet?
Jag tror ministeriet kommer påverkas positivt. Jag tror det är bra med ett byte av toppositioner så att nya tankar kommer in, det ska bli väldigt intressant men jag tror det här kan bli väldigt bra efter valet.

8. Är det någon som du vet nu leder eller är det jämt bland rösterna?
Jag kommer inte säga vem som leder men jag kan säga så här. Hittills har 15 personer (inklusive mig )röstat, alla har röstat likadant.

Skrivet av Alva_malfoy0303, reporter.


Sid. 3:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Mugglarportalen får ny minister på the ministry of magic

Intervju med PotterHead4evr,en av de som ställt upp i valet:

Varför anmälde du dig till ny minister?
Jag ställde upp då jag känner att jag kan göra skillnad på ministeriet. Jag har både erfarenhet och viljan och känner därför att jag kan förändra och driva ministeriet på ett positivt sätt.

Hur tror du att du ligger till i val-listan?
Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att jag ligger ganska bra till. Jag tror att många har ett förtroende för mig, vilket jag uppskattar väldigt mycket. Sen tror jag också att några vet att jag kan ta ansvar på ett bra sätt och känner sig trygga med att rösta på mig på de sättet.

Vad skulle du göra för ministeriet om du blev minister?
Jag skulle först och främst få ministeriet aktivare. Jag tycker att bara de är en stor grej som kan göra att vi utvecklas mycket på olika sätt. Men också att försöka fixa arbetsuppgifter till de anställda och förbereda oss för en attack mot dödsätare.

Något övrigt du vill säga?
Inte så mycket mer än att jag är otroligt tacksam för varenda liten röst jag får i valet. Det betyder mycket för mig oavsett om jag vinner valet eller inte.



Intervju med Georgetown, den tidigare ministern:

Varför avgick du som minister?
Jag hade inte tid och ork att hålla igång ministeriet längre.

Vad hoppas du förändras och blir kvar på ministeriet?

Jag hoppas att det blir lika aktivt som förut och att de ordnar upp det igen.

Har du röstat på någon?

Nej

Hur kom du på att skapa the ministry of magic från första början?

Det var en idé från en kompis på mugglis som tyckte att jag borde göra det.


Intervju med PotterHead4evr, den nyvalda ministern:



Hur känns det att vinna?

Det känns såklart jättebra! Jag är glad för att så många har förtroendet för mig.

Har du bestämt vem som ska bli vice minister och sekreterare?
Inte ännu. Jag har några funderingar och förslag på personer jag tror passar. Jag kommer ha bestämt denna helg eller början av nästa vecka.

Hur länge ska du sitta tror du?
Jag har inga tankar på att hoppa av. Efter denna period får jag se hur jag känner inom detta och se om jag orkar/vill ställa upp i nästa val.


PotterHead4evr hälsar och tackar för alla som har röstat på henne.


Skrivet av Newt's Niffler, ansvarig för ministeriet och boktips


Sid. 4:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Företrädaren för makten är utbytt – Hoppet är stort

Den första juni tillträdde PotterHead4evr som trolldomsminister. Efter en valprocess där PotterHead4evr vann överlägset med 100 procent av rösterna, med löften om att göra mugglis, och trolldomsministeriet så säkert som möjligt. Med löftet att alla inom ministeriet ska få vara med och påverka har hon nu suttit i en dag.
Nu börjar processen att leta efter en vice trolldomsminister, en sekreterare och enligt ministeriets lagar hitta ett jobb åt den gamla trolldomsministern. Detta är en svår uppgift, och enligt säkra källor har trolldomsministern inte några klara kandidater som kan få två av de mest hedervärda uppgifterna i trollkarlsvärlden. Att välja två kandidater utan ett dåligt förflutet är svårt, och att de kan ställa sig bakom den politik PotterHead4evr står för är enligt många bedömare svår. Det krävs även en vice trolldomsminister som kan se till att trolldomsministeriet står enade, mot den kamp som nu ska börja.
Processen för letandet ska enligt uppgifter ske i början av juni, när beskedet ges är inte klart än, men beräknas ske om någon vecka.
En del människor riktar kritik mot trolldomsminister, kritiken är att PotterHead4evr äger tidningen The Daily Prophet (denna tidning), en liten grupp människor är oroliga att tidningen kommer att vinklas till ministerns fördel, något som anställda för tidningen dementerar.
En journalist som vill vara anonym för oss sade:
- Vår tidnings uppgift har alltid vart, och kommer alltid vara att berätta sanningen. Att vår ägare är minister förändrar inte detta faktum för fem öre. Jag vet att den rädslan finns, och att det skulle ske, men jag vet att det inte kommer hända.
Journalisten försätter:
- Men jag respekterar kritiken. Självklart ska man värna om neutralitet och åsiktsfrihet. Det gör vi, det är därför vi finns. Och jag vet att trolldomsministern är en stor kämpe för allas rättigheter och friheter. Och för demokrati och yttrandefrihet.
Bland alla väljare finns nu en stor längtan efter att se de nya förändringarna inom trolldomsministeriet. Tills den första december detta år har ministern på sig att infria sina löften, och efter det försöka få ett nytt mandat. Eller inte ge sig in i kampen om att bli minister igen. Spänningen över vad som kommer hända de fullföljande sex månaderna är hög, och PotterHead4evr har nu ett stort ansvar att se till att hennes löften blir handling. Kommer mugglis bli säkrare? Kommer trolldomsministeriet bli aktivare och bättre, och säkrare för dess arbetare? Kommer de få mer att säga till om, mer makt? Det är upp till tiden att avgöra.

Skrivet av Rasmus Dumbledore, ansvarig för ministeriet, opinion och undersökningar.


Sid. 5:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Intervju med trolldomsministern
Här i veckan så valdes en ny trollsomsminister till ministry of magic här på mugglis. Vinnaren i valet blev PotterHead4evr som vann med 15 röster mot Newt's Nifflers 0 röster och luna astoria moons 0 röster. Jag har intervjuat vår nya trolldomsminister för att få höra hennes tankar om valet och framtiden i ministeriet:

1. Förväntade du dig att vinna valet, isåfall trodde du du skulle vinna så hör stort?
Jag var aldrig säker på att jag skulle vinna men jag hade det lite på känn då jag hade hört från några mugglis medlemmar att de hade röstat på mig. Men så här stort trodde jag verkligen inte. Men det är jättekul att se att så många har ett förtroende för mig.

2. Vad tror du kommer bli din viktigaste uppgift som trolldomsminister?
Att få ministeriet mer aktivt och att alla alltid har någon arbetsuppgift. De kanske kommer ta ett tag att fixa, men med mycket jobb och hjälp från anställda tror jag att vi kommer lyckas.
Men också såklart att förbereda oss för en attack från den mörka sidan. Men genom att bli mer aktiva tror jag att vi även blir mer förberedda.

3. Finns det något du skulle vilja förbättra inom ministeriet?
Lite de jag var inne på innan, att alla får arbetsuppgifter och blir mer aktiva. Jag vet att förra trolldomsministern jobbade på de. Jag ska jobba vidare med de. Som sagt, de är ett stort projekt, men jag tror vi kan lyckas.

4. Lär vi få se någon förändring på chefspositionerna i de olika avdelningarna eller trivs du med cheferna just nu?
Just nu är jag mycket nöjd med cheferna. Den ända ändringen som skett är att en chef har blivit utesluten från ministeriet då den personen inte var lämplig att jobba här pga brott mot lagarna. Vi håller på att fixa en ny chef.

5. Hur ser du på kampen mot dödsätarna just nu?
Just nu är dödsätarna väldigt oaktiva. De som är svårt att veta är om de ligger i deras planer, att dom håller på att planera någonting stort och ligger lågt under tiden eller om det är så att dom helt enkelt bara blivit väldigt oaktiva. Men vi kommer alltid att vara förberedda på attacker då det också bara kan komma från enstaka personer.

6. Kommer du själv välja vice trolldomsminister och sekreterare eller kommer det bli en omröstning om det?
Jag har inte riktigt bestämt det ännu. Funderar på att bestämma själv då jag har några funderingar på vilka jag tycker passa in i dom rollerna. Men då jag tycker att alla anställda ska vara med och tycka till så kanske de blir omröstning.

7. Vilka kvaliteter tycker du är viktiga hos en vice trolldomsminister och en sekreterare?
Först och främst måste man kunna ta ansvar och vara aktiv. Man får vara beredd på att jag kommer ta mycket hjälp av vice ministern och sekreteraren. Dom ska även kunna upplysa och lösa problem inom ministeriet som skickas till mig.

Skrivet av tjena, vice ordförande och reklamansvarig.


Sid. 6:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Morotskaka

12 portioner

INGREDIENSER:

4st ägg
4dl strösocker
4dl vetemjöl
2tsk vaniljsocker
2tsk mald kanel
2tsk bikarbonat
2.5dl rapsolja
6dl rivna morötter

GLASYR:

60 gram smör
200 gram Philadelphiaost
3dl florsocker
2tsk vaniljsocker
1 droppe lime-eller citronsaft

GÖR SÅ HÄR:


* Ställ in ugnen på 175 grader. Smörj och bröa en långpanna, ca 25 x 33 cm
* Vispa ägg och socker poröst. Blanda mjöl, bakpulver, bikarbonat, vaniljsocker och kanel och vänd ner i smeten. Tillsätt oljan och morötterna.
* Grädda i mitten av ugnen. Ca 30-40 minuter.
* Blanda Philadelphiaost med smör, florsocker och vaniljsocker till en jämn glasyr. Bred sedan över glasyren på kakan när den har svalnat.


Lycka till!

Skrivet av Bellatrix05, fotograf.


Sid. 7:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
På Mugglarportalen har vi ett väldigt aktivt & sportigt gäng som spelar quidditch tillsammans, hela 101 stycken på 7 olika lag. Vissa aktivare, vissa mindre aktiva spelare. Matcher brukar vanligtvis spelas med ca 1 månads mellanrum.
Vid match så är det 7 spelare per lag. Matcherna pågår i 15 minuter och under de minuterna gäller det att "klicka & paste". Med andra ord skriver man (Ditt lag - Din spel position -> Swansea Squirrels - Slagman)

Jag ställde lagens "översta" några frågor, kan du ge mig bra anledningar till varför man ska gå med i ditt Quidditch lag, varför ni är så bra och hurudan du tycker lagstämningen är i laget är?

Några bra anledningar att gå med i Glasgow Giants är att vi inte har så många medlemmar om man jämför med vissa andra lag vilket gör att är man aktiv i laget kommer man garanterat att få spela i matcher ofta, man kan få bli lagkapten om man vill och vi är ett framgångsrikt lag.
Glasgow Giants är så bra eftersom vi har några av ligans bästa spelare och den bästa spelaren och vi har tillräckligt många aktiva spelare så vi brukar alltid få ihop en full laguppställning till matcherna.
Jag tycker stämningen är bra i laget, det har aldrig varit något bråk inom laget eller annan negativitet. Vi peppar varandra och är ganska självsäkra så jag är nöjd med stämningen
. // Arivle

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2Fqx1qESH9700Rq%2Fsource.gif

Skrivet av Emmi, sporteditor och korsordsansvarig.


Sid. 8:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Filmrecension
Guardians of Galaxy Volume 2

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fis5.mzstatic.com%2Fimage%2Fthumb%2FMusic111%2Fv4%2F83%2Ffb%2F73%2F83fb735f-8779-79ad-b835-4bf3a961177a%2Fsource%2F100000x100000-999.jpg
De som gillade den första filmen kommer verkligen inte bli besviken på tvåan. Den här actionspäckade filmen är fylld med precis lagom mycket spänning, äventyr och kärlek. I Volume 2 har gänget blivit anlitade för att försvara några viktiga batterier men när Rocket snor dem så måste gänget fly. Då kommer sanningen om Peters familj fram, en sanningen som länge varit dold.
Rekommendera verkligen att se den här filmen, den var mycket bättre än tvåan och man skrattar nästan hela tiden. Det är verkligen en film värd att se, åldersgränsen är 11 år
Den får fem av fem stjärnor.

Skrivet av LunaLovegood123, fotograf och astronyheteransvarig.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F84956109%2Foriginal.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftiny.cc%2Fcnd8kyhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftiny.cc%2Fkod8ky

1 maj, 2017 16:33

Detta inlägg ändrades senast 2017-06- 4 kl. 15:46
Antal ändringar: 1

Annie Lupin
Elev

Avatar


Jag ångrar verkligen inte att jag prenumererat

1 maj, 2017 16:57

PotterHead4evr
Elev

Avatar


Skrivet av Annie Lupin:
Jag ångrar verkligen inte att jag prenumererat

De är tur de

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F84956109%2Foriginal.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftiny.cc%2Fcnd8kyhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftiny.cc%2Fkod8ky

1 maj, 2017 16:59

Arivle
Elev

Avatar


Så bra!! Även om det inte var så många sidor så var numret bra och tillräckligt långt. Längtar tills nästa nummer! c:

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FHDR31jsQUPqQo%2Fgiphy.gif

1 maj, 2017 17:29

PotterHead4evr
Elev

Avatar


Skrivet av Arivle:
Så bra!! Även om det inte var så många sidor så var numret bra och tillräckligt långt. Längtar tills nästa nummer! c:

Yay!! Bra att du tyckte om det! Som sagt, kommer fler sidor i framtida nummer!! Handlar om att vissa tyvärr inte varit så aktiva

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F84956109%2Foriginal.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftiny.cc%2Fcnd8kyhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftiny.cc%2Fkod8ky

1 maj, 2017 17:32

Arivle
Elev

Avatar


Skrivet av PotterHead4evr:
Skrivet av Arivle:
Så bra!! Även om det inte var så många sidor så var numret bra och tillräckligt långt. Längtar tills nästa nummer! c:

Yay!! Bra att du tyckte om det! Som sagt, kommer fler sidor i framtida nummer!! Handlar om att vissa tyvärr inte varit så aktiva

Förstår det, men det blir säkert bättre tills nästa nummer.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FHDR31jsQUPqQo%2Fgiphy.gif

1 maj, 2017 17:35

PotterHead4evr
Elev

Avatar


Skrivet av Arivle:
Skrivet av PotterHead4evr:
Skrivet av Arivle:
Så bra!! Även om det inte var så många sidor så var numret bra och tillräckligt långt. Längtar tills nästa nummer! c:

Yay!! Bra att du tyckte om det! Som sagt, kommer fler sidor i framtida nummer!! Handlar om att vissa tyvärr inte varit så aktiva

Förstår det, men det blir säkert bättre tills nästa nummer.

De hoppas vi!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F84956109%2Foriginal.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftiny.cc%2Fcnd8kyhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftiny.cc%2Fkod8ky

1 maj, 2017 17:36

themarauder
Lärare

Avatar

+1


Roligt initiativ!! Flyttade den till Off Topic så att fler kanske ser den!! =) Bra jobbat allihopa!

=) - just like themarauder

1 maj, 2017 20:30

Ciara Malfoy
Elev

Avatar


Älskar tidningen! Hur prenumererar man?

KÖR MITT QUIZ! http://www.quizyourfriends.com/take-quiz.php?id=1706051725182421&lnk&

13 maj, 2017 20:55

PotterHead4evr
Elev

Avatar


Skrivet av Ciara Malfoy:
Älskar tidningen! Hur prenumererar man?

Räcker med att du skriver de i tråden
Vill du börja prenumerera så kan jag skriva upp dig!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F84956109%2Foriginal.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftiny.cc%2Fcnd8kyhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftiny.cc%2Fkod8ky

13 maj, 2017 23:23

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Daily Prophet's tidning

Du får inte svara på den här tråden.