Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Drakarna

Forum > Mugglarportalen > Drakarna

Bevaka tråden
Användare Inlägg
themarauder
Lärare

Avatar


Är det någon på mugglis som har experimenterat lite med sina drakar? Jag har funderat över hur länge de lever utan mat eller klappningar och när de dör etc. Är det slumpmässigt eller kan man förhindra det? Finns det ett x antal dagar sammanlagt man inte fått glömma ta hand om den, eller "nollas" liksom allt varje gång man ger den mat ? Måste det gå ett visst antal dagar man inte tar hand om den i streck och sen dör den?

Sånt som jag sitter och funderar på så här på kvällskvisten.... =)

=) - just like themarauder

27 apr, 2017 01:07

MerlinsBeard
Elev

Avatar

+1

Detta inlägg gav 2 poäng till Gryffindor!

themarauder Borde egentligen plugga... men eftersom jag experimenterat lite så får jag väl svara xD Min senaste generation drakar (låter lite töntigt säga så men aa haha) råkade jag glömma mata några gånger i början så då tänkte jag att de ändå aldrig kommer leva så länge så att de kommer in på topplistan, så då slösade jag ingen mat på dem och orkade inte klappa dem heller. Om jag inte minns fel så började de drakar som har lägst livslängd dö efter ca 40 dagar och så dog de väl en efter en till kanske 65 dagar eller nåt sånt om jag inte minns fel. Om man vill att en drake ska leva så långt liv som möjligt så bör man ge den 2 kycklingar om dagen och 3 klappningar. Glömmer man en dag gör det kanske inte jättemycket, men glömmer man flera så blir det nog svårt att komma in på topplistan på typ 170 dagar. För alla drakar kommer ju att dö nån gång även fast man matar de och klappar de varje dag, sedan kan man väl testa olika metoder som att blanda mellan godis och kyckling och kanske ge godis på lördagar eller så haha men generellt sätt gör kyckling att de lever längre.

Men om du aldrig går in på draken så vet jag inte om det syns att den dör, då kanske den är som vanligt i profilen även fast den är död liksom men ja vet inte xD

Sedan vet jag inte hur mycket slump det ligger i detta, men jag tror att om man behandlar samma sorts drake likadant två gånger så kan det ge olika livslängd för det är väl lite slump i det hela också känns det som iaf.

Mina äldsta drakar har blivit ca 155-165 dagar och då har jag givit de 2 kycklingar och 3 klapp om dagen men jag har såklart på dessa dagar säkert glömt mata dem o så uppemot 10 gånger och ibland råkat över-mata dem också.

Så för att svara på dina ursprungliga funderingar så tror jag att om man aldrig ger de nån mat elr klappning från de föds så dör de nog mellan 30-60 dagar lite beroende vilken sort det är och matar man de o klappar de perfekt kan de ju bli ungefär så gamla som de i topplistan (170-190 dagar)

Hoppas jag var till nån hjälp iaf har mest dock drakar bara för att namnge dem men kul att experimentera också liksom

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F09%2Fb9%2Fb6%2F09b9b604d791cd749ac1098d404167fc.gif

27 apr, 2017 01:34

Emmi
Prefekt

Avatar


MerlinsBeard hahah lät lite som att du hade dem som vissa sminkföretag har djur
faast detta var ju inte verkliga djur (tack och lov)


Jag hade en sats drakar jag glömde tortalt att sköta. Den första blev väl 39 dagar gammal eller någpt sånt och den äldsta kanske dör kring 50-60 (det var ju redan besvarat men tänkte baar intyga tat det stämde xD)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

29 apr, 2017 21:09

themarauder
Lärare

Avatar


MerlinsBeard Jag älskar det faktum att du har gjort detta ♥ meen what?! Jag ger alltid mina drakar en godisbit och en kycklingklubba varje dag... Ooh, they're gonna have to be healthy from now on...


Antagligen finns det någon "Magisk formel" som "förutbestämmer" hur länge en drake lever etc, hade varit kul att veta exakt hur det fungerade.

=) - just like themarauder

29 apr, 2017 23:15

MerlinsBeard
Elev

Avatar


Emmi har ju faktiskt drakarna för att försöka få de att leva så långt som möjligt o så e de ju kul att namnge liksom det där va mest bara observationer hahah

themarauder Ja, ja det måste finnas nån "magisk formel", men tror att med perfekt kost och uppskattning (klappande) så optimerar man varje drakes livstid iaf.

Hahah men ja mina första drakar matade jag bara med godis och tror jag inte klappade dem heller för visste inte man kunde göra det då och de blev väl säkert bara 75-100 år elr så xD Som tur e så e det lättare att ändra sin drakes kost än sin egna hahaha

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F09%2Fb9%2Fb6%2F09b9b604d791cd749ac1098d404167fc.gif

30 apr, 2017 15:27

Kintsugi *
Prefekt

Avatar


Har köpt mina två första drakar sedan de "nya drakäggen" gjorde intåg på mugglis. Finns det fler som har tips och råd för hur en ska göra?

- Spelar det någon roll om en klappar 3ggr vid samma tillfälle eller bör en klappa utspritt över dagen?
- Godis ges bäst i begränsat antal, något som noterat att 1-2ggr/vecka är bästa effekt?
- Bör en mata allt samtidigt? eller ska det spridas ut över dagen?


- Hur kan jag sjunga för dem? Hur borstar jag deras tänder? Varför finns det inte drak-tuggummi som de kan få efter godis? Vad dricker drakar?


...har jag drömt att vi en gån i tiden hade drakrace?
...har vi isåfall fortfarande drakrace?
...är det gynnsamt för dem att medverka på drakrace (om det nu finns?) utifrån hälsoeffekter?

Spoiler:
Tryck här för att visa!
Tjena världens bästa, smarta, snygga och mest beundransvärda drakuppfödare aka Torazu: du har inte lust att uggla tips, råd och eventuell hemlighet till en gammal "kurskamrat" alternativ ge "varmt" och "kallt" på mina frågor ovan som direktiv?

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

30 apr, 2020 11:20

Velma Dinkley
Elev

Avatar


Mina drakar brukar ligga på 70 dagar i levnadstid nu så har jag inte haft en drake på ett par år men mindes att mina brukar leva 70-80 dagar ungefär.

I Love Zuko more than i fear You - Mai / Vila i frid Cameron Boyce 28 Maj 1999-6 Juli 2019/"...and remember: creativity is meant to be free. Just let it flow." - Jonna Jinton/ rest in pece violet flowergarden 1999-2023 january 17

30 apr, 2020 11:24

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Drakarna

Du får inte svara på den här tråden.