Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

An Unexpected Summer[SV]

Forum > Fanfiction > An Unexpected Summer[SV]

1 2 3 4 5
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Emmi
Prefekt

Avatar

+1


För att fira 1300 inlägg tänkte jag skapa en fanfiction x) Hoppas någon bryr sig xD

Lördagar är min dag jag oftast publicerar ett kapitel! Men eftersom jag har en hel del träningar och matcher kan det hända att jag har en turnerin/träning/lagkväll eller bara något annat så då komemr det komma på Söndag (ifall programmet var oväntat) och tidigare under veckan!

Namn: An Unexpected Summer
Genre: Familj, vänskap & en hel del drama tror jag det blir!
Rating: Vet intee.. Kanske PG
Kapitel: Just nu: 3

Handling(eller handling och handling..) :
Kim Potter, Lily och Nathan Potters dotter kommer vara "huvudperson" dvs; det kommer främst vara hennes perspektiv! Hon är en kopia av sin mamma med den enda skillnaden att hon har ärvt sina morbröder&morfars mörka hår. Nathan är egentligen inte hennes pappa men mannen som är det våldtog Lily några månader efter Kim fötts, följderna på det gav henne en lillasyster, Hope och att Lily tog flickorna och flyttade hem till sian föräldrar. Nathan har varit i deras liv sedan Kim var 6 år gammal och hon ser det som sin pappa. Hon har gott om vänner i sin årskrs, bland annat Celina (Celli/Celi) Lupin, Molly Weasley, Samuel Wood, William Scarmander, Daniel (Dan) Boot, Stacie Malfoy och hennes kusin Kathreen (Katie) Potter är de hon umgås främst med. Under deras 4e år börjar de planera sommaren till deras 5e år som de sedan länge bestämt att de sa tillbringa tillsammans. Allt detta förstörs dock snart.
Celinas anledning är "Camping"
Mollys "Gammel farmor och gammel farfar"
Samuels "Resa"
Williams "Släken"
Daniels "Familjeresa"
Stacies "Morfar har planer"
Kathreens och Lilys, "mormor/farmor tillåter ej pga hennes föräldrars gård behöver hjälpas till på."
Första delen kommer om någon ens orkar kommentera x)

Okeej jag har inte skrivit fanfictions på över 1 år.. Detta kommer vara intressant att se hur det går man ja tänkte försöka få det att hålla hela 2017 fast jag inte har några läsare x)
Som de flesta antagligen vet så har jag en kärlek till The Next Generation och har börjat få samma intresse för att skriva om Harry Potters barnbarn såå jag tänkte försöka mig på en sådan fanfiction nu!
GE KRITIK!!!!
DENNA ÄR AVSLUTAD PGA JAG INTE HAR NÅGOT INTRESSE

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

29 dec, 2016 23:17

Detta inlägg ändrades senast 2018-03-10 kl. 23:04
Antal ändringar: 11

Borttagen

Avatar


Låter spännande. Bevakar

29 dec, 2016 23:24

Borttagen

Avatar


L^ÅTER AWESOME BEVAKAR!!!!!!

29 dec, 2016 23:33

LunaLovegood123
Elev

Avatar


Bevakar

30 dec, 2016 10:47

Emmi
Prefekt

Avatar


Kim Potter
"Celina Lupin, Molly Weasley, Samuel Wood, William Scarmander, Daniel Boot, Stacie Malfoy, Kim Potter och Kathreen Potter ni har tur och har allihop något hos rektorn från era föräldrar. Det betyder att ni är befriade från denna lektion" jag jublade. Det var helt värt att bli intagen tidigare än resten av klassen av läraren ibland. "Tack gammel morbror!" sa Stacie. professorn log "Stcie vad har vi sagt om detdär" hon skrattade "Förlåt" han rufsade om hennes hår. "Okej skicka in resten av er klassen innan ni kilar iväg. Gör något vettigt av era liv" han satte handen på Stacies rygg och föste försiktigt ut oss
"Alltså jag menar vad är odsen att vi allihop har fått ett samlat eller what ever it is av våra föräldrar" sa Molly fundersamt "Hej" sa en försiktigt första årare. Vi utbytte blickar "Vem" mimade jag "Antagligen nån av Sallys kompisar" sa Dan. "Varför säger alla hej? Förut sa ju en gruppp 7e årare med?" utbrast Samuel "Vi är så populära" vi brast i skratt och KAtie som sagt det försökte se seriös ut men gapskratade också. "Tillbaka till föräldrarna, det är antagligen en förstörelse för vår sommar" sa Stacie, "De kan ju försöka. Mamma och morrfar kommer säkert muta mig med pengar. Jag lovar! Men det kan de glömma att jag tar emot. Detta är bestämt" utbrast Celi. "Deal! Vi har planer ingen hoppar av" sa Samuel och vi nickade. Rektor McGonagall väntade utanför sin staty utanför sitt kontor. "Goddag ungdomar. Kom med upp bara", jag hade varit på kontoret några gånger när vi hamnat i trubbel för varit uppe ur sängen efter läggdags eller jäklats med någon lärare eller något. Jag hade alltid varit så nervös att jag inte hunnit se alla tavlor som hängde överallt och minnesållet som jag alltid drömt om att testa. "Miss Kathreen och Miss Kim, erat samtal var brådskande från Mrs Ginny Potter" jag stönade "Du skämtar? Detta är inget bra" utbrast Kathreen rektorn skrattade "Ni andra kan gå och sitte där"
Jag och Kathreen var båda flyförbannade "Nej ni åker ingenstans. Ni kommer ed till mina föräldrars gård och hjälper till där. Vi åker 27 Juni för att börja" immiterade Katie argt "Fyfan." sa jag dystert.

Fösra kapitlet var ett kort ett, okej? Jag brukar skriva jäättte långa.. Men ska försöka hålla det nere x) Eller vaad tycker ni. Och jag evet detta är skit dålig.. -_- Kan inte göra något ååt att jag inte är den bästa författaren men jag tycker om att skriva och vill lära mig!
JA TACK TILL KRITIK

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

31 dec, 2016 00:15

Borttagen

Avatar

+1


AWESOME DEN ÄGER!!!!!!!!!
VAD VAR DET JAG SAAAAAAAA!!!!!!!!!!!

31 dec, 2016 00:24

LunaLovegood123
Elev

Avatar


Jättebra

31 dec, 2016 00:26

Linn Lumos
Elev

Avatar


Bra

31 dec, 2016 09:58

WeasleyHufflepuff
Elev

Avatar


ÄGER JUE!!!
Tycker om längden på kapitlena men kom ihåg att de blir alldrig för långa!!!!!!!!!

BEVAKAR STENHÅRT!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fcdn.fanbyte.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2Fgiphy.gif%3Fx48911

31 dec, 2016 11:29

Emmi
Prefekt

Avatar


Vill ni ha ett kapitel i veckan, mindre/mer?? SÅ jag vet ungefär hur mycket tid jag sak lägga på att fundera och skriva x)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

1 jan, 2017 13:13

1 2 3 4 5

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > An Unexpected Summer[SV]

Du får inte svara på den här tråden.