Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Egen version av gammal folksaga

Forum > Kreativitet > Egen version av gammal folksaga

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Hej! Är med i en skrivutmaning, där första utmaningen var som rubriken lyder. Jag valde att skriva om Rapunzel, jag lägger dock in en varning för lite barnförbjudet i texten. Enjoy!

Spoiler:
Tryck här för att visa!“Rapunzel, Rapunzel, släpp ner ditt hår!”

Rapunzel kastade en blick ut genom tornets fönster. En lång ung man med himmelsblå ögon och mörka lockar stod där utanför i månskenet och såg förväntansfullt upp på henne. Vem var det där nu igen? Rapunzel plockade upp sin magiska spegel och bläddrade hastigt igenom matchningarna på Tinderella.

Hon stannade vid bilden av en ung man som stod på en klippa och melankoliskt såg ut i fjärran. Just det ja. Snövits ex. Han gick verkligen in för att låta lidandet verka till sin fördel. Efter att det visat sig att en monogam livsstil inte var något för Snövit hade varenda uppdatering från hennes ex-prins på Prinstagram varit vemodiga låttexter och bilder på vissnande rosor och regn och gud visste vad. Det fungerade onekligen på många. Mången prins och prinsessa hade gjort mer än ett försök att att laga hans brustna hjärta, men förgäves. Rapunzel var inte så sugen på att laga hans brustna hjärta som att få sig ett ligg, så hon vevade upp sitt långa hår på armen för att bära fram det till fönstret, där hon släppte det och lät det dingla mot marken.

Snövits prins var ju väldigt mager i alla fall, lite för mager för Rapunzels smak, men det gjorde det lättare när han skulle klättra. Den robuste jägaren som hade gjort det till sin hobby att lyfta skrot efter det att han blev arbetslös när alla började bli veganer hade närapå slitit håret av henne, både när han klättrade och när de hamnade i säng med varandra. Rapunzel log skälmskt vid minnet. Hon rycktes hastigt ur sina tankar när hon kände hur tyngden från håret plötsligt försvann och hörde braket när prinsen hamnade i rosenbuskarna nedanför tornet. Han höll fortfarande hennes hår i händerna. Den långa flätan hade gått av på mitten.

Rapunzel svor. Hennes mamma hade varnat henne för att bleka håret, men i vanlig ordning hade Rapunzel drivits av trots och rebelliska uppsåt.

“Åh, smärtan!” ropade prinsen dramatiskt. “Dessa törnen som sargar min kropp, liksom mitt hjärta sargades av en kvinnas grymma, svekfulla själ, en själ kall som SNÖ!”

“Om du bara tänker prata om Snövit igen så kan du lika gärna dra!” sade Rapunzel som lutade sig ut från tornets fönster.

Prinsen verkade inte höra henne, han låg kvar och tog bilder på såren som rosornas törnen hade åstadkommit. Rapunzel såg hur han lade på ett svartvitt filter. Hon himlade med ögonen och gick in på rummet igen. Undrar om Grodprinsen hade något för sig ikväll?

15 nov, 2016 23:13

Fellrendión
Elev

Avatar


Haha, jättebra ju!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2Fproxy%2FBwc1vwMmXP74iawJlqCpzd61QCOfT7pzComQALSAxdR8rWTpsVWHSCIr3_a8-ON8YQ

16 nov, 2016 03:11

Borttagen

Avatar


Haha, grym!

17 nov, 2016 17:31

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > Egen version av gammal folksaga

Du får inte svara på den här tråden.