Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Jag säger hejdå efter fem år =)

Forum > Off Topic > Jag säger hejdå efter fem år =)

1 2 3 4 5 6
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+3


För nästan exakt fem år sedan så skapade jag mitt användarkonto, men idag är tyvärr dagen jag säger hejdå. Jag vill tacka alla vänner jag lärt känna de senaste fem åren för att ni gjort mitt liv mycket bättre ♥

Anledningen till att jag lämnar är för att jag är man. Först och främst vill jag säga att jag respekterar och uppskattar alla riktiga feminister som står för jämlikhet bland alla människor. Men däremot är jag trött på alla ni irriterande manshatare som tror hat kan bekämpas med hat.

"Alltså, vad är grejen med att tycka att det är så hemskt med manshat??

Vi lever i ett patriarkat, ett samhälle där männen har fördelar kvinnor och ickemän inte ens kan drömma om, där kvinnohat är inetsat och normaliserat sedan tusen år tillbaka. Kvinnohat misshandlar, våldtar, och dödar dagligen. Manshat gör män lite obekväma på internet. Trots detta är det ALLTID männen vi ska lägga fokus på?

ALLA män är potentiella våldtäktsmän och har privilegier de inte kan avsäga sig, strukturellt manshat kommer aldrig att bli ett riktigt problem. Jag är feminist och hatar män. Kom inte och säg att jag inte är en riktig feminist för det.
" (citat från denna sida, https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=9303&page=319)

Jag har en fråga till dig som skrev detta citat. Hur fan tänker du?
När blev hat någonsin okej? På sättet du skriver verkar du tro att vi män växer upp med att lära oss att hata kvinnor?
Nu är det ju dock så att jag verkligen hatar kvinnor. Jag hatar kvinnor, vad är det för fel på det? Varenda kvinna på denna planet har potential att bli en irriterande människa som du. Skämt. Jag har aldrig någonsin använt våld mot en kvinna. Jag har aldrig hatat en kvinna. Jag har aldrig ens drömt om att skada en kvinna. Det finns ingen poäng med det.
Ingen av mina kompisar (majoriteten råkar vara män) har någonsin snackat skit om kvinnor. Inte en enda man jag känner har begått våldtäkt. Varifrån får du idén att vi alla är kvinnohatare som är uppväxta med att fortsätta vårt öde i att sprida hat mot kvinnor? Snälla berätta för mig. Du brukade vara min vän här på Mugglarportalen en gång i tiden. Hatade du mig då (för 2-3 år sen)? För att jag var man? (Någon som läser detta får gärna tagga EMELESEL. Jag vill dock förbli anonym, om så fungerar)
De män som hatar på kvinnor är en sådan ynka del av vår befolkning att jag faktiskt får ta och säga att det är orättvist att du skall ha tillåtelse att hata på oss. Manshatare som du står ofta för jämlikhet, i form av feminism, men ändå har ni så enkelt att dra alla män (speciellt vita, dock är jag icke speciellt vit) över en kant. Hur tänker du att hat skall bekämpa hat?

Vi män har verkligen oändligt med privilegier, det är en sådan gåva att vara man. Det är verkligen så det är! Eller? Vänligen nämn lite privilegier (i Sverige i detta fall, jag kan absolut icke påstå att kvinnor i andra länder inte har det dåligt) som inte lätt kan dumförklaras.

"Manshat är inte bra, men det är ofrånkomligt att inte tycka illa om de som beter sig illa mot en. Därför är manshatare inte lika illa som kvinnohatare. Kvinnohat leder till att kvinnor blir mördare, misshandlade och våldtagna, medans manshat inte har några konsekvenser NÄRA det!" Återigen ett citat från ett perspektiv som inte vet hur vi har det. Tro mig! Det biter på oss! Det är säkert det ni vill. Grattis. Jag är exalterad. Ni får sådana som inte alls har gjort något elakt mot en kvinna (förutom det faktum att jag är man. Förlåt mig?) att må illa. Bra jobbat? Vissa kanske till och med blir glada för att ni förstår att det fungerar? Jag bryr mig inte. Det finns ingen poäng i att hålla på att hata förutom att själva uppnå någon sort av triumf på andras bekostnad.

https://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=9303&page=1 bara kolla i denna tråd så lär ni hitta många underbara personer som faktiskt förstår att vi män inte endast är djur. Men du kommer också hitta oerhört många manshatande personer. Den definitionen som många feminister ställer sig bakom är att alla skall ha samma rättigheter. Jag är helt klart bakom detta. Men snälla, kan vi inte acceptera skillnaderna på könen? Vi är icke likadana biologiskt sätt och det är det som är fantastiskt eftersom vi kompletterar varandra.

Jag vet inte riktigt ens vad jag vill uppnå med det här. Jag vet ej om någon kommer svara eller ens orka bry sig. Jag vill helt enkelt säga hejdå och förlåt ifall jag rörde upp känslor hos någon. Sidan är inte längre lockande för mig och jag känner mig inte riktigt välkommen. Kanske jag bara läste fel trådar.

Hejdå Mugglarportalen. Förlåt att jag är ett sådant privilegierat monster, som aldrig tänkt illa om kvinnor men ändå förtjänas att hata på.




Words move, music moves
Only in time; but that which is only living
Can only die. Words, after speech, reach
Into the silence. Only by the form, the pattern,
Can words or music reach
The stillness, as a Chinese jar still
Moves perpetually in its stillness.
Not the stillness of the violin, while the note lasts,
Not that only, but the co-existence,
Or say that the end precedes the beginning,
And the end and the beginning were always there
Before the beginning and after the end.
And all is always now. Words strain,
Crack and sometimes break, under the burden,
Under the tension, slip, slide, perish,
Decay with imprecision, will not stay in place,
Will not stay still. Shrieking voices
Scolding, mocking, or merely chattering,
Always assail them. The Word in the desert
Is most attacked by voices of temptation,
The crying shadow in the funeral dance,
The loud lament of the disconsolate chimera.

The detail of the pattern is movement,
As in the figure of the ten stairs.
Desire itself is movement
Not in itself desirable;
Love is itself unmoving,
Only the cause and end of movement,
Timeless, and undesiring
Except in the aspect of time
Caught in the form of limitation
Between un-being and being.
Sudden in a shaft of sunlight
Even while the dust moves
There rises the hidden laughter
Of children in the foliage
Quick now, here, now, always—
Ridiculous the waste sad time
Stretching before and after.

24 maj, 2016 21:59

Borttagen

Avatar

+2


Haha vafan

24 maj, 2016 22:18

Borttagen

Avatar


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F45.media.tumblr.com%2F242bdeb08458c0fdd77c7850c387cb34%2Ftumblr_nz4kh0b7hZ1tfdhf3o1_500.gif

24 maj, 2016 22:20

Ellociraptor
Elev

Avatar

+4


Vet inte vem du var, men dedikerar dig en dramatisk sångtext i kursivt.

Bror vår värld är upp och ner
ändå står vi här och ler
Festen den är nu igång
sjung nu med i våran sång
Kom nu alla sköna
dansa hela natten lång
Hatarna får hata
det spelar faktiskt ingen roll

Vi njuter av vad livet ger
Sverige är vårt högkvarter
Det finns plats för alla här
oavsett vem du än är
Kläderna får ryka
för nu är våran fest igång

För vi skall bada nakna på Sergels torg
å leva livet utan sorg
vi skall bada nakna så alla ser
Kom och festa här med oss
du och jag skall fucka loss
vi skall bada nakna på Sergels torg

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftinyurl.com%2Fkbtsx99https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftinyurl.com%2Fkwavv4ehttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftinyurl.com%2Fl83v6rx

24 maj, 2016 22:24

LolFeelings
Elev

Avatar


Tja... detta var ju ett ganska dramatiskt farväl. Någon som vet vem detta var?

Inte för att jag inte håller med, trots att det var ganska uselt formulerat.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FyWUGkQ86jKz60%2Fgiphy.gif

24 maj, 2016 22:26

Borttagen

Avatar


Vänta lite, personen lämnade alltså sidan pga att det fanns några med en annan åsikt än honom? :o

24 maj, 2016 22:30

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Vänta lite, personen lämnade alltså sidan pga att det fanns några med en annan åsikt än honom? :o

Ska man inte ragequitta med dramatiskt inlägg om att man ragequittar när någon på internet säger något man inte håller med om? Har missuppfattat allt.

24 maj, 2016 22:32

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Vänta lite, personen lämnade alltså sidan pga att det fanns några med en annan åsikt än honom? :o
Nej. Jag lämnar på grund av att jag icke känner behovet att vara kvar på denna sida.

Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Vänta lite, personen lämnade alltså sidan pga att det fanns några med en annan åsikt än honom? :o

Ska man inte ragequitta med dramatiskt inlägg om att man ragequittar när någon på internet säger något man inte håller med om? Har missuppfattat allt.
Ragequittar man så har man tyvärr icke tiden att skriva ett dramatiskt inlägg. Skrev detta med en känsla av hopplöshet, inte ilska.

Skrivet av LolFeelings:
Tja... detta var ju ett ganska dramatiskt farväl. Någon som vet vem detta var?

Inte för att jag inte håller med, trots att det var ganska uselt formulerat.

Jag ber om ursäkt att jag icke formulerade mig på ett bättre sätt.

24 maj, 2016 22:39

LolFeelings
Elev

Avatar


Svårt att riktigt veta vad man ska säga här. Så klart man blir less om man känner sig utestängd för att man ej följer strömmen. Det är inte hälsosamt att vara på såna här sidor i dessa fall.

Fast hade du tänkt att komma tillbaka och skapa nya användare för varje svar du får? Det skulle inte jag säga är att lämna sidan.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FyWUGkQ86jKz60%2Fgiphy.gif

24 maj, 2016 22:52

Solkatten
Elev

Avatar

+1


Tyvärr finns det manshatare överallt du kommer inte ifrån det för du lämnar mugglis direkt......


...... vem var det här ens?

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

24 maj, 2016 23:55

1 2 3 4 5 6

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Jag säger hejdå efter fem år =)

Du får inte svara på den här tråden.