Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

De två nationerna

Forum > Kreativitet > De två nationerna

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Tilly
Elev

Avatar


Språk: Svenska
Färdigskriven: Ja
Antal kapitel: 5
Handling: Elsa har precis fyllt femton. Det betyder att hon måste göra lojalitetstestet mot sin nation för att bevisa att hon är lojal mot dem. Det börjar som hon tror, men alla hennes planer förstörs när hon får veta att det är mer än bara svara på frågor. Snart får hon veta saker om sig själv som hon aldrig kunnat ana.
Rating: G

Hoppas att det låter intressant! Om inte ska jag ge er en prolog, som inledning på allt! Hoppas verkligen att ni tycker att den är bra, för jag är väldigt nöjd med den(okej, är nöjd med berättelsen, inte lika nöjd med prologen, men den behövs för att förstå )

Prolog:

För länge sedan kom människorna till ön. De flydde från en katastrof värre än någonsin. De kom från norr och syd. De största stammarna tog över. Den blåa nationen tog över den norra delen av ön och den röda nationen tog över den södra delarna. Sedan urminnes tider har det mellan nationerna pågått krig, och när de anlände till ön fortsatte fejden till dess att de kom överens om att dela upp ön och inte gå över på varandras sidor. Om man gick över var man på de andras territorium. Då var man inte längre skyddad.

Flera gånger har kärlek försökt bryta dessa rivaliteter. Alla gånger har det misslyckats. De som försökt bryta mot det har gått ett tragiskt öde till mötes. Genom traditionerna har de utvecklats, och det har blivit stora skillnader på de som lever i nationerna. I den röda nationen är det omöjligt att finna drag som blå ögon och riktigt mörkt eller ljus hår. I den blåa nationen har ingen bruna ögon, och ingen har rött hår.

Friden ligger över ön, men fejden är långt ifrån bortglömd. En dag så inser man på båda sidor av ön att olika resurser börjar ta slut, resurser som andra sidan fortfarande har gått om. Båda bestämmer sig för att man måste ta sig in i den andra nationen och få tag på det.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.makeagif.com%2Fmedia%2F6-11-2016%2FMuyj3R.gif

10 apr, 2016 18:33

Borttagen

Avatar

+1


Ååh, är nyfiken på att läsa mer!

10 apr, 2016 18:40

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > De två nationerna

Du får inte svara på den här tråden.