Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Öppna ögon [Engelsforstriologin]

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Öppna ögon [Engelsforstriologin]

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Heej! Ja läser nyckeln nu! [Sista delen i Engelsforstriologin]och ska göra en Fanfiction av det!

Titel: Öppna ögon
Författare: Jag (Dah)
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Utspelar sig: år typ 2015 xD
Åldersgräns: 11, varning för svordomar
Huvudpersoner:
Gabriella (Ella) Thinner Vira Granholm och Emma Ericson
Handling:
Jaha? Ska livet vara så jävla perfekt hela tiden? Ska alla vara så jävla bra? Ska allt sluta med ett jävla och så levde dom lyckliga i alla sina dagar?
Nej, och det får Vira, Emma och Ella lära sig den hårda vägen.

Taggar:
Kiwin
Lolly!!
Paulina Black
Ciara

Förlåt om ni inte ville bli taggade! ♥

5 dec, 2015 20:48

Lolly!!
Elev

Avatar


Bevakar!! Kommer blii awesomeeee! Finns alla "vanliga" karaktärer typ Vanessa, Linnéa, Anna-Karin osv med? Bara undrar!

Och förresten är det någon mer än jag som seröst typ har Vinoo (Viktor x Minoo) som OTP? Är det ens ngn mer som shippar deeet?

Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD

5 dec, 2015 21:35

Borttagen

Avatar


Skrivet av Lolly!!:
Bevakar!! Kommer blii awesomeeee! Finns alla "vanliga" karaktärer typ Vanessa, Linnéa, Anna-Karin osv med? Bara undrar!

Och förresten är det någon mer än jag som seröst typ har Vinoo (Viktor x Minoo) som OTP? Är det ens ngn mer som shippar deeet?

Tror bara att det är du som shippar dom
Och nej, Vanessa och Linnéa och dom kommer inte att vara med

6 dec, 2015 11:25

Wira
Elev

Avatar


Jag läser såklart! Älskar även att en av karaktärerna nästan heter som mitt mugglisnamn

6 dec, 2015 11:49

Borttagen

Avatar


När kommer första kapitlet?

6 dec, 2015 11:50

Borttagen

Avatar


Nu Kiwin


Ella suckar och tittar på klockan. Den är 00.04 men hon är inte klar med läxorna.
”Skit”, mumlar hon och tar en klunk kallt kaffe. Smaken äcklar henne men hon är i alla fall vaken. Matteboken är öppen och ligger på kudden men Ella orkar inte mer den. Hon kommer att ångra sig dagen efter men hon orkar inte. Huvudet glider ner på madrassen och andetagen blir långa.

*****

Emma sover med kinden mot ett anteckningsblock. Hon håller en penna i handen som glider längs sängen och landar på marken.

****

Vira tittar ut genom fönstret hon är vaken men hon somnar ändå. Innan hon somnar sätter hon automatiskt händerna mot halsbandet Lucas gav henne när hon frågade om dom kunde vara tillsammans.
****

Ella tittar sig omkring.
”Men… va… vad i...?” Viskar hon och tittar sig omkring. Hon låg nyss i sängen och sov men nu är hon på vägen. Hon vänder sig om för att gå hem igen men stegen vill inte. Det är som att något annat än hon styr stegen. Hennes bara fötter skrapar i marken men hon känner inget. Synen blir sämre tills hon inte ser någonting.
När Ella återfår synen är hon i en skogsdunge. Hon försöker att lyfta lite på armen och det fungerar. Ella känner hur trött hon är men hon tänker inte sätta sig på marken. Det prasslar till i buskarna och Vira Granholm kommer fram.


****
Vira är inte hemma i fåtöljen. Hon är i skogen och framför henne sitter Gabriella Thinner.
”Vafan gör du här?” Frågar hon och tittar sig omkring.
”Du då?” Frågar Gabriella trött.
Vira ignorerar henne och börjar gå hem igen.
”Jag vet inte hur… fan du fick hit mig men nu tänker jag gå”; säger hon surt och börjar att små springa mot hållet hon kom ifrån. Men det fungerar inte. Hon kommer inte längre förrän kanske femton meter från Gabriella. Det är som en osynlig vägg.

****
Emma snubblar till men återfår balansen och fortsätter att gå. Eller hon bestämmer inte att hon ska gå, men det är hennes kropp som går. När synen kommer tillbaks ser hon att hon är i skogen och framför henne står Vira Granholm och Gabriella Thinner.
”Va… vad… vad är det här?” Frågar hon.


6 dec, 2015 11:55

Lolly!!
Elev

Avatar


Awsome!

Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD

6 dec, 2015 13:53

Borttagen

Avatar


Skrivet av Lolly!!:
Awsome!

Tack!! ♥

7 dec, 2015 18:31

Ella Lovegood
Elev

Avatar


Coolt "Bevakar"
Vilka är karaktärerna? Är dem som "De Utvalda" typ?

Stolt Ravenclaware! "Klokhet och vett uti övermått är den finaste gåva mäniskan fått"

8 dec, 2015 16:48

Borttagen

Avatar


Skrivet av Ella Lovegood:
Coolt "Bevakar"
Vilka är karaktärerna? Är dem som "De Utvalda" typ?

Ja, typ som Minoo och Linnéa och dom

8 dec, 2015 21:57

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Öppna ögon [Engelsforstriologin]

Du får inte svara på den här tråden.