Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Rolla med mig?

Forum > Quidditchplanen > Rolla med mig?

1 2 3 4
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Tramptassen
Elev

Avatar


Är det någon snäll människa som vill rolla med mig? Har vråltråkigt och undrar om ni vill rolla på Harrys-barns-tid?
Vi börjar rolla på den dagen de får brevet, på morgonen.
De kommer till Hogwarts och ja.. Ni vet hur det funkar.

Roller:
Tjej 1- Tramptassen- Cathrine/Kate.
Tjej 2- Hp-aren- Lisa.
Kille 1- Alsun- Mickey.
Kille 2- Stranger- William/Will

Vi rollar bara 4 stycken annars blir det jobbigt.

Mall: (gör egen om du vill men de här sakerna måste vara med)


Mall:

Roll:

Kön:

Förnamn:

Efternamn:

Blod: (halvblod,mugglarfödd,renblodig)

Utseende:

personligheter:

Intressen:

Familj:

Bakrund:

Djur:

Övrigt:

Alla är 11 år.

Hehe glömde min mall xD

Här är den:

Roll: Tjej 1

Kön: Tjej

Förnamn: Cathrine

Efternamn: Jones

Blod: (halvblod,mugglarfödd,renblodig) Mugglarfödd.

Utseende: Hon är ganska lång och hon har blont hår som faller halvlångt över ryggen på henne. Hennes ögon är ljusblåa med gröna nyanser. Hennes hy är slät och har en lite mörkare hudton. Hon har höga kindben och betraktas av många som väldigt vacker. Hon har helt nya klädnader, eftersom hon inte kan ärva från någon annan familjemedlem.
personligheter: Cathrine är väldigt utåtriktad och pratar med alla. Hon är smart och vill gärna att andra ska tycka om henne. Människor dras till henne och vill gärna att hon ska vara glad.

Intressen: Cathrine gillade att spela schack med sin morfar när hon var yngre, men när han dog i cancer slutade hon spela och har aldrig spelat sedan dess. Hon gillar att vara med sina vänner och att rita och måla.

Familj: Hennes pappa heter Thomas och är biträdande chef på ett bolag som säljer datorer. Han tjänar tillräckligt mycket pengar för att Cathrines mamma ska slippa jobba. Han gillar att fotvandra och tälta. Hennes mamma heter Alicia och jobbar som lärare på ett universitet. Hon undervisar i bild och målar tavlor på deltid. Alicia gillar att cykla och att måla och rita. Cathrine har inget syskon och inga djur. Hennes farbror var en mugglar född trollkarl och arbetar nu på Trolldomsministeriet på Departemntet för magiska transporter. Han har berättad om livet som trollkarl för hela hans familj och därför vet också Cathrine.

Bakrund: Cathrine föddes i London och blev uppfostrad av sina föräldrar. Eftersom att hennes farbror var trollkarl blev hon tidigt medveten om att den magiska världen fanns, men hon har aldrig haft kontakt med den. Hon var 7 år när hennes morfar dog i cancer och Cathrine tog det hårt. Hennes morfar var hennes bästa vän och hon spenderade mycket tid med honom.

Djur: Cathrine har en katt hemma som heter Daisy(♥) och hon får en stor chokladbrun Tornuggla av sin farbror när hon börjar på Hogwarts. Hon döper den till Majestic, men kallar den Maja.

Övrigt: Cathrine kallas ofta Cat, Kate eller C. Hennes farbror var också trollkarl.


Kram

ϟ

4 jun, 2011 18:46

Detta inlägg ändrades senast 2011-06- 5 kl. 22:37
Antal ändringar: 7

Borttagen

Avatar


(( Vi kan väl ha en höst bal?))

Mall:

Kön: Häxa
Förnamn: Lisa
Efternamn: Willson
Blod: Halvblod
Utseende: Brunt hår, fränkar korthårig.
Personligheter: Är blyg, men mycket snäll.Söt och breättar mycket hemligheter.
Intressen: Var med sin lillasyster och trolla.
Familj: Tvilling Henrietta, Mamma Lena och Will pappa.
Bakrund: Född i skottland, men flyttade sen.
Övrigt: Hon har en uggla som heter Starsnow

4 jun, 2011 18:52

Detta inlägg ändrades senast 2011-06- 6 kl. 09:15
Antal ändringar: 2

Alsun
Elev

Avatar


Du menar James, Albus och Lily? Jag är med om jag får! Ska man vara en av Harrys barn då eller? Eller får man komma på en ny egen person?


Kön: Pojke

Förnamn: Mickey

Efternamn: Bubblehill
Blod: (halvblod,mugglarfödd,renblodig) Mugglarfödd.

Utseende: Mickey har spretigt blont hår, blek och fräknig hy, en liten näsa. Han har mörkblå ögon, som är ganska stora. Han är medellång, men mager. Han har väldigt små fingrar och fötter.

Personlighet: Han är otroligt lojal. Han skulle aldrig misstro sina vänner. Han är livlig men blir mycket lätt nervös.

Intressen: Han kommer i sinom tid upptäcka att han är mycket bra på att spela sökare i Quidditch. Han tänker logiskt och förbiser inga detaljer. Han är också duktig på att säga vad han tycker, men han hamnar helst inte i bråk.

Familj: Mamma Sarah, pappa Johnny, 1 yngre syskon, en 6:årig flicka vid namn Mariette.

Bakrund: Levde ett lyckligt och härligt liv. Han upptäckte att när han blev sur hände det ofta något förödande i omgivningen, när han fick brevet trodde han först inte på det, men blev sedan väldigt glad.

Övrigt: Bor i Irland, på västkusten. Har en katt som heter Orangea.


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.polyvore.com%2Fcgi%2Fimg-thing%3F.out%3Djpg%26amp%3Bsize%3Dl%26amp%3Btid%3D41703072 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6fxjbYs6I1ro3tldo1_500.gif

4 jun, 2011 18:52

Detta inlägg ändrades senast 2011-06- 5 kl. 14:29
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar


Man får göra egna

4 jun, 2011 18:53

Tramptassen
Elev

Avatar


Man hittar på egna Man får inte ta t.ex. Scorpius, Lilly eller Albus.

ϟ

4 jun, 2011 19:07

Borttagen

Avatar


som jag?

4 jun, 2011 19:08

Tramptassen
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
som jag?


Aa. Exakt!

ϟ

4 jun, 2011 19:10

Alsun
Elev

Avatar


Som jag? Hehe.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.polyvore.com%2Fcgi%2Fimg-thing%3F.out%3Djpg%26amp%3Bsize%3Dl%26amp%3Btid%3D41703072 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6fxjbYs6I1ro3tldo1_500.gif

4 jun, 2011 19:12

Tramptassen
Elev

Avatar


Aa

Ändrade lite på mallen så ni måste skriva in vilken roll ni vill ha Skriv gärna till vänner så vi kan starta?

Mmm håller lätt med på att vi ska ha Höstbal!

Skriv om ni har något djur också!!

ϟ

4 jun, 2011 19:14

Borttagen

Avatar


OKi doki

4 jun, 2011 22:07

1 2 3 4

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rolla med mig?

Du får inte svara på den här tråden.