Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Diamant öga

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Diamant öga

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Zora
Elev

Avatar

+1


jadå, kanske inte blir en bra uppdatering eller många kapitel men vill ge det en chans ialla fall
Tänkte att jag skriver en kort fanciotne på egen handling. Hur många kapitel det blir är okänt tanken på det går ut på min fantasi.

Handling:
Rex har nyss kommit till en ny stad där han snabbt skaffar sig nya vänner, men det är något spciellt men en äldre pojke vid namn Timo. han döljer något. Rex och hans vänner dras snabbt in i en värld de aldrig skulle kunna drömma om, men vad är detta? Men en sak vet Rex. Timo kallar det Diamant öga..

Huvudpersoner: REx & Timo
Bi figurer: REx och Timos gäng
inriktning: Fantasy och äventyr
Antal Kapitel: som det ser ut som nu 8 chapters

Taggar några XD släpper första kapitlet när 4 har kommenterat

Kaninis,Maracaz,Vieneta ,Missy The Timelady

haha var de ända jag kom på men hoppas det går in i smaken

TAGGA Gärna folk du tror skulle gilla mitt Skrivande så jag får fler som läser

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2F77%2F5d%2Ff9%2F775df9fd36bc651bcc61a1335e351ec8.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2Fd8%2Fcb%2F87%2Fd8cb872ce143fc21b3c5b0326b438fee.jpg

15 nov, 2015 14:49

Detta inlägg ändrades senast 2015-12- 5 kl. 23:52
Antal ändringar: 3

Borttagen

Avatar

+1


vi får se om jag kommer läsa

15 nov, 2015 14:51

Missy The Timelady
Elev

Avatar

+1


Jag tror jag kan läsa :3

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2F66079175666c5dde8345252e4f186688%2Ftumblr_inline_oqc0vwW2Iy1tgjmtw_540.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2F833fd885fe87bcf88bbc200cf6db86bf%2Ftumblr_ncyyomnmQ31tlc6pbo2_500.gif

15 nov, 2015 14:53

Borttagen

Avatar

+1


Jag kommer läsa

15 nov, 2015 14:57

Zora
Elev

Avatar


Släpper första delen kommentera nedan vad du tycker gäran ^^
TAGGA Gärna folk du tror skulle gilla mitt Skrivande


Kapitel 1 Flytten

Rex satt stumt i sin bil och hör hur hans mamma satt på radion för att dämpa motorns surrande. Han har länge tjatat om att de bör lämna in bilen men alltid samma dumma svar av hans pappa.
-Den klara sig några veckor till, sluta nu Rex.
Alla i bilen visste att det var lögn, tanken på de redan hade fått start hjälp 4 gånger under flytten. Som alla kallade Rex pappa i hemstaden, snåljop. Verkligen ett passande namn enligt Rex. Hans pappa var en man i 53 års åldern, svart ruffsigt hår med få gråa hår strån som kikar fram här och där på hans hjässa. Sedan inte direkt small, en ölmage så klart och en lagom lång man. Rex moder där emot en blond och väldigt försiktigt kvinna i 46 års åldern och spinkig, och Rex egna ord en häxnäsa hade hon med. Det var den som förstörde hennes söthet enligt Rex. Själv var han inte direkt lik dem har han hört av sin farmor, han liknade mer sin farbror. Då Rex var svarthårig som sin pappa och väl klippt eller välskött rättar sagt, vältränad inte direkt snyggingen som hans äldre bror Eric som nu bodde i London med sin tjej. Rex hade inte ärvt sin mammas näsa som tur var tyckte han, men dock sin fars längd. Inget var som det skulle i den röda Jeepen som körde emot ett nytt hem och ett äventyr. Så sa ialla fall James som fadern hette.
-Gubben upp med hakan, det kommer gå bra.
uppmuntrar modern honom eller ett försök att göra det, men fick bara ett hmm av Rex som än var sur att lämna New York där hans vänner säkert var på fest. Och nu på väg till Norge ett okänt land han bara hade sett på kartan. Och som alla ungdomar på Google Maps som Rex och hans vänner tappert skulle kolla upp hans nya adress. Det blev en besvikelse för Rex när han såg sitt nya hem, mitt i skogen bland ja djuren! Det störde honom ordentligt men han kan väl inte göra något som 16 åring? Det som var mest surt var han inte fick gå College som sina andra vänner, men de hade tappert lovat att skypa VARJE kväll för Rex överlevnad.
-Rex kom igen ge din mor ett leende, vi kommer ju börja om på nytt!
hör han James grova röst kraxa strängt fram
-hmm. Skulle ni tänkt på innan ni drog mig ifrån mina vänner!
Fräser Rex ilsket fram mellan tänderna, snabbt tystnar han med. Radion började surra som om en svärm flugor angrepp bilen ifrån motorn.
-Men du kommer säkert hitta nya här, gubben.
sa Maria i ett försök att få sonen att ge sig.
-ja säg det nu innan jag kommer hem och bara så sticker nu.
sa han surt och känner hur kinderna blossar lite av ilskan. Rex har alltid haft problemet att bli röd i ansiktet när han blev sur eller störd på familjen. Blicken drogs ut på omgivningen som hade gått från ödemark till skogsomgivning alltså mer ödemark. Sömnen lurade bakom krönet hos Rex och snart tog den honom. Hur länge han fick sova minns han inte men vaknade av bilens gnisslande bromsar och där framför motorhuven står deras hus. Ett rött trä hus, med vita detaljer och veranda vid dörren, och sedan förväxt gräs runt huset. Rabatten var fylld av ogräs. Bra intryck då! Tänkte Rex som öppnade dörren och klev ur, kylan drog sig igenom hans svarta hoodie och svarta jeans direkt.
-shit!
röt han direkt och lika fort han kom ut in i bilen igen.
-Rex så jävligt e det väl inte?
frågade Maria och Rex kollade på sin oroliga moder.
-Jävligt? nej, men kallt var det så jag stanar här i bilen TILLS ni har öppnat den där multnande dörren
sa han och Maria fick ett glatt leende direkt av sonens fejk glada röst, han ser hur hon trippar ur bilen fram till den vita dörren som börjat tappa färg på visa små ställe. Rost fanns det gott om på handtaget. När han ser dörren öppen for han ut ur bilen tar sin rygga och gick snabbt in i huset. trägolv.. Såklart! Det knarrar under hans fötter när han gick igenom hallen in i ett rum som han misstänkte var köket då det stod kökssaker där.
-Detta tänkte jag vi har till kök
sa Maria glatt som direkt drog med sig Rex emot vardagsrummet, det var mysigt måste han erkänna.
-Här e vardagsrummet som du ser.
berättar Maria som visar han åter runt i 4 rum till, rummen var färgglada och inreda då Rex pappa hade åkt i förväg med alla deras saker för 2 veckor sen. De kom till en trappa som var vit och välmålad.
-Se så Rex, ditt rum är där uppe fixat och klart.
sa Maria glatt då hans föräldrars rum var här nere. Rex gick tyst upp, konstigt nog knarrade inte trappan heller. Snabbt möts han av en okänd doft som samtidigt var bekant. I rummet han kom upp till först stod hans tv:e, soffa och ja allt han hade som elektriska saker i sitt förra hem, då han fick tränga in det i en hörna. Sedan en brun dörr längre fram där det stod Rex på. snabbt gick han fram och log av synen, James hade inrett perfekt och väggarna hans stil, blåa. Det kanske inte skulle vara så hemskt ändå. Men imorgon väntar det värsta, skolan.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2F77%2F5d%2Ff9%2F775df9fd36bc651bcc61a1335e351ec8.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2Fd8%2Fcb%2F87%2Fd8cb872ce143fc21b3c5b0326b438fee.jpg

15 nov, 2015 15:32

Maracaz
Elev

Avatar


Bra kapitel!

*Bevakar*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2Foriginals%2Fae%2F4c%2Fe9%2Fae4ce937be3825b24d0f2aa2bcc01129.gif

15 nov, 2015 16:54

Borttagen

Avatar


Jag älskade det super bra

15 nov, 2015 20:45

Zora
Elev

Avatar


Sorry lite stavfel men men


Kapitel 2 Första skoldagen

Rex slog till klockan som tjöt bredvid honom, snabbt slog det honom att det var hans mobil som skrek efter han satt på alarm igår. Som en vanlig tonårskille hade han suttit uppe till 2 i natt och spelat LOL med polarna, dumt val.. Det straffade sig slutet och han klev tyst upp efter stängt av sitt alarm, tråkigt nog var bara klockna 7 på morgonen, i Newt York hade han inte behövt gå upp förrän 9 på morgonen och sedan gå hemifrån, handla något på vägen men nu upp sju för hinna.. Rex lunkar tyst fram till garderoben för välja sin outfit för dagen, snabbt snappar han åt sig en vit t-shirt, ett par blåa jeans och en röd skjorta. Bästa han kom på för tillfället, han tog snabbt resten med så kalrt men nu var det målet att äta frukost. Om han ens orkade det, liten chans enligt honom. Väl nere i den gröna hallen kunde han höra någon vara i köket, snabbt gick han dit och ser på sin mor som står och lagar frukost till honom.
-Godmorgon gubben.
Säger Maria snällt men Rex muttrar bara ett morron väldigt trött. Snabbt satt han sig ner vid bordet och modern serverade honom snabbt bacon, ägg och en macka bredvid. Sakta men slött åt han upp och hade blicekn fast på klockan. Skoldags tänker han snabbt och gick efter sagt hejdå och tar väskan, går vidare emot busshållplatsen som rektorn hade skrivit tydligt i mejlet och hans schema, skåpnummer och ja allt som han behövde. Tråkigt nog hade rektorn inte tid att ta emot Rex som de brukade. Den vita skolbussen kom nyss han ställer sig där, snart öppnas dörrnara och en man i 30 års åldern rätt ofräsch kollade på honom.
-Gymnasiet elev?
sluddrar mannen fram, snabbt nickar Rex bara och utan ett ord klev han in i bussen, lät blicken fara över de elever som satt på sina platser. En suck lämnar hans läppar när han såg endast en plats ledig bredvid en kille som var brunhårig och blåa ögon, inte direkt tränad men verkade ändå i kondis, Rex valde snabbt att sätta sig där. Med slöa steg drev han dit och satt sig, pojken log direkt ett stort leende så hans snea tänder syntes, nu närmare blick såg han att pojken hade fräknar i huvudet.
-dig har jag aldrig sett tidigare, nyss flyttat in?
Frågar den fräkninga killen nyfiket.
-Mm, precis
Svara Rex enkelt och den nyfikna killen harklade sig nervöst.
-Dennis.
Presenterar sig killen enkelt, Rex bara nickar och lutar sig back. Snart hör han åter en nervös harkling av killen, snabbt drogs hans blick emot en kille som steg på. Väldigt låg, bruna ögon som nästan såg svarta ut men ändå inte i ljuset såg man det bruna. Hans ansikte smalt och neutralt, svår att läsa av. Rex granskning slutar på håret, blont och ruffsigt när Dennis slog till han i sidan.
-Hey sluta upp med det där. Han heter Timo, går andre året väldigt kaxig och ja du fattar väl.
viskar Dennis men Rex fattade att Timo hörde då Dennis verkade inte kunna viska alls. Efter Dennis hade presenterat Rex för hans andra vänner fick han snabbt veta dem gick i samma klass. Skönt rättar sagt så Rex slapp se dum ut på skolan. De står nu framför en stor röd byggnad där det står gymnasiet namn och en klocka under som pekar 9.
-Shit vi börjar kom!
Utbrast Tim, en lång och vältränad 16 åring med kristallblåa ögon samt svart hår så det såg ut som han hade väldigt blåa ögon. Rex flinar för sig själv av tanken som slog honom, om Tim skulle mött hans äldre bror Eric skulle man kunna tro de var bröder och Rex kompisen. De går snabbt igenom den tysta korridoren, men som ingen var vid skåpet står det någon plötsligt vid ett skåp, Timo. Rex sväljer svagt då han ser dem mörka ögonen granskar hans ansikte sedan ett flin, om Rex skulle trott på övernatruligt skulle han tro att Timo hade sylvassa tänder och granskade honom som mat. Men något som det fanns inte, snabbt in i ett klassrum som kändes som ett fängelse gick dem till sina platser, satt sig tysta. Timos blick kunde inte lämna Rex tankar, det var som hans utseende var bränt på hans hornhinna. Dagen drog sig fram som en snigel satt fast i klister och det nya språket alltså, ett helvete. Strax innan lunch satt Rex inlåst i ett bås på killarnas toa när han hör steg utanför. Han rynkar pannan lite och granskar fötterna som lunkar utanför, det var som om de vaktade något men plöstligt var dem försvunna. Snabbt och skrämt smet Rex ut från båset och killarnas. DET VAR OMÖJLIGT något sånt skulle hända?! Det skulle kunna spöka men skorna var för verkliga att tro var spöke.
-Rex?
frågade Tim som dök upp nu och kollade på honom
-Du ser ut som om du sett ett spöke.
Skrattar Dennis och Rex kollade direkt på Dennis, känner hur det blossar om kinderna.
-Vill du ha en käftsmäll kan du få en!
Muttrar Rex surt och lunkar snabbt emot matsalen med de både killarna efter sig. Vad hade Rex sett på toan? han kunde omöjligt sett fel, men även hört något konstigt.. Vi måste vakta Diamant ögat.. Han hade hört dem orden men sedan hade han sett fötterna försvinna. Hela dagen tänkte han på orden och de mystiska skorna som hade gått utanför båset. Väl påväg hem kollar Dennis på honom
-äm jag och Tim Tänkte sticka ut på camping ikväll tanken på det e fredag så vill du hänka?
Frågade Rex som direkt väcktes ur tankarna
-Ursäkta va?
Mumlade Rex och Dennis upprepade sig direkt
-Aa sure, vart möter jag er?
frågade han direkt och Dennis log
-Vi kan mötas vid din hållplats
Föreslog Dennis när Rex ställer sig upp för att gå av.
-Aa sure, kl 20?
frågar Tim direkt som plötsligt kom fram.
-Sure.
svarade Rex Enkelt och klev av bussen. Perfekt tid då hade han tid att packa sovsäck och tält. Väl hemma berättade han för sin mor som blev överlycklig över han skulle ut med vänner.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2F77%2F5d%2Ff9%2F775df9fd36bc651bcc61a1335e351ec8.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2Fd8%2Fcb%2F87%2Fd8cb872ce143fc21b3c5b0326b438fee.jpg

16 nov, 2015 06:56

Borttagen

Avatar


Superbra

16 nov, 2015 08:20

Zora
Elev

Avatar


sorry hade ingen fantasi idag men kände att jag måste lägga ut lite ialla fall, detta fick bli en liten dålig del dock :s

Kapitel 3 Campingen

Rex hade snabbt ätit den kvällen, snabbt upp för den vita trappan och stannar mitt i.
-knarrade den nyss?
fårgade han sig själv och gick ner två steg men nope inget knarrande. Snabbt upp igen och packar sina saker inför campingen. Men samtidigt lät det skrämmande sova ute i naturen efter det på killarnas. PIP! Hör han ifrån sin mobil, snabbt och smidigt tar han sin Sony Xperia M2 Aqua, en svart. På skrämen står det tydligt Dennis. Hans text stod slarvligt men skit samma.
*10 min! dude skynda! jag fryser häcken av mig :c *
Står det och ett leende dök upp på Rex solbrända hy.
*Men shut up! jag kommer okej!*
Svara Rex snabbt och drar sin rygga över axlen och tog tältet med sig direkt.
-Sticker nu!
Skriker Recx högt och hans mor bara skriker ett okej tillbaka. Han gick igenom skogen och snabbt till hållplatsen som syntes nu och där framme står dem, Tim och Dennis. Ett skratt slank igenom Rex läppar när han ser hur Dennis hackar tänder av kyla.
-För fan! ni sticker vi
sa Dennis bara och drar iväg på sina vänner. Väl ute mitt i ingenstans vid en sjö började de slå upp sina tält udner tystnad men Tim avbröt det.
-alltså fy vad Timo skrämde mig imorse
sa Tim som en början
-jag skulle då gå till epan och där står han så jag inte ser honom, plöstligt går han fram från ingenstans och snackar något konstigt i telefon.
Säger Tim och Rex rynkar näsan lite, skulle han berätta om händelsen på killarnas? näää.. tänker han dirket och skakar av sig tankarna. snart satt dem där framför en eld och pratar glatt om händelser i skolan. Dennis berättade om att han hade fått Mrs.Watson att skrika rakt ut att hon hatade sitt jobb, de hade bara frågat henne en fråga inte mer. Tim berättade dock inte lika bra historier men det var spännande. Rex reser sig
-sorry dudes måste verkligen sova
mumlade han ursäktande, men det var en ursäkt då han kände sig rädd för skogen.. Killarna nickar instämande och gick till sina tält. Rex låg tyst i sitt tält och hade slutna ögon när han uppfattade steg i brynet och en röst.
-Jag vet Timo. Grabben e här men vi klara det. diamant öga måste vaktas och det kommer förbli så. New York grabben kommer aldrig få veta om det heller, han kommer inte hitta diamant öga heller
säger den kvinnliga rösten utanför och snart hör man Timo,
-Tes ge dig! Rex är ett hot. diamant öga har funnits i hans släkt i genrationer men nu lyckades MIN genration ta den! JAG ska ha den ingen snorvalp.
Fräser Timo som spändes. Rex lyssnade spänt men plöstligt var det tyst och inget mer hördes , det var som om de hade slutat prata för de förstod han var vaken.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2F77%2F5d%2Ff9%2F775df9fd36bc651bcc61a1335e351ec8.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2Fd8%2Fcb%2F87%2Fd8cb872ce143fc21b3c5b0326b438fee.jpg

18 nov, 2015 20:32

1 2

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Diamant öga

Du får inte svara på den här tråden.