Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Battle Royale

Forum > Off Topic > Battle Royale

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Fellrendión
Elev

Avatar

+1


Jag vet att det finns gamla trådar men de är så inaktiva att nu skapar jag en ny... eh

Det MÅSTE väl ändå finnas fler fans här? ;_;



För de som inte vet så utspelar sig Battle Royale i ett parallellt Japan där det är diktatur, och för att skrämma folket till att lyda så ordnar de varje år ett slags spel.
De kidnappar en skolklass varje termin och för de till en ö där de ska döda varandra. Speltidens tidsgräns är tre dagar. Om mer än en lever då så dör alla. Spelets hålls igång genom att de får halsband med en inbyggd bomb som sprängs om de försöker fly, om tiden är ute, eller om de är i en så kallad "farozon". Var 6:e timme får de veta vilka som dött de senaste timmarna och får reda på farozonerna, de förbjudna ställena som de får markera ut på kartor som de då får med sig. Farozonerna är till för att få eleverna i rörelse så att de inte stannar på ett ställe för länge.
Så de vaknar upp med halsbanden, får sin packning och sitt vapen och sen släpps de ut ur en byggnad för att sprida ut sig på ön. Många blir livrädda och paranoida, de går till och med mot sina vänner för att de inte kan lita på någon, men egentligen vill de allra flesta fly. Men det finns de som av ett eller annat skäl ändå börjar "spela" spelet och dödar frivilligt. Boken skiftar mellan perspektiv och följer de olika eleverna i deras kamp om överlevnad.
Vem kommer vinna?
Jag vet.
Eftersom jag läst boken och sett filmen
Det finns också en manga (mangan gjordes samtidigt som filmen så boken är "originalet" eller vad man ska säga). c:

Trailer:




Behind the scenes:

Så sjukt söta de var back stage.♥♥♥

Om fler inte skriver här så gråter jag i ett hörn någonstans.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2Fproxy%2FBwc1vwMmXP74iawJlqCpzd61QCOfT7pzComQALSAxdR8rWTpsVWHSCIr3_a8-ON8YQ

17 jun, 2015 23:43

Zendaya
Elev

Avatar


Har sett filmen och läst mangan. Tvingade min stads bibliotek att köpa in boken för över ett år sedan men jag har ändå inte lånat den.
Ska låna den när jag åker dit nästa gång, har så mycket tid till att läsa nu.

Uppdatering; har läst ut boken och Omr den var så bra ♥3333

18 jun, 2015 14:30

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Battle Royale

Du får inte svara på den här tråden.