Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

The Story of Rhys Laggen & Mona Attical

Forum > Kreativitet > The Story of Rhys Laggen & Mona Attical

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Shapiro
Elev

Avatar


Gör denna för att få en vän intresserad i lite böcker, och kanske för att jag hade tråkigt och fick motivation till att skriva, also, if you see any history misstakes, feel free to correct me,

Prolog.
En starkt byggd man vandrade ner för gatorna i norra London, iklädd sina typiska civil kläder, en vit skjorta med en röd rock ovanpå för att kunna få folk att tro att han var en soldat som var klar för dagen, han såg en taverna till höger om sig och gick in genom dörren utan att tänka till. Puben var fylld av fyllskallar av alla dess slag, några som sov, några som skrek och sjöng och även två som stod och slogs i hörnet, det var runt midnatt så det var egentligen inget konstigt med sådan fylla på en taverna i en mörk tyst gränd i London. Mannen som klev in gick fram till bartendern och satte sig på en stol framför disken, han tog av sig sin hatt som han brukade ha till den röda rocken, han kliade sig i sitt korta svarta hår och la upp dom hårda, välarbetade händerna på disken, han bad om ett glas och slängde upp lite mynt, han tog glaset, reste sig, drack upp det och krossade det i någons huvud för att starta en bar-fight, han log brett då han gick ut och hörde hur stolarna vältes bakom honom, han fortsatte gå ner för gatan och såg en silhuett röra sig längre fram, han vandrade framåt med en viss hast och såg att det var en kvinna.

Four score and seven years ago...

16 maj, 2015 18:59

Borttagen

Avatar


MER! *bevakar* känn dig bevakad!

17 maj, 2015 14:08

Shapiro
Elev

Avatar


Kapitel 1. Fru Atticals arrestering,

Mona Attical skyndade sig genom torget, solen hade redan gått ner och hon hade redan varit ute alldeles för mycket längre än hennes mor sagt att hon hade varit tillåten. Hon svängde in vid en smal gata och ställde sig i hörnet för att komma ihåg vart hon var, dagen hade gått så fort med Sir Richard Monroe, hon tittade upp mot några gatuskyltar när någon tog henne på axeln, hon tjöt till och vände sig om, den gyllenbruna klänningen flög runt tillsammans med hennes lockiga, kopparfärgade hästsvans, en lång man med röd soldat uniform och trött, arg blick. Han sluddrade så pass att han uppenbarligen hade fått en för många, han skrek ut mot henne.
''Och vad gör fröken här om jag får fråga?!''
Han vajade lätt fram och tillbaka med verkande ändå rätt klar, hon tänkte lite för att få rätt ord på det och svarade tyst.
''E-eh... Jag är på väg hem, jag har träffat en vän.''
Han såg lite oseriös ut och hade helt klart tappat en del av sin kostym, han märkte det nog själv när han höll handen över håret som om han hade en hatt, han höll upp ett finger åt henne att vänta medans han rusade bort mot tavernan igen, hon hörde honom ropa.
''Är du borta blir du arresterad för trotts mot polisman!''
Han skynda in och gick igenom striden som fortfarande eldade i tavernan, det tog sin tid då han fick en rejäl smocka över ögat, han tog sin hat och kom ut skyndade med den lite på sned, han skyndade bort mot kvinnan igen och höll hanen över sitt blåa öga, han harklade till och såg stelt på henne.
''Ja, erh, jo jag tror jag måste ta lilla fröken i arrest, vem vet vad som kan smugglas på kvällarna bland dom unga!''
Hen log brett så tänderna syntes, rätt ovårdade, hon såg lite förolämpad ut för att bli kallad smugglare och hon tänkte då inte följa med helt frivilligt utan frågor, hennes mor väntade ju på henne.
''Anklagar ni mig för smuggling?! Och på vilka grunder?''
Han såg obekväm ut vid hennes höga röst och tänkte ett tag på ett svar.
''Ja erh... Du... Du går ute på natten, i sådan klädnad, precis som dottern till den välkände boven Joshua Hamming, och nu talar du emot en tjänsteman! Du måste följa med mig, jag har frågor att ställa dig.''
Hon tänkte på hur mycket mer hon ville ifrågasätta som varför han inte bara frågade på plats men för att undvika mer bråk gav hon vika och väntade på att bli eskorterad, han log och gick in bakom henne, han gav henne några vägvisningar och drog ut ett flintlås, han tryckte den mot hennes rygg och visade att hon skulle gå, hon gick i dom beskrivningarna han gav och långsamt kom paret till hamnen.

Four score and seven years ago...

18 maj, 2015 23:22

Borttagen

Avatar


Mer! Snälla!

20 maj, 2015 08:15

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > The Story of Rhys Laggen & Mona Attical

Du får inte svara på den här tråden.