Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Vad hade du sagt till ditt yngre jag om du fick chansen?

Forum > Off Topic > Vad hade du sagt till ditt yngre jag om du fick chansen?

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Clara Darkin
Elev

Avatar


Avada Kedavra på den här tråden om en liknande redan existerar.

Detta hade jag sagt om jag träffade mitt tioåriga* jag:

Spoiler:
Tryck här för att visa!Klara, om livet känns tufft just nu, ska du veta att det kommer bli bättre. Kämpa på, allt kommer lösa sig till slut, jag lovar.
Det kanske känns nervöst med klassbytet till sexan, men du kommer älska skolan och få en underbar klass. Det är inget att oroa sig för. Ta vara på tiden med dina kompisar du har nu. Umgås med de ofta, för det vet jag att du älskar.
Försök att inte bry dig om vad andra tycker, allt kommer bli så mycket lättare då. Det kanske är lättare sagt än gjort, men man är en så sjukt cool människa om man lyckas med det, och du kommer bli mycket lyckligare.
Till sist, du kommer växa. Och det kommer inte dröja länge tills dess, men när du gör det kommer du inte bry dig lika mycket. Men du kommer inte vara kort föralltid. Försök att älska dig själv för den du är!


*hur gammalt ens yngre jag får vara är förstås frivilligt

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FMiAQGelCbH0ha%2Fgiphy.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.giphy.com%2Fmedia%2FH6CDICYUiPAwE%2F200.gif%2353

2 maj, 2015 14:00

Borttagen

Avatar


Du behöver inte vara rädd. Du är inte liten och obetydlig. Du anar inte hur stark du är. Jag vet att det känns jobbigt för dig nu men det kommer vara så värt det i slutändan. Allt kommer verkligen lösa sig även om det inte känns så. Du kommer komma till en punkt då din ansträngning och dina nya perspektiv har gjort så att du känner dig fullständigt bekväm i dig själv, i kropp och själ. Du kommer ha vänner som du kan vara dig själv med, du kommer ha någon att vara nära, du kommer att älska dig själv och uppleva en frihet som inte ens går att beskriva. Det kommer såklart vara jobbigt, det kommer vara många hinder på din väg och mycket som gör dig ledsen, jag ska inte hyckla om det. Men du är stark och du kommer att klara ALLT!

2 maj, 2015 14:38

Frivolt
Elev

Avatar

+1


Oj, hade varit rätt mycket!

Men hade nog sagt detta (jag listar upp det för det blir lättare)
- Kom ut som homo tidigare, du är det och sluta förneka det! (gymnasiet)
- Hör av dig till M NU, för sen kommer det att vara försent (högstadiet/gymnasiet)
- Läs första HP-boken på en gång när du får den av din mor. Du kommer älska den! DO IT! Vänta inte ett halvår eller så!
- BÖRJA DANSA! Nu, typ! Direkt! Do it! Skit i gymnastiken och dansa istället. Du kommer att bli tackad av ditt framtida jag (14-16 år)


Kanske återkommer med mer ^^

2 maj, 2015 15:21

Ginny00
Elev

Avatar


Det kommer ta slut och det kommer bli så jävla mycket bättre.

2 maj, 2015 15:24

Borttagen

Avatar


till 12 åriga jag: våga vara ärlig. våga säga emot. var dig själv. skit i dom andra!

5 maj, 2015 11:59

Borttagen

Avatar


"Sluta med det här. Nu. Jag vet att du tror att det här är rätt väg att gå, men om du inte slutar nu så kommer du att förstöra ditt liv. Du vill inte bli mig. Vänd om nu, medan du fortfarande har chansen. Snälla. För oss bägge två."

5 maj, 2015 13:18

L'Amour et Psyché
Elev

Avatar


Låter kanske klyschigt men...
Det blir bättre! ^^

Jag vet ju liksom.

5 maj, 2015 18:10

Borttagen

Avatar


"Hey you. It's going to be a very bumpy ride. Just hang in there."

Fast det går åt båda håll, mitt yngre jag och mitt framtida jag.

5 maj, 2015 18:15

Safir
Elev

Avatar


Grubbla inte så mycket över din sexualitet, det är inte så viktigt.
Prata med människor om du mår dåligt. Och inte internetmänniskor, riktiga människor. Det känns bättre då, jag lovar.
GOOGLA INTE DINA SYMPTOM FÖR GUDS SKULL

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fscstylecaster.files.wordpress.com%2F2014%2F04%2Fmean-girls-19.gif%3Fw%3D500%26amp%3Bh%3D260

5 maj, 2015 18:26

Borttagen

Avatar


Till mig i 4:årsåldern:
Slå til den jäkeln! Var inte så rädd. Det blir lättare

Till mig i 8:årsåldern:
Skäms inte över våra föräldrars musikstil, inte din heller. Punk for lajf!

17 maj, 2015 12:31

1 2

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Vad hade du sagt till ditt yngre jag om du fick chansen?

Du får inte svara på den här tråden.