Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Bryt förbannelsen-klubben

Forum > Off Topic > Klubbar > Bryt förbannelsen-klubben

1 2 3 ... 9 10 11
Bevaka tråden
Användare Inlägg
illusionofcool
Elev

Avatar


Hejsan hejsan. Jag och Malfoyine har nu bestämt oss för att skapa en klubb. Och då undrar ni säkert varför? Jo, så här är det:

Har du inte fått ditt Hogwartsbrev än? Skyller du på dåliga ugglor? Du behöver inte oroa dig. Vi har svaret. Det är nämligen så att alla vi häxor och trollkarlar som är mugglarfödda (vi som älskar, verkligen älskar HP) har blivit utsatta för en fideliusförbannelse, eller en variation av en fideliusförbannelse. Av en ond person som vill släcka våra största drömmar... Ingen person eller djur som vet om den magiska världen eller har ett budskap från den kan hitta oss... Så nu har vi tagit upp vårt sökande efter den eller de skyldiga och bestämt oss för att bryta förbannelsen. Vill du också gå på Hogwarts? Hjälp oss då och bli medlem i den här klubben.

Vi kallar oss förbannelsebrytare och ger varandra tips och idéer för vilka som kan vara misstänkta och hur vi ska bryta förbannelsen.

Tänk på:
~Att Mugglarportalens regler även gäller här.
~Anklaga aldrig någon annan förbannelsebrytare.
~LYCKA TILL!!!! (För det behöver vi...)
~Är du minsta sugen på att vara med? JOINA!!! Alla är välkomna!!!


Misstänkta:
Cho Chang
Rita Skeeter
Quirinus Quirell
Spoiler:
Tryck här för att visa!Hur gjorde han det: Antagligen genom svart magi som han har lärt sig av sin mästare. Även om fideliusförbannelsen inte är ond i sig blir den ond när den läggs över någon som inte vill det, utan personens vetskap eller stöd från förmyndare.

Varför gjorde han det: Eftersom han vill få makt över oss. För att citera honom: Det finns inget gott eller ont. Det finns bara makt, och de som är för svaga för att söka den. Han vill få ett övertag över oss

Hur ska vi bryta förbannelsen: Det gäller ju att hitta hemlighetsväktaren och få hen att berätta för oss, och resten av trollkarlsvärlden.

Bellatrix Lestrange:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Hur gjorde hon det: Hon kastade en imperius över rektorn så att hon/han inte skickade iväg våra brev, eller så tog hon våra brev i hemlighet och sedan slängde iväg ett svar att vi inte ville komma.

Varför gjorde hon det: Därför att hon hatar mugglarfödda, mugglare och blodsförrädare, duh.

Hur ska vi bryta den: Vi får helt enkelt berätta för trolldomsministern (Kingsley Shacklebolt) att rektorn är under en imperius, eller så får vi skaffa ugglor och berätta för rektorn att vi vill komma!

Peter Pettigrew
Petunia Dursley: Vernon Dursley: Dudley Dursley:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Hur gjorde de: Dursleys kan ha tagit hjälp från trollkarlar som hatar mugglare, även om jag är en sann Slytherinare så tror jag att det kan vara några från Slytherin som kan ha hjälpt till. De är ju kända för att inte gilla mugglarfödda trollkarlar.

Varför gjorde de det: Dursley vill inte att fler mugglare ska bli trollkarlar, absolut inte om det skulle hända deras lilla son Dudley eller hans vänner. Därför kom familjen Dursley på iden om hur förbannelsen skulle se ut och tvingades att ta kontakt med trollkarlar för att de ska kunna utföra en sådan förbannelse. Allt för lilla rädda Dudley och hans trollkarlnyfikna vänner.

Hur ska vi bryta förbannelsen: Vi får leta reda på familjen Dursley och fråga folk runt om landet om de känner till någon med Dursley i efternamn! När vi har fått en träff så tar vi alla Mugglare ett rejält snack med dem. Kanske kan vi ge något i utbyte för att de ska bryta förbannelsen?

Dolores Umbridge (Paddan)
Vincent Crabbe
Gregory Goyle
Arabella Figg
Argus Filch
Peeves
Gyllenroy Lockman (Gilderoy Lockhart)
Spoiler:
Tryck här för att visa!Hur gjorde han det: Antingen fick han hjälp med någon svart besvärjelse (eftersom han är så puckad) eller så gick hans fideliusbesvärjelse fel.

Varför gjorde han det: Han gjorde det för att han hakat på renblodstrenden att hata mugglarfödda, mugglare och blodsförrädare. Sen kan han ju fått för sig att alla mugglarfödda är lika smarta som Hermione och ville inte att de skulle förstöra hans fina rykte.

Hur ska vi bryta den: Om hans fideliusbesvärjelse gick fel måste vi ta reda på vad han gjorde för fel och på nåt sett bryta den. Om någon gjorde en svart besvärjelse måste vi ta reda på vad för besvärjelse och sedan hur man bryter den.

Walburga Black:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Hur gjorde hon: Genom att skrika på alla ugglorna från sitt porträtt
Varför gjorde hon det: Hon har antagligen gjort det för att hon varken gillar mugglar födda eller "blodsförrädare"

Hur ska vi bryta förbannelsen: Hmmm, kanske försöka ta bort hennes porträtt eller något liknande

Narcissa och Lucius!
Spoiler:
Tryck här för att visa!Hur gjorde de det: De befriade den nuvarande rektorns husalf i hemlighet så att den kunde fungera som spion och gav befallningar åt husalfen att kasta alfvarianten av imperiusförbannelsen över rektorn och så kan husalfen befalla rektorn att inte ge oss våra brev! Jag tror att fideliusförtrollningen ligger på husalfen.

Varför gjorde de det: De håller sig fortfarande vid den renblodsgalna traditionen att sortera ut mugglarfödda ur världen och vill hindra dem från att studera magi. I framtiden planerar de att också att inta Durmstrang och göra den ännu mer svartkonstfixerad.

Hur vi ska bryta den: Det är en svår fråga Men vi kan förstås testa att bjuda in paret Malfoy på lunch och skriva i inbjudan att husalfer gärna får tas med, eller helt enkelt hålla en tävling om vem som har vackrast husalf. Då måste de ju komma! xD Om de går på den lätta ...


Medlemmar:
illusionofcool
Malfoyine
Moa G
H@nna
Roger Davies
ceczan04
Sallad
OzzyStar2
Hinny
Minerva Snape
Acciopureblood
Aurora Borealis
Elsa Gryffindor
Citronglass!
HermioneGrangerr
Agnate
Choixpeau
Tonks/Luna
slytherinbabe

Taggar:
Tinny
Sirismiley

"It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing."

9 mar, 2015 22:04

Detta inlägg ändrades senast 2015-04-10 kl. 23:00
Antal ändringar: 36

Borttagen

Avatar


Vi kommer att klara det!

9 mar, 2015 22:19

illusionofcool
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Vi kommer att klara det!

Absolut!!!!!

"It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing."

9 mar, 2015 22:21

Borttagen

Avatar


Är med om jag får...

9 mar, 2015 23:04

illusionofcool
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Är med om jag får...

Absolut!!! Alla är välkomna!!!!

"It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing."

9 mar, 2015 23:05

Borttagen

Avatar


Jag är med!! (Såklart!)

9 mar, 2015 23:30

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag är med!! (Såklart!)


Välkommen till klubben!

9 mar, 2015 23:32

illusionofcool
Elev

Avatar


Kanske Dursleys kan ha varit inblandade?

"It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing."

9 mar, 2015 23:39

Borttagen

Avatar


Vem kan ha hjälpt dem? Det måste vara någon/några med trollkrafter om de ska kunna utgöra en sådan förbannelse..

9 mar, 2015 23:44

illusionofcool
Elev

Avatar


Ja... Jag skriver in dem som misstänkta.

Har några fler idéer:

Paddan
Crabbe
Goyle

Btw, vi struntar i om några har dött va? De kan ju ha återuppstått...

"It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing."

9 mar, 2015 23:47

1 2 3 ... 9 10 11

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Klubbar > Bryt förbannelsen-klubben

Du får inte svara på den här tråden.