Ny tävling-Deckare
Forum
> Kreativitet
> Ny tävling-Deckare
Borttagen
|
Hej jag är tolv år och gillar deckare. Jag har bestämt att fram till påsklovet ska man få skiva en liten deckarhistoria. Jag bryr mig inte om att man skriver kort eller långt. Jag tycker det viktigaste är att få med det här:
- Gåtor,ledtrådar,tips av någon eller något.
- Händelser
- väder
- När, Hur
Jag kommer att rätta och läsa under påsklovet och vilja ut en vinnare.
De som vill amäla sig skriver sitt namn under mitt...
Jag kommer börja nu:
1955
3 Augusti satt två pojkar under ett träd och lekte. Den stora pojken hette Kim.
Kim var 12 år och ganska lång. När de hade börjat leka vart det plötsligt kalt och mörkt fast det var en varm dag så började det att snöa. Leo som var två år yngre hade startat en deckar-klubb. När de kom hem så kallade han på Tom och Saga. Saga berättade att det var nog något kalt väder som blåst in från söder...
Men det var inte så säger Kim, då borde det ha blåst något.
två dagar senare gick det inte att gå ut igenom dörren. Det var så mycket snö. Barnen hade öppnat garderåben, men då kände kan inte någon botten. Då trodde han att den ledde till stan. det var också så. helt plötsligt började det att lysa grönt på himlen. Så att Kim Gick in i lönndörren och kom fram till proffesor John. Det var bara jag som exprimenterade om väder och så gick det fel.
slut!!!!
1 mar, 2015 08:57
|
Du får inte svara på den här tråden.