Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Användarbilder?

Forum > Mugglarportalen > Användarbilder?

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Howazie
Elev

Avatar


okej, jag känner mig faktiskt lite dum, men jag fattar inte hur man laddar upp en bild... är det någon som kan tala om hur det funkar?

8 nov, 2007 18:31

Erfa
Rektor

Avatar


Mycket bra fråga. Det är nämligen så att man... eh... inte kan ladda upp en bild. Det man kan göra är att ange en Internetadress till en bild. Det man gör är alltså att ladda upp sin bild på ImageShack eller vad man nu vill använda. Sen anger man var bilden finns.

Det man ska skriva in på inställningarna är alltså bara adressen, ingenting annat.

Någon gång i framtiden ska jag nog fixa så att man kan ladda upp bilderna hit, eftersom det är mycket lättare.

8 nov, 2007 19:26

carbe
Elev

Avatar


Om du inte hittar något bra script för det, så har jag en mycket enkel och kort PHP-kod för uppladdning av filer. Är bara glad över att kunna "hjälpa tillbaka" lite.

9 nov, 2007 08:08

Howazie
Elev

Avatar


jooo, för jag försökte förut på de sidorna men de funkade inte, så jag testade med tinypic istället och det funkade bättre, fast blev suddigt

9 nov, 2007 14:38

Elintjejkast
Elev

Avatar


Jag anväder photobucket och har provat med IMG-koden, direktlänken och den som benämns Email & IM. Det har som synes inte funkat så bra. Några tips?

15 apr, 2009 20:17

Erfa
Rektor

Avatar


Skrivet av Elintjejkast:
Jag anväder photobucket och har provat med IMG-koden, direktlänken och den som benämns Email & IM. Det har som synes inte funkat så bra. Några tips?

Alltså, det är betydligt enklare än så. Det enda man ska mata in är själva sökvägen till bilden, i ditt fall blir det alltså http://i259.photobucket.com/albums/hh283/PenguinShoes/jagginny.jpg?t=1239819961.

Man behöver inga speciella taggar eller något, det räcker med att ha länken till bilden. Det viktiga är att länken går till bilden, och inte till en sida som visar bilden. Hoppas att det fungerar.

EDIT: om det inte fungerar är det förmodligen för att Photo Bucket på något sätt har blockerat att bilder där visas från nånon annan sida. Vissa gör det, när de vill begränsa nätverkstrafiken från deras servrar.

Om de har gjort det kan man tyvärr inte göra mycket annat än att testa en annan bilduppladdningstjänst. Personligen brukar jag inte ha några problem med http://www.imageshack.us, men det finns ju buntvis att välja på.

15 apr, 2009 20:27

Elintjejkast
Elev

Avatar


Whee det funkade! Tack för det snabba svaret

15 apr, 2009 20:44

Erfa
Rektor

Avatar


Skrivet av Elintjejkast:
Whee det funkade! Tack för det snabba svaret

Inga problem.

Någon gång ska jag väl göra en egen uppladdningsfunktion, det är ju mycket enklare.

15 apr, 2009 21:35

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Användarbilder?

Du får inte svara på den här tråden.