Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

-Divergent ff utan namn-

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > -Divergent ff utan namn-

1 2 3 ... 5 6 7
Bevaka tråden
Användare Inlägg
AzrabellaB
Elev

Avatar

+1


Jaoopp. Här kommer jag med en till ff, som jag för en gångs skull hoppas att jag ska kunna fortsätta med utan att den blir långtråkig.

Den här gången är det Divergent det handlar om
Tror inte att man behöver ha läst böckerna (själv har jag bara läst första än) och jag kommer försöka förklara bra, om någon som inte läst böckerna vill läsa ;D

Namn; Hehe har inget ännu ;D
Språk; Svenska
Rating; Vet inte, G eller PG tror jag?
Karaktärer [innehåller spoilers];
Spoiler:
Tryck här för att visa!Namn: Jaycee Grethels
Ålder: 16
Gammalt distrikt: Amity (De fridfulla)
Nytt distrikt: Dauntless (De modiga)
Utseende: Tjockt, chokladbrunt hår, solbränd hy, svarta ögon, skarp näsa, ganska stora ögon med tjocka ögonfransar. Inte jättelång, 160 cm. Normal ganska vuxen kroppsbyggnad. Små fötter. Små men kraftiga händer, med avbitna naglar. Kraftiga lår, tunna armar men med muskler, ovalt ansikte, och ganska tunna ögonbryn som är ganska böjda. Ett par mörka fräknar over näsan. Fyllig underläpp, skarp överläpp.
Tatueringar: En leopard som kryper längst högra armen, 2 dm stor. Amity märket på högra handflatan och Dauntless på vänstra.
Piercings: En i naveln, tre I högra örat, två i vänstra.
Kläder: Svart linne, svarta träningstajts eller svart kjol.
Smink: Mascara (gillar inte smink så mycket)
Familj: Mamma Diana, pappa Patrick, bror Michael.
Egenskaper: Snäll, bra I närkamp, dumdristig, lite självisk
Gillar: Träna, gå runt och tänka för sig själv

Spoiler:
Tryck här för att visa!Namn: Rosalie Waterfield (Rose, Rosie)
Ålder: 16
Gammalt distrikt: Erudite (De lärda) Uppväxt där med familjen som tagit hand om henne.
Nytt distrikt: Dauntless (De tappra)
Utseende: Halvtjockt lockigt svart hår, djupt blå ögon, len hud, ljusbrun hy, ca 176 cm lång, ganska långa flinka fingrar, kraftiga ben, halv tunna armar, breda höfter,
Tatueringar: texten: ”Be who you are” vid revbenen, en växt runt fotleden
Kläder: Svart tajt t-shirt, svarta träningstajts.
Familj: Lämnade henne då hon var två. Har bott hos en annan familj. ”Syster”; Miranda och ”pappa” David. Mirandas mamma blev dödad.
Egenskaper: Vänlig, snabb tänkt, bra reflexer, kan nästan aldrig ha fel, dålig förlorare
Gillar: Läsa, fundera, gömma sig och springa runt i skogen.
Rädslor: Bli hittad springandes runt i skogen av någon, träffa sina föräldrar, jätte tarantellor, bli kvävd av taggbuskar, se Miranda och David dö utan att kunna hjälpa dem, stora fåglar, svärd och stora knivar.
Annat: Hon blev misshandlad av sina föräldrar och föredrar att bli kallad Rose Fields.


Handling; (Är sämst på summeringar men aja)
Jaycee Grethels överger sin familj för att hitta lycka. Hennes egna känslor chockerar henne, och snart finner hon sig i en kärlekstvist.

-Skippar de och skriver prolog direkt-

Jag stirrade chockerat på honom. Vad menade han med det? Jag tog ett nästintill omärkbart steg mot honom.
”Snälla” fick jag fram. En skräckslagen tår föll mot marken. Han skakade på huvudet och flyttade över tyngden till högra benet.
”Lyssna på mig i alla fall” sa jag kvävt. Först då verkade det som han förstod att jag menade det. Ändå lutade han sig fram, beredd att hoppa. Han tog sats. Ingenting skulle kunna stoppa honom nu. Det var för sent. Allt var för sent.


-

min profilbild är phil lester för han är very cute, ok

28 apr, 2014 19:23

Detta inlägg ändrades senast 2014-05- 7 kl. 14:33
Antal ändringar: 6

Borttagen

Avatar

+1


Awesome! :'D ser fram emot första kapitlet ;')

28 apr, 2014 19:27

Borttagen

Avatar

+1


den verkar skitbra

28 apr, 2014 19:33

AzrabellaB
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Awesome! :'D ser fram emot första kapitlet ;')

Skrivet av Borttagen:
den verkar skitbra

Tackar tackar ;D
En till kommentar då

Taggar kompisarna som är inne o.o
TildeW
Jojo00
Plorran
Mily
cikki
Sofia Albuslover
HP_Maja
the marauder
Amaanda
sanna1324567
Solkatten
TildeW
jagvetinteriktigt
Katla
Julia Ginny Potter
Prutt
Safir
Mixy

min profilbild är phil lester för han är very cute, ok

28 apr, 2014 19:34

Detta inlägg ändrades senast 2014-05- 1 kl. 12:49
Antal ändringar: 5

Jojo00
Elev

Avatar


Kommer verkligen att bevaka!

"If it's time to go, remember what you're leaving. Remember the best. My friends have always been the best of me."

28 apr, 2014 19:39

AzrabellaB
Elev

Avatar


Skrivet av Jojo00:
Kommer verkligen att bevaka!

Tack, hehe

Del 1

”Jag fattar inte att jag gör det här” Skrattar pappa medan han skakar på huvudet. Hans händer fortsätter mjukt fläta mitt hår, och snuddar lätt vid min nacke.
”Men du är ju bra på det” Skrattar jag, och pappa suckar. Jag kan riktigt se framför honom hur han himlar med ögonen och låter ett leende slinka förbi.
”Klar. Snurra runt så får jag se” Ler han och skrattrynkorna runt ögonen dyker upp. Jag ställer mig upp från stolen och snurrar lätt. ”Du hade rätt, jag är bra” Ler han skämtsamt.
”Och arrogant” fnissar jag och kramar honom lätt. Pappa skrockar glatt och kysser min panna. ”Lycka till på testet idag, gumman. Vad du än får kommer du passa in utmärkt. Nu måste du skynda, annars kommer du bli sen” Säger pappa och knuffar mig lite lekfullt mot dörren. Jag fnittrar lite tjejigt och slänger min röda väska över axeln innan jag skyndar ut genom dörren.

Solen blänker i mitt chokladfärgade hår då jag skuttar ned för gatan. Egentligen antar jag att jag är nervös. Men jag döljer det istället med ett leende. För alla andra, ser jag bara ut som ännu en glad Amity tjej. Det är problemet, dock. Jag vill inte vara i Amity.
Amity är en av de fem falangerna i vår stad, och det är i Amity jag bor med min familj.
Varje falang främjar den egenskap de tycker är viktigast i vårt samhälle. Det är Candor; de som främjar ärlighet, Amity; de som främjar frid, Erudite; de som främjar intelligens, Dauntless; de som främjar modighet och Abnegation; de som främjar att vara osjälvisk. Varje år hålls det en ceremoni för alla sextonåringar, där de ska välja vilken falang de vill leva i. Faction before blood är stadens motto. Dagen före ceremonin tar vi som ska välja ett test. I testet är det meningen att vi ska få reda i vilken falang vi passar bäst in i.

min profilbild är phil lester för han är very cute, ok

28 apr, 2014 19:42

Detta inlägg ändrades senast 2014-05- 7 kl. 09:17
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar


Ska läsa snart! Och du skriver ju sk*t bra så det här kan ju inte vara annat än AWESOME, ser fram emot att följa, vad som garanterat kommer bli, en GRYM ff! ♥

28 apr, 2014 19:44

Jojo00
Elev

Avatar


Du skriver väldigt bra! I like it!

"If it's time to go, remember what you're leaving. Remember the best. My friends have always been the best of me."

28 apr, 2014 19:45

Borttagen

Avatar


sktibra

28 apr, 2014 19:46

Borttagen

Avatar


Mycket bra skrivet måste jag påpeka! keep it up! ;')

28 apr, 2014 19:56

1 2 3 ... 5 6 7

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > -Divergent ff utan namn-

Du får inte svara på den här tråden.