Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Vi som kämpar för djuren!

Forum > Off Topic > Klubbar > Vi som kämpar för djuren!

1 2 3 ... 43 44 45
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Chaemy
Elev

Avatar

+15


Hej!

Jag och Sorgfågel (som tyvärr inte är aktiv på Mugglis längre) tänkte starta en klubb för oss som är emot djurplågeri, tjuvjakt och dumma saker som man faktiskt gör mot djur. Jag tänker också att den här klubben kan vara inriktad på natur också, då det är väldigt viktigt också. Om naturen blir helt förstörd så tar djuren väldigt mycket stryk av det också.

I den här klubben kan vi prata om lite vad vi känner för som har med djur och natur och göra. Tips om vad man kan göra för det är alltid välkommet!

Organisationer
Kort fakta om några organisationer som jobbar med djur och/eller natur.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Världsnaturfonden WWF
Världsnaturfonden WWF har som mål att ge utrotningshotade djur en framtid och göra miljön bra för alla, kort sagt.
Du kan hjälpa WWF genom att skänka pengar till önskat ändamål eller bli fadder. Att bli fadder innebär att du skänker en viss summa med pengar varje månad till ändamålet du har valt.

Greenpeace
Greenpeace är en organisation som jobbar hårt med naturen. De jobbar med klimat, skog, med att försvara haven med mera. De håller ofta på med namninsamlingar som är bra att skriva på (det kostar ingenting och du behöver inte ge ut adress).
Du kan stödja Greenpeace i deras arbete genom att ge en gåva, alltså genom att skänka pengar till dem och bli månadsgivare.

Djurens rätt
Djurens rätt arbetar med djurs rättigheter. De jobbar för alla de djuren som lider av djurförsök, i livsmedelsindustrins djurfabriker, i burar på pälsdjursfarmer med mera.
Du kan stödja Djurens rätt genom att bli årsmedlem (läs mer på deras hemsida), bli månadsgivare eller ge en gåva.


Bra tips
Tips om vad du kan göra för djur och natur. Det behöver inte vara så svårt, samtidigt som det kan påverka ändå!
Spoiler:
Tryck här för att visa!
* Ät miljövänligare. Det är bra att äta ekologiskt, vegetariskt, närproducerat och mat i rätt säsong.
* De flesta här har ingen bil, men tänk ändå på att det är mycket miljövänligare att ta bussen, att cykla och att gå än att ta bilen!
* Välj produkter som inte är testade på djur! Smink- och hygienprodukter kan mycket väl vara djurtestade, och djuren tycker inte om att vara försökskaniner, det är en sak som är säker. Det finns dock listor om vilka märken som testar på djur och inte. Om du bläddrar ner här så ser du loggarna på en del märken som inte testar på djur. Här är några märken som är bra att undvika eftersom att de testar på djur.
* Återvinn och källsortera! Det sparar mycket energi. I stället för att bara få fram mer och mer material, så kan vi återanvända det vi redan har så gott det går.
* Berätta för familj och kompisar om hur det står till med världen. Om du berättar att det är allvarligt och att det är viktigt att försöka vara miljövänlig (och kanske några tips om hur) så kanske de också blir det.


Medlemmar
Om du själv vill bli medlem i klubben så är det bara att prata med mig om det!



Om något ni önskar ska finnas med i det här första inlägget så får ni gärna säga till!

/Chaemy

(Den här klubben har varit inaktiv ett tag, men det är ändå alldeles välkommet att skriva i tråden!)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fcdn3.cdnme.se%2F4452636%2F8-3%2F2015-04-13-2056_552c11619606ee5f71929eee.jpg

13 jan, 2014 19:06

Detta inlägg ändrades senast 2015-09-24 kl. 20:47
Antal ändringar: 42

Borttagen

Avatar


Jag är absolut med!

13 jan, 2014 19:07

Borttagen

Avatar


Jag är med!

13 jan, 2014 19:08

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag är absolut med!


Vad kul! Välkommen!

Skrivet av Borttagen:
Jag är med!


Super! Välkommen!

13 jan, 2014 19:11

Kim Potter
Elev

Avatar


Jag är helt klart med.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2F3o752lP9qcv1TmaCis%2Fgiphy.gif

13 jan, 2014 19:13

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Jag är absolut med!


Vad kul! Välkommen!

Skrivet av Borttagen:
Jag är med!


Super! Välkommen!

Åh tack! Vill bara döda folk som skjuter dessa djur! Och även tigern är farligt utrotningshotad!

13 jan, 2014 19:13

Trädkatten
Elev

Avatar


Jag vill gärna vara med, jag kan inte säga att jag är en person som verkligen kämpar för djuren. Jag har aldrig riktigt gjort något för djuren mer än att tycka synd om dem (utrotnings hotade) och tyyp slutat äta kött. (Jag äter det ibland)
Jag har också två katter och jag älskar dem med hela mitt hjärta. ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Fdde527254ec55c4cf32ff76a1d04d218%2Ftumblr_mu72zitfga1qkj4l8o1_500.gif

13 jan, 2014 19:15

Borttagen

Avatar


Skrivet av Kim Potter:
Jag är helt klart med.


Tack! Välkommen!

Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Jag är absolut med!


Vad kul! Välkommen!

Skrivet av Borttagen:
Jag är med!


Super! Välkommen!

Åh tack! Vill bara döda folk som skjuter dessa djur! Och även tigern är farligt utrotningshotad!


Jag med, hatar dom! Tigrarna är farligt utrotade också!

Skrivet av Trädkatten:
Jag vill gärna vara med, jag kan inte säga att jag är en person som verkligen kämpar för djuren. Jag har aldrig riktigt gjort något för djuren mer än att tycka synd om dem (utrotnings hotade) och tyyp slutat äta kött. (Jag äter det ibland)
Jag har också två katter och jag älskar dem med hela mitt hjärta. ♥


Alla kan inte kämpa och det får man respektera.. Men du är varmt välkommen ändå..

13 jan, 2014 19:17

Trädkatten
Elev

Avatar


Horrokruxen: Tack så mycket.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Fdde527254ec55c4cf32ff76a1d04d218%2Ftumblr_mu72zitfga1qkj4l8o1_500.gif

13 jan, 2014 19:19

potterflicka
Elev

Avatar


Jag är tyvärr inte med, är inte särskilt engagerad i sånt här.

13 jan, 2014 19:26

1 2 3 ... 43 44 45

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Klubbar > Vi som kämpar för djuren!

Du får inte svara på den här tråden.