Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Vänner?

Forum > Off Topic > Vänner?

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Hej! Idag ska jag ta upp ett ämne som är känsligt för många.

Sanna vänner... Det finns faktiskt många av dem. Det kan vara en person du ser på bussen, hon som sitter i matsalen själv, den killen som gråter på tåget... Ja, det kan vara vem som helst. Problemet år att vi inte ser dem, för de enda vi ser är de som är elaka och falska.

Det finns otroligt många människor som mår dåligt för den de är, och det är hemskt. De gråter för att de måste vara på ett sätt de inte vill, de vill bara kunna vara sig själva och ha någon som bryr sig. De ser bara de människorna som trycker ner dem. De är sig själva, och bryr sig om sina vänner.

Känner du igen dig? Då kan jag säga att du är allt annat än ensam. Jag har till exempel känt mig ensam. Du ska veta att du är perfekt som du är! Låtsas inte vara någon du inte är. Du gör dig själv bara en björntjänst då.

God jul och gott nytt år! Glöm aldrig att du är perfekt! Acceptera dig själv, vi behöver fler som dig i världen!

3 dec, 2013 11:57

Kintsugi
Prefekt

Avatar

+1


Vad fint! ♥


Jag fann mina närmsta vänner (och sanna vänner) när jag själv fick fara runt i Sverige och världen, och kopplas samman mer naturligt med människorna. Växte upp på liten ort och det kändes alltid så malplacerat. Jag hängde såklart med många olika individer och hade det fint, men det kändes aldrig riktigt naturligt och jag kände mig "ensam": Jag var inte ensam, men jag kände mig ensam. Liten by, alla känner alla. Ens kompisars mammor hade haft ihop det med ens pappa när de var unga och man kände till vilka som var syskon osv.

Det bästa jag har gjort var att bege mig till Göteborg från byn. Det var starten till att börja hänga med vänner som jag än idag är bästa vän med. Vi är/var bosatta all over västkusten och kunde fika, ha filmkvällar och göra vad vi ville göra - mer än att vara coolast, ha dyrast kläder, vara fulla i diket, hänga på McDonalds "bara för att det var så det var" där jag växte upp. Med vännerna jag lärde känna i Göteborg kunde jag "fly" från den där pressen och stressen var och varannan helg, och finna en relation till människor som jag tidigare inte varit med om.


Våga var den du är och/eller vill vara! Ta hand om dig själv och de individer i din omgivning som du verkligen känner en ärlighet gentemot. Se framförallt till att ha en kanonfin decembermånad. Om du känner ångest för julen - gör något som du inte har ångest för. Lev, res, gör val som stärker dig för stunden!

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

3 dec, 2013 12:22

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Vänner?

Du får inte svara på den här tråden.