Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

The Apocalypse

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > The Apocalypse

Bevaka tråden
Användare Inlägg
LaylaCatcher
Elev

Avatar


En Fanfic till...

OBS! TILL DEN SOM INTE VET BETYDER APOKALYPS ETT SÄTT HUR VÄRLDEN GÅR UNDER PÅ I DETTA FALL

HANDLING:

Swans och Björks systrar hade hela sitt liv bott i Vasa i Finland, hos Swans far, som nästan tillbringade all sin tid i laboratoriet i källaren. Ingen annan fick sätta foten innanför rummet vilket ledde till att kusinerna måste sköta sig själva. De klagade aldrig, eftersom att Björks föräldrar var döda och Swans förstod att deras pappa behövde vara i fred med så många att sköta om. Men en dag förändrades allt.
Hela Swans och Björks värld som de känt och levt i vändes uppochner och de måste fort börja gå till handling för att överleva. Kunde de bevisa att de skulle kunna klara sig på egen hand och även rädda mänskligheten på samma gång, eller var de fortfarande de föräldralösa och rädda barnen från Vasa?

En tumme upp lr kommentar och äventyret börjar!

Imagination and dreaming is my life

29 aug, 2013 20:04

Borttagen

Avatar


Verkar AZZUM! Bevakar helt klart!

1 sep, 2013 14:04

LaylaCatcher
Elev

Avatar


Kap 1

Emilia Swan drog sig flämtande upp på stranden med sin lillasyster Caroline. Snart efter kom deras kusiner Hanna och Heidi Björk, fast de snarare kallades systrar.
Hannas och Heidis föräldrar hade nämligen dött redan då de var bara några år, men tillräckligt gamla för att inte orsaka mycket problem, så Swans fader - som var Emilias och Carolines ensamvårdare - tog dem hem till dem där de bott tills de två äldre, Hanna och Emilia, var 15 och tills de yngre, alltså Caroline och Heidi, var 13.
Hela deras liv hade kanske inte varit perfekt, men de hade allt de behövde och det kunde ha varit mycket värre. Det de dock inte visste då var att detta år ännu skulle bli ett av de viktigaste och mest destruktiva åren i människans - eller i själva verket hela världens - historia.
Men nu hade det människorna alltid väntat på hänt. Världen hade gått under, bokstavligen.

"Kom. Vi måste handla fort", sade Hanna. Hon och de yngre syskonen hade redan tagit sig upp och vred ur vattnet ur sina kläder. De hade simmat från andra sidan då de inte hade vetat hur man skulle sänka bron själv. Det skulle ändå bara ha slösat på den nu värdefulla elen.
Emilia började småspringa mot de andra medan de gick uppför vägen. Det var tydligen ett boendeområde. Runt dem såg man bara hus i olika former, men bara egnahemshus. De måste fort hitta ett skydd för någon natt, och planera allt från mat till dricka, från värme till hygien, från... överlevnadssätt till överlevnadssätt.

Bara deras fader varit här ännu...


Kap 2

Systrarna gick runt på de tysta gatorna i boendeområdet, och granskade olika hus. Det hade inte gått mer en 5-10 minuter tills de såg ett som verkade rätt så bra att sova i, eftersom det var höst och mörkret började falla. Och inte fick man glömma "mutanterna", som blivit smittade av viruset och förvandlats från djur till monster. Hela platsen var kusligt tyst, och det enda man hörde var deras andetag, nästan så att man skulle ha hört deras hjärtslag.
De fyra flickorna småsprang in på gården och gick upp för trappan framför ytterdörren. Caroline prövade på handtaget. Låst, såklart.
"Den är låst!", sa Caroline och ryckte i dörren ett par gånger till för säkerhets skull. Hanna trängde sig förbi henne.
"Jag borde kunna dyrka upp låset", sa hon - men tillade sedan; "Jag har sett hur de gör i James Bond, typ."
Hanna började försöka dyrka upp låset med en av Carolines hårnålar, medan Emilia och Heidi såg sig omkring. Det fanns ett litet förråd med en sned dörr framför huset, en liten gård med gunga och sandlåda och en trampolin på baksidan av huset. Emilia gick raskt mot förrådet medan Heidi följde med. En plötslig rörelse fick dem att stelna till. Då de såg sig om, såg de att de gått förbi en liten hage med en dvärgkanin i. Hon måste ha lämnat kvar då deras ägare rusat till sjukhuset. All dess mat var uppäten, och den lilla kaninen hade redan börjat gnaga på trädet mitt i. Heidi plockade lite gräs och slängde dit stråna i en hög. Kaninen hade snabbt huggit sig in i det.
Emilia vände sig mot förrådsdörren igen.

Imagination and dreaming is my life

3 sep, 2013 21:04

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > The Apocalypse

Du får inte svara på den här tråden.