Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[LÅST] House of Night

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > House of Night

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Hej allihopa!
Tänkte skriva en ff, om House of Night. Den handlar om Lara som börjar på House of Night, en skola för märkta/ vampyrer, vid för tidig ålder, ingen har någonsin varit yngre än 16, och hon är 14. Skolans rektor blir väldigt intresserad av henne, och alla vampyrrektorer vill ha henne på sitt House of Night och, ja, det blir en massa strul. Nåja. I hope you'll like it.


~Prolog~
- Lara, har du blivit förkyld?, frågade Barbara, min bästa vän.
- Ja det kanske jag har, svarade jag och hostade ännu en gång. Jag såg mig oroligt omkring. Jag visste, precis som alla andra, att man bara kunde bli märkt vid 16 års ålder, så varför var jag så orolig? Jag var 14, hade 2 år kvar, behövde inte vara orolig. Men någonstans inom mig, långt inne, visste jag att jag skulle bli märkt denna dag.

Det var sämsta tillfället att bli märkt på. Jag och Barbara hade precis ställt till värsta scenen och alla i hela skolan tittade på oss när vi gick mot våra skåp. Jag visste direkt vad som skulle hända när killen dök upp bredvid mitt skåp från ingenstans och kollade mig rakt i ögonen. Alla skolans elever backade från honom, och stirrade på mig. Jag, som nyss varit den ballaste tjejen i högstadiet var nu ett freak. Jag var 14, det var inte möjligt. Men jag visste ju att det faktiskt var mig som den odöde sökte.
- Lara Morell! Natten har valt dig. Din död skall bli din födelse, natten kallar på dig. Lyssna till hennes ljuva stämma. Ditt öde väntar dig i nattens hus.
Den odöde pekade på mig med ett smalt finger och plötsligt kände jag en förfärlig smärta på pannan. Jag såg hur mitt annars vit-blonda hår blev till brun-blont och sedan blev allt svart.

När jag vaknade stod den odöde, konstigt nog kvar. Och vad konstigare var, han stirrade på mitt märke, som jag visste att jag hade. Alla vampyrer fick nattens märke i pannan. Det var format i en månklyfta, och hade en massa vackra krussiduller omkring sig. Jag visste. Jag hade nämligen läst om vampyrer i det förbjudna biblioteket, i närheten av skolan. Det hjälpte förstås att bibliotekarien var en vampyr, och att bara jag visste om det. I alla fall, stod den odöde och kollade stumt på mig en stund, sedan tog han till orda:
- Du...du är inte 16...det är inte möjligt! Ingen har någonsin varit mindre än 16! Jag...det är inte möjligt! Nåja...Du har till midnatt på dig att komma till House of Night, om du inte kommer innan dess blir du antingen en röd vampyr, eller så dör du. Den odöde gick långsamt mot entré-dörrarna medan han om och om igen mumlade: det är inte möjligt. När han kom till dörrarna tog han i ett av handtagen och försvann.

Jag kom på mig själv med att stirra tomt i den riktning där den odöde stått när han försvann. Jag skakade långsamt på huvudet och vände mig mot Barbara.
- Ser det okej ut?, frågade jag henne och började gå mot henne.
- Håll dig borta missfoster! Du hörde vad vampyräcklet sa: Ingen förutom du har vart 14 när de blivit märkta, det måste vara något fel med dig. Jag fattar inte att jag varit din vän i 5 år! Jag vill aldrig mer se dig!, fräste hon som svar. Jag nickade kort, tänkte att jag ändå hade viktigare problem än en svikare. Jag tog ut mina böcker ur skåpet tillsammans med min väska och jacka, och gick sedan lugnt ut genom dörrarna. Där ute väntade mamma i bilen. Jag visste att hon skulle spåra om hon såg mitt märke, hon var minst lika ytlig som Barbara, så jag drog ner in lugg över pannan. När jag kom in i bilen hade vi den vanliga mor- och- dotterkonversationen.

Vid middagen satt jag, syrran och mamma i tystnad. tillslut sa mamma
- Nej men, nu Lara, får du ju dra undan luggen ordentligt så att jag ser din vackra ögon bättre!
- Mamma! Innan jag gör det måste jag be om en sak. Men du får lova att inte flippa, okej? Mamma såg oroligt på mig en stund, men nyfikenheten vann.
- Javisst gumman, sa hon
- Jag...har blivit märkt. Och vid midnatt kommer jag dö, om inte någon skjutsar mig till närmaste House of Night, svarade jag. Mamma stirrade bara förvirrat på mig, och syrran satte maten i halsen.
~

Okej, hoppas ni gillade den här delen.

Zendaya, KajsaRC2001, lumos1, Crucio Expulso samt Vildvittra, jag vänder mig främst till er eftersom jag känner att ni kan ge mig bäst kritik, och hjälpa mig att förbättra mitt skrivande, så om ni väljer att läsa detta: Komentera gärna sanningsenligt. Ni andra som läser min ff, komentera gärna ni också!

7 aug, 2013 21:40

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > House of Night

Du får inte svara på den här tråden.