Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Diego

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Diego

1 2 3 4 5
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Diego
Författare: Renesmee Cullen 1
Färdig: Nej
Handling: Den handlar om Diego. Han kommer ursprungligen från boken Bree Tanners andra liv en Ljudet av ditt hjärta roman av Stephenie Meyer. Men den är inte alls som i boken.
Den handlar om Diego som är en vampyr. Han skapar själv Bree eftersom han behöver sällskap efter att ha rymt från Riley som samlar ihop en arm'e av nyfödda vampyrer.

Förord

Riley hade skickat ut mig för att jaga. Men jag hade andra planer. Jag hade inte lust att återvända till den där hålan. I går hade en i Roals gäng slitit av mig benet. Då fick jag nog, jag tänkte rymma och aldrig återvända.
Jag gick genom en gränd när jag hörde en springande människa närma sig. Jag klättrade fort upp på en av väggarna i den smala gränden. Preces när jag kommit upp på taget kom människan som jag hört runt hörnet. Det var en flicka vid min ålder. Kanske lite yngre.
Jag funderade en sekund innan jag tog sats och hoppade ner framför henne.
Hon tittade vettskrämt upp på mig.
“Vad heter du?” Frågade jag henne.
Jag hade inga planer på att döda henne jag kände bara ett märkligt behov av att ha sällskap.
Flickan svarade inte utan vände sig om och rusade åt andra hållet. Men jag var snabbare. Jag tog tag i hennes arm.
Jag fick vänta med svaret på vad hon hette. Hon tittade på mig igen. Hon var riktigt söt.
Sen sänkte jag huvudet och lät mina tänder sjunka ner i hennes mjuka hud på hennes hals.
Hon skrek. Men ljudet upphörde snabbt. Jag hade inga problem med att bara spruta in mitt gift och sedan lossa mina tänder.
Jag lyfte upp henne i min famn och sprang. Jag visste att det låg ett igenbommat och övergivet kontor i närheten.

Väl där la jag ner henne på marken och sattemig bredvid henne och beädde mig på att vänta ett tag.

Hon skrek av smärta. Jag gillade det inte. Jag plågades när hon gjorde det. Det var en helt främmande känsla för mig.
Timmarna gick och blev till dagar.
Efter tre dagar och fyra nätter slutade hon skrika. En stund senare slog hon upp ögonen.


Taggningar:
glina2
Hermione 1234
Molly Evans
Renesmee.Cullen27
Nessie Evans

Hinner inte tagga så många just nu...

14 apr, 2013 16:44

Borttagen

Avatar


Wow! Bra! SNÄLLA MER!!!

14 apr, 2013 18:01

Borttagen

Avatar

+1



Kapitel 1

Hon slog upp sina blodröda ögon och tittade skrämt in i mina.
Sedan var hon borta bredvid mig. Jag tittade upp och såg att hon stod i försvarsställning några meter bort från mig.
“Vad har du gjort med mi...!”
Hon avbröt sig när hon hörde sin klara vackra sopranröst.
Jag tog ett provande steg fram mot henne. Hon rörde sig inte.
“Det är lungt... Kom så ska jag berätta.”
Hon rörde sig fortfarande inte. Jag suckade lite och började berätta i alla fall.
Jag berättade vad hon var och vad hon kunde göra. Vem jag var och vad jag gjort fram till nu.
Det gick så lätt att berätta för henne. Jag gillade henne verkligen.
När jag berättat för henne hur det var reste hon sig sakta ur sin försvarsställning.
“Vad heter du? Det sa du aldrig.”
Sa hon och hajade ännu en gång till av ljudet av sin röst.
“Diego, och du?”
“Bree.”
Svarade hon osäkert.
“Det är lungt du kan lita på mig.”
Jag såg på henne att hon inte riktigt trodde på mina ord.
Jag tog ännu ett provande steg fram mot henne. Och ännu ett. Hon rörde sig inte för än jag stog en meter framför henne. Då tog hon ett snabbt steg bakåt.
“Jag lovar!”
Sa jag till henne.
Hon svarade inte utan höjde sin högerhand mot sin strupe.
“Det brinner i min hals!”
Sa hon till mig. Först då insåg jag att hon måste vara hemskt törstig.
“Kom du måste jaga.”
Jag sträckte fram min hand. Men tvekade, men just när jag tänkte låta den falla överraskade hon mig genom att gripa tag i den.
Jag log prövande mot henne och hon log tillbaks.
Jag blev varm innombords jag gillade den här flickan. Men jag måste behärska mig hon delade nog inte mina känslor.
Vi gick ut ur byggnaden och jag följde ett spår av en grupp människor som vi hörde.
När dom kom inom synhåll började jag klättra upp för en vägg i närheten. Hon gjorde som jag och följde efter. Vi hoppade över några tak och var sedan så nära att vi kunde hoppa ner framför dom.
De var tre stycken som såg ut att bråka.
Jag nickade åt Bree att göra som jag. Sen så hoppade vi ner framför gruppen.
Bree kunde inte berhärska sig utan satte genast tänderna i den som var närmast. Jag slog en av dom andra medvetslös och satte själv tänderna i den långe mannen bredvid mig.
Sen var jag mätt. Jag såg hur Bree sneglade tveksamt på den andra kvinnan jag slagit och jag nickade åt henne att ta för sig.

14 apr, 2013 18:12

Borttagen

Avatar


Awesome!!!!!!

14 apr, 2013 18:13

Borttagen

Avatar


Jättebra!!!!!!! Meeeeeeeer!!!!!!!

14 apr, 2013 18:17

Borttagen

Avatar


Väldigt bra! *bevakar*

14 apr, 2013 18:21

Borttagen

Avatar


Tack!! Kommer nog mer imorrn!

14 apr, 2013 19:38

Renesmee.Cullen27
Elev

Avatar


Bra *BEVAKAR*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F64%2F18xm.gif I LOVE IM5 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Fc52a045baf2f05f874f215f9b92e33aa%2Ftumblr_mpht3kI9Ng1r7x6cro2_250.gif

14 apr, 2013 19:43

Borttagen

Avatar


(Hann inte tagga så många innan men nu taggar jag fler!)
Fler taggningar:
Emmo.lilli01
Selma...
Petra Hyrrot
Elzyii
Lillan Potter
lily, luna
Queen Boo
Shaunee
chokladgrodan

14 apr, 2013 19:54

Detta inlägg ändrades senast 2013-05-12 kl. 18:58
Antal ändringar: 1

Selma...
Elev

Avatar


Bevakar!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftinyurl.com%2Fo2pg2cdhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftinyurl.com%2Fnpl8nrv https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftinyurl.com%2Fphnuq7u

14 apr, 2013 20:09

1 2 3 4 5

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Diego

Du får inte svara på den här tråden.