Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Ett nytt hem

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Ett nytt hem

Bevaka tråden
Användare Inlägg
amanda1104
Elev

Avatar


Namn: Ett nytt hem
Författare:amanda1104
antal kapitel: Inga än så länge
Färdigskriven: Nope
Rating: PG - men det kommer nog innehålla en hel del "blodiga scener"
Beskrivning: Hilda Smith har varit på flykt i två år från sin egen släkt. Men så träffar hon morbroden Monrue som inte dömmer henne efter hennes felsteg utan välkomnar henne in i sitt hem. Men hur ska hon hålla sig borta från resten av släkten som vill döda henne? Och varför vill inte den mystiske Nick Burkhardt, polisen, döda henne som den Grimm han är?

Grimm är en tv-serie som baseras på bröderna Grimms berättelser.

Blutbaden har en fantastisk luktsinne som bara kan försvagas av en ört som heter Wolfsbane. Blutbaden ofta våldsamma i förpackningar, särskilt när de ser rött. Deras fysiska svag punkt är på deras nedre ryggen, ett område av ländkotorna med ett kluster av nerver. Mellan dödar, Blutbaden göda upp sina offer eftersom de oftast gå en vecka mellan måltiderna.
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages4.wikia.nocookie.net%2F__cb20120421233541%2Fgrimm%2Fimages%2Fthumb%2F4%2F41%2F118-Monroe_morph.png%2F150px-118-Monroe_morph.png

En Fuchsbau är en räv-liknande Wesen känd för att vara extremt slug. Den Grimm saga som dess grund är okänd eftersom räven är en av de mest återkommande tecken i Grimm sagor.
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages3.wikia.nocookie.net%2F__cb20120402080204%2Fgrimm%2Fimages%2Fthumb%2F7%2F72%2FFreddyFuchsbau.jpg%2F150px-FreddyFuchsbau.jpg

En Hexenbiest är en häxa-liknande Wesen som liknar en demon eller troll, med synbart röta eller vanställda kropp.
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages2.wikia.nocookie.net%2F__cb20120414183449%2Fgrimm%2Fimages%2Fthumb%2F0%2F0e%2F117-Adalind_morph.png%2F150px-117-Adalind_morph.png

En Hundjäger är en hund-liknande Wesen som dök upp i "Katt och mus". De är Verrat viktigaste tillsynsmyndigheter. Hundjägers är snabba, smarta, kall och beräknande, vilket gör dem idealiska för yrken som mord och bounty jakt.
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages2.wikia.nocookie.net%2F__cb20120421162258%2Fgrimm%2Fimages%2Fthumb%2F5%2F50%2FHundjager.png%2F150px-Hundjager.png

Grimms är flera familjer av speciella människor, krigare och jägare, som besitter otroliga krafter, som att kunna se den verkliga formen av Wesen, även när Wesen inte vill att de ska. I århundraden har de placerat på sig att polisen och jaga Wesen befolkningen, för att skydda normala människor från okända hot omkring dem.
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages2.wikia.nocookie.net%2F__cb20111112071714%2Fgrimm%2Fimages%2Fthumb%2F1%2F1d%2F1x03-cap16.png%2F200px-1x03-cap16.png(Nick Burkhardt)

Lite mer fakta om tv-serien och dom olika Wesen.

Jag kommer skriva från program till program och länkar själv programet med kapitlet.

Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum

12 apr, 2013 20:44

Detta inlägg ändrades senast 2013-04-15 kl. 21:20
Antal ändringar: 2

Sideswipe
Elev

Avatar


Låter bra! Bevakar!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m93puaKpj51rbxqcro1_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ffc06.deviantart.net%2Ffs71%2Ff%2F2010%2F070%2F4%2F8%2FIRON_MAN_2_suit_gif_by_petri5ied.gif Min Blogg!!

15 apr, 2013 20:31

amanda1104
Elev

Avatar


Här är det första kapitlet
(Pogramet)
Kapitel 1. The Three Bad Wolves

Little pig, little pig, let me come in,”
said the wolf to the pig.
”Not by the hair of my chinny chin chin,”
said the pig to the wolf.


Hon suckar. I över två år har hon behövt fly. Fly från sin egen släkt. Ett enda felsteg förstörde hennes liv förgått. Just nu befinner hon sig i Portland, en av dom få städerna där ingen vet vem, eller vad, hon är. Eller jo, en person vet det. Men han bor på andra sidan staden så det är ingen stor risk att hon stöter på honom.

Flickan kommer till en park som hon skyndar in i när några polisbilar åker förbi. Hon ser efter dom och tillsist tar nyfiken över och hon följer efter.

Polisbilarna leder henne till polisstationen inte långt från parken. Hon sätter sig på en bänk och ser när några män tar in en man och en kvinna in dit. Kvinnan är för henne helt okänd men mannen känner hon igen. Han vrider på huvudet och får syn på henne. Han ger henne en förvånad blick och vänder sig sedan och viskar något till en av poliserna som nickar och går fram till henne.
"Är det du som är Hilda Smith?" frågar han. För att vara den hon är så har hon ett väldigt vanligt namn.
"Ja?" svarar hon och ser ointresserat på mannen.
"Kan du vara så snäll och följa med in på stationen? Du har någon som vill träffa dig" säger han. Hilda tänker efter en stund och reser sig sedan.
"Okej" säger hon och går mot byggnaden.

Mannen sitter vid ett skrivbord och pratar med ännu en polis när hon kommer in.
"Jag trodde att du befann dig i New York" säger han utan att vända sig om. Polisen tittar på henne. Hans hy är mörk och han ser trevlig ut.
"Du har fel som vanligt, Monroe" säger hon kallt. Han vänder sig mot henne och ler. Polisen reser sig och går.
"För att ha varit på flykt i två år är du inte precis försiktig!"
"Jag trodde väl inte att jag skulle stöta på dig. Däremot förvånar det mig att du ville tala med mig" svarar hon och går fram till honom.
"Till skillnad från andra Blutbads blev jag inte arg när jag fick höra att du dejtade en Hundjager" säger han och reser sig för att ge henne en kram.
"Den förste isåfall" säger hon och besvarar kramen.
"Monroe?" säger en man som kommer fram. I sin irritation över att ha blivit störd kan hon inte kontrollera sig själv och en rysning går över ryggen på henne. Mannen ser förvånat på henne och sedan på Monroe. Hilda inser vad som hänt. Hon skulle ha flytt om inte Monroe lagt handen på hennes axel.
"En Grimm på en polisstation" säger hon förvånat.
"Är du här för att hälsa på Monroe?" frågar han utan att röra en min.
"Jag kom hit för att slippa allt det här med Väsen" svarar hon kallt.
"Hilda, skärp dig" säger Monroe.
"Vad då? Tar du hans parti? Han är en Grimm och en mördare" fräser hon.
”Vi tar det här senare” säger Monroe.
”Tack för hjälpen” säger han sedan vänd mot Grimmen.
”Gör inte om det” svarar han. Monroe går därifrån med Hilda i släptåg. Tjejen som kommit dit med Monroe gör dom sällskap.
”Vem är du?” frågar hon och ser på Hilda.
”Skulle kunna fråga dig det samma” svarar hon.
”Angelina, det här är min systerdotter Hilda” säger Monroe.
”Jag visste inte att du hade en syster” säger Angelina förvånat.
”Vi håller inte precis kontakten. Hilda, det här är Angelina Lasser.”
”Haps syster?” frågar Hilda.
”Kände du Hap?” frågar Angelina.
”Vi träffades för ett par år sedan... Kände? Har det hänt något med Hap?” frågar Hilda.
”Han dog för ett par timmar sedan. Skjuten hemma hos mig” svarar Monroe.
”Oj... Jag... ” hon tystnar.

Dom har precis lämnat byggnaden när Monroe ber henne vänta och går efter Angelina som går mot sin hoj. Han pratar ett tag med henne och hon verkar bli arg över något och kör sedan därifrån medan han går tillbaka till Hilda.
”Vad var det där om?” frågar hon.
”Hon blev arg över att Nick letade igenom hennes hus.”
”Det skulle jag också blivit. Han är en Grimm!” Monroe suckar och verkar inse att han inte kan argumentera emot för han byter ämne.
”Du får bo hemma hos mig tills vi har tittat något bättre.”

Och så blev det. När dom kommit hem till Monroe börjar dom försöka få bort blodet efter Hap. Efter att ha jobbat ett tag kommer Angelina åkandes.
”Jag vet vem som dödade Hap och Rolf(deras bror som dog för en månad sedan). En polis. Ett Bauerschwein” säger hon.
”Va?” utbrister Hilda förvånat.
”Jag kände hans lukt på polisstationen och sedan i mitt hus igår kväll.”
”En gris?” Som dödade en av oss? Är du säker?” frågar Hilda.
”Helt säker” svarar hon.
”Vem är det?” frågar Monroe.
”Vet inte än, men han ska få betala!”
”Angelina, håll dig utanför det här!” säger Monroe.
”Det är jag skyldig Hap! Du med.”
”Hap är död! Det finns inget vi kan göra för honom nu. Vi skulle ha varit där och skyddat honom när det hände!” Hilda ser undrande på dom båda.
”Jag hoppades på att vi skulle döda oss en liten gris men jag var tydligen naiv. Och du Hilda, följer du med?”
”Ska jag hämta ett äpple?” frågar hon och ler.
”Det ska du inte!” säger Monroe.
”Monroe, låt henne följa med!”
”Hon är 15 och ska inte åka in för mord!”
”Hon är en Blutbad!”
”Hon står här. Okej, jag följer inte med om du berättar hur det gick sedan” muttrar Hilda.
”Det gör jag” säger hon och går. Hilda ser efter henne ett tag tills hon hör något som flyger i väggen någon minut senare och hon rusar in i huset. Monroe sitter i en fåtölj med ansiktet begravt i händerna. Hilda går fram till honom.
”Vill du ha något?” frågar hon. Han ser på henne.
”Ge mig mobilen” säger han och hon tar den från vardagsrumsbordet och han slår snabbt ett nummer.
”Angelina tror att hon vet vem som mördade hennes bröder. Ett Bauerschwein... En gris. Jag menar inte en snut fast det är det... Nej, gör du?... Skydda honom då. Hon vill se blod flyta.”
”Säg inte att du berättade för Grimmen” säger Hilda.
”Jag vill inte att hon ska åka in för mord. Vill du?” frågar han och hon skakar på huvudet.
”Vill du spela kort?”
”Okej” svarar hon och sätter sig i soffan.

En halvtimme senare sitter dom i vardagsrummet och pratar. Monroe dricker ett glas vin och hon en burk cola när det knackar.
”Monroe, det är Nick. Öppna!” Monroe reser sig och går för att öppna och där står Grimmen.
”Du kanske vill ha en nyckel!”
”Var är Angelina?” frågar han och kommer in i huset.
”Hon är inte här!” säger Hilda men han lyssnar inte. Han verkar knappt verka att hon är här.
”Hon är en mördare!”
”Vi vet” muttrar hon.
”Hon mördade en polismans bröder!” fortsätter han.
”Och han mördade hennes, vi vet” säger Monroe.
”Säg bara var hon är!”
”Som jag sa till henne; vi lägger oss inte i!”
”Tala för dig själv. Den här fejden går århundraden tillbaka. Vi får skulden för alla deras dödsfall. Till och med självmorden! Och hon kommer aldrig låta sig fångas!” säger Hilda.
”Jag försöker bara förhindra att dom dödar varandra. Eller någon annan!”
”Lycka till. Det är ditt jobb” säger Monroe. Nick suckar och lämnar huset.

Någon timme senare är Monroe och handlar medan Hilda är ensam när dörren flyger upp och en polis kommer in med en hagelbössa.
”Gris!” säger hon när hon känner doften.. Han pekar med mynningen mot henne. Hon hinner inte reagera innan han slår henne i tinningen med den och hon faller avsvimmad till golvet.

När hon vaknar igen ligger hon på soffan med en orolig Monroe bredvid henne.
”Vad hände?” frågade hon och sätter sig upp.
”Polisen slog ner dig” säger Monroe och räcker henne ett glas vatten.
”Hur länge har jag varit medvetslös?”
”Två timmar.”
”Två timmar!?” utbrister hon.
”Kom, jag ska visa dig något” säger Monroe. Hon reser sig och följer med honom till hans laptop. Det visar sig vara bilder med honom, Hap och Angelina. Hilda ler. Då ringer mobilen och Monroe svarar.
”Ja?... Var är hon?... Ni hittar henne aldrig... Utmana inte ödet” säger han och lägger på.
”Är hon okej?”
”Angelina har blivit skjuten men lever” säger han. Plötsligt reser han sig och går ut. När han kommer tillbaka har han en tavla med sig.
”Jag hittade den här utanför dörren” säger han och räcker henne den. Bilden föreställer en familj på fem personer.
”Familjen Lasser?” frågar hon.
”Ja” säger han och nickar. Hilda gäspar.
”Gå och lägg dig. Bäddsoffan är din” säger han och hon lyder. Snart har hon somnat.


____________________________
Kom gärna med kritik

Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum

15 apr, 2013 21:19

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Ett nytt hem

Du får inte svara på den här tråden.