Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hänga Harry

Forum > Nyheter > Hänga Harry

1 2 3 ... 14 15 16
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Erfa
Rektor

Avatar

+5


Nu har vi fått ett till spel på Mugglarportalen! Det är en gammal klassiker, hänga gubbe, eller som jag har valt att kalla den här - "Hänga Harry".

Ni kan redan reglerna, enda skillnaden är att det är namn på Harry Potter-karaktärer här!

Så ge er iväg och spela vetja, och försök ligga etta på topplistan! Den håller bara kvar resultaten i en vecka, så det gäller att vara inne och spela så ofta som möjligt!

Lycka till!

23 mar, 2010 21:26

Li
Biträdande rektor

Avatar

+1


Li likes this.

without something there is no nothing

23 mar, 2010 21:37

Snövinge
Elev

Avatar

+3

Detta inlägg gav 5 poäng till Hufflepuff!

Super najs!!

Jag har spelat det flera gånger!

Men heter inte professor Trelawney "Sibylla", och inte "Sibyll"? Eller har jag läst fel?


We are all wizards. Even Ron.

24 mar, 2010 09:48

Borttagen

Avatar


Yeay! Fast den hänger sig för mig om jag skriver in en bokstav så bockas hela saken..

24 mar, 2010 11:05

Erfa
Rektor

Avatar


Skrivet av Snövinge:
heter inte professor Trelawney "Sibylla", och inte "Sibyll"? Eller har jag läst fel?

Sant! "Sybill" är det engelska orginalet, men vi har ju de svenska namnen på den här sidan. Jag utgick ifrån en lista på karaktärer som var på engelska, så jag översatte liksom i realtid. Det kanske inte blev rätt på alla ställen.

Skrivet av Nessilini:
Yeay! Fast den hänger sig för mig om jag skriver in en bokstav så bockas hela saken..

Jag kan inte låta bli att le åt ironin att "hänga gubbe"-spelet hänger sig.

Men det borde det inte göra. Det enda som ska kunna låsa den just nu är om man matar in fel sorts tecken, till exempel en apostrof.

Om ni listar ut några speciella omständigheter då det blir problem, säg till! Annars är det lite svårt att fixa...

24 mar, 2010 12:29

Snövinge
Elev

Avatar


Skrivet av Erfa:
Jag utgick ifrån en lista på karaktärer som var på engelska, så jag översatte liksom i realtid. Det kanske inte blev rätt på alla ställen.


Det förklarar varför Snigelhorn heter Slughorn, men borde inte Ron heta Ronald?

We are all wizards. Even Ron.

24 mar, 2010 16:28

Snövinge
Elev

Avatar


Jag ligger i topp!!

We are all wizards. Even Ron.

24 mar, 2010 17:23

Borttagen

Avatar


Det hänger sig när jag matar in en bokstav som är fel, eller den gjorde det på skolans dator.. Ska testa min dator nu.

24 mar, 2010 18:06

Borttagen

Avatar


Det här är kul (i små doser!) Jaa, dubbelkolla alla namnen, och håller med Snövinge om att Ron borde heta Ronald, åtminstone om man ser till hur komplett Dumbles namn är.

24 mar, 2010 21:47

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Det är beroendeframkallande och gör mig tokig. Superbra!

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

25 mar, 2010 00:10

1 2 3 ... 14 15 16

Bevaka tråden

Forum > Nyheter > Hänga Harry

Du får inte svara på den här tråden.