Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Drella

Forum > Fanfiction > Drella

1 2 3 ... 13 14 15
Bevaka tråden
Användare Inlägg
flyttnyckeln.
Elev

Avatar

+2


Namn: Drella
Genre: Kärlek och vänskap
Språk Svenska
Rating: PG
Kapitel: 18
Handling: En fanfiction som handlar om Ella och Draco, och även hon är från Slytherin. Det utspelar sig också under fjärde året, när The Triwizard Tournament äger rum.

Ett litet smakprov:

Jag tittade ut över perrongen. Hogwartsexpressen glänste rött i det starka solskenet, och elever i alla åldrar gick av och på. Ljudnivån var hög och jag var tvungen att ha alla sinnen på hög koncentration när jag letade efter mina vänner. De var förmodligen redan på tåget så jag fann ingen anledning att stanna kvar på den trånga perrongen. Jag kastade en sista blick på min pappa som försvann in i folkmassan. Han hade fått ansvaret att packa in mina grejer i tåget, vilket hade blivit en stor diskussion på vägen hit. Med snabba steg nådde jag fram till tåget och hoppade på.
Inne i tåget var den en aning tystare. Jag passerade kupeér efter kupeér och kikade in genom fönstrena. Från äldre elever som berättade om händelser under sommaren till förstaårselever med nervösa ansikten. Jag mindes när jag fick brevet som om det vore igår. Bara några dagar efter så var alla mina saker köpta och jag var färdig att åka.
Jag fortsatte genom korridoren.
En dörr bakom mig skjuts upp och en bekant röst hörs i korridoren. "Ella!"
Jag vände mig om och såg Hermione titta ut genom två kupeér bakom mig. Jag måste ha glömt bort att kolla in i det fönstret. Jag log.
Inne i kupén sjönk jag ihop på sätet bredvid Ron. Harry hälsar lite snabbt och Hermione skjuter igen dörren. Det är något annorlunda i deras blickar.
"Vad händer? Något värt att berätta?", undrar jag lite retsamt och de ger varandra menande blickar.
"Charlie nämnde att det kommer hända något på Hogwarts i år. Men inte vad som skulle hända.", svarade Ron och lutade sig bakåt. Jag flyttade på några hårslingor ur ögonvrån och suckade. Om något skulle hända på Howarts så kommer det knappast vara någon liten grej. Och ärligt, jag kunde känna en nervositet växa fram i bakhuvudet.
-

Jag hoppas ni gillar det och att ni vill läsa mer! ^^
Huvudkaraktärern är baserad på Eileen Prince.





Hola, Mishamigos!

3 apr, 2013 22:30

Detta inlägg ändrades senast 2013-07-17 kl. 17:59
Antal ändringar: 17

Eileen Prince
Elev

Avatar


Oh my.. Heja mig!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Fe981b0da4214e8c8c697cedb36694962%2Ftumblr_msnnxn3K5R1sbrri9o1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F27e0f011ad3350c8102782a0242e0f01%2Ftumblr_mku4sfRzR61sn1ytjo1_500.gif

3 apr, 2013 22:32

Scorpius-Hyperion-Malfoy
Elev

Avatar


Den verkar bra, blir kul att läsa mer

Sanctimonia Vincet Semper - Purity Always Conquers

4 apr, 2013 23:31

chokladgrodan:D
Elev

Avatar


Låter jättebra!
Bevakar helt klart!

*blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e...

5 apr, 2013 10:24

Borttagen

Avatar


Låter väldigt bra! Jag bevakar

5 apr, 2013 12:24

flyttnyckeln.
Elev

Avatar


Kapitel 2: Hogwarts

Det hade börjat mörkna utanför och känslan om att vi snart var framme började etsa sig fast hos oss. Jag tittade ut genom fönstret och min spegelbild tittade tillbaka på mig. Det bruna håret, som annars brukar vara blont, var en aning rufsigt efter all stress under dagen. Jag drog fingrarna genom håret och tittade sedan upp på de andras koffertar. Då insåg jag en sak som fick mitt hjärta att sjunka.
"Min koffert! Min pappa tog min koffert! Hur ska jag kunna byta om nu?"
Hermione och Harry växlade några roade blickar mellan varandra och han reste sig upp och lyfte ner en koffert från bagagehyllan.
"Din pappa kom in med den bara några minuter innan du kom.", berättade Hermione och jag gav dem en tacksam blick.
Dörren skjuts upp och en blond kille dök upp. Mitt hjärta hoppade över ett slag. Draco.
Sedan rynkade jag på näsan när jag såg Crabbe och Goyle. Jag hade aldrig gillat de där bestarna.
Draco hade ett belåtet leende över läpparna och han började prata om vad som skulle hända på Hogwarts. Tydligen så visste han vad det var. Sedan såg han våra miner och hans leende blev bredare.
"Nej, ni menar väl inte att ni inte har fått veta? Jobbar inte din pappa på ministeriet, Weasley?", sade han och tittade på Ron, vars öron blev flammande röda. Dracos blick vandrade vidare och fastnade på mig. Han höjde på ögonbrynet.
"Jones? Sitter du här? Jag glömmer ibland bort att du är vän med de här människorna." Han fnös. "Vän med blodsförrädare och en smutsskalle."
Ron gjorde en ansats att resa sig upp men jag hejdade honom för att undvika mer bråk. Jag reste mig upp och lade handen på honom och tryckte, tillräckligt hårt för att han skulle backa.
"Vi ses i uppehållsrummet. Malfoy." Jag stängde igen dörren.

En kvart senare var vi ombytta. Det kändes alltid underligt att se dem ta på sig sina klädnader med röda slipsar när jag knöt min gröna. Jag tittade ner på min och strök den med fingrarna. Slytherin.
När tåget stannade följde vi med strömmen av elever och kom ut i den kyliga luften. Jag var verkligen glad över att jag slapp åka båt över som förstaårseleverna behövde göra. Och vi hade knappt hunnit gå några steg förrän en bekant röst hördes över folkmassan. "Förstaårselever hitåt, förstaårselever hitåt!"
Vi tittade åt det håll som ljudet hördes ifrån och såg en storvuxen man vinka åt sig de nervösa och rädda förstaårseleverna. Han var en vän till oss och jag log. "Ska vi gå bort till Hagrid eller verkar han för upptagen?", frågade jag och tittade på de andra.
Efter några minuters funderande bestämde vi oss för att strunta i det, och vi följde efter en grupp elever från Hufflepuff upp till vagnarna. Efter flera minuters vandring i kylan kom vi fram till en tom vagn och klev in. Ron stängde dörren och några ögonblick senare började den rulla.
"Vänta lite, var inte ni på Världsmästerskapen i Quidditch?" Jag tittade nyfiket på dem.
"Jo, det var vi! Och vi såg Krum!", började Ron ivrigt men Hermiones blick fick honom att tystna.
Vagnen stannade till och vi tittade leende på varandra. Vi klev motvilligt ut i kylan igen och tittade upp på slottet som tornade upp sig framför oss. Hogwarts.

Hola, Mishamigos!

5 apr, 2013 23:25

Eileen Prince
Elev

Avatar


Älskar dig Gabbi.. Så bra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Fe981b0da4214e8c8c697cedb36694962%2Ftumblr_msnnxn3K5R1sbrri9o1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F27e0f011ad3350c8102782a0242e0f01%2Ftumblr_mku4sfRzR61sn1ytjo1_500.gif

5 apr, 2013 23:30

flyttnyckeln.
Elev

Avatar


Skrivet av Eileen Prince:
Älskar dig Gabbi.. Så bra!

Åh, tack så supersupermycket!

Hola, Mishamigos!

5 apr, 2013 23:49

chokladgrodan:D
Elev

Avatar


awsome!!!

*blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e...

6 apr, 2013 10:02

frida longbottom
Elev

Avatar


bra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Fd7781e075d8e42e316812230a01da9f5%2Ftumblr_nch8deK7LR1s8yicyo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2Fa12aab4d071741c77ec7bbe8d447dd8a%2Ftumblr_nj2tkg8Q2U1qz64n4o3_400.gif

6 apr, 2013 11:07

1 2 3 ... 13 14 15

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Drella

Du får inte svara på den här tråden.