Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Renesmee Carlie Cullens liv

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Renesmee Carlie Cullens liv

1 2 3 ... 13 14 15
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Renesmee Carlie Cullens liv
Författare: Renesmee Cullen 1
Färdigskriven: Nej
Handling: Den handlar om Edwards och Bellas dotter Renesmee när hon är lite äldre.
Hoppas ni gillar det!!



Kapitel 1

Spoiler:
Tryck här för att visa! Kapitel 1 Det var morgon och min födelsedag. Jag fyllde fyra år men såg ut som en tolvåring eftersom jag åldras fyra gånger så snabbt som en vanlig människa. Jag låg i min säng och funderade.
Efter några minuter hörde jag lätta fotsteg komma gående mot min dörr. Jag la mig genast på sidan och låtsades sova. Min dörr öppnades och jag hörde ljudet av sång från min mamma och pappa.
Dom kom in med en bricka med packet, men ingen mat eftersom jag föredrog blod. Jag låtsades sträcka på mig och öppnade långsamt ögonen.
”God morgon skönheten!” Sa mamma.
”God morgon.” Mumlade jag sömndrucket.
”Har du sovit gott?”
”Mm…”
”Här öppna våra paket! Du får resten sen när vi kommer upp till huset!”
Jag tog upp ett av paketen. Det var litet och lätt. Jag låssade tejpbitarna sakta och vecklade upp pappret. Jag drog efter andan. Innanför pappret låg ett armband som glittrade i alla regnbågens färger.
”Gillar du det?” Sa pappa.
”Jag älskar det!”
”Det är små rubiner, smaragder och andra ädelstenar.”
”Ska jag sätta på dig det?”
Jag nickade. Edward satte det mot min handled och knäppte det med en enda svepande rörelse. Jag satt och tittade på det lite till. Sedan tog jag tag i ett annat paket som såg ut att innehålla en bok. Jag öppnade det sakta och ut trillade som jag trott en bok. Jag tog upp den och granskade den. Titeln var Alla ädelstenar i bokstavsordning. Jag slog upp boken och hittade snabbt min favorit ametisten.
”Tack!”
”Vi tänkte att det skulle vara kul att se vad ädelstenarna i armbandet hette.”
Jag la undan boken och öppnade det största paketet. Inuti låg det olika tyger. Jag höll upp en av dem. Det var en enkel svart klänning det andra var också en klänning men den var beige med en svart rund krage. Det tredje tyget var en ljusblå längre skjorta som en tunika.
”Vilken vill du ha på dig idag?” Frågade mamma.
”Den här” Sa jag och höll upp den beiga.
”Kom då.”
Jag hoppade upp ur sängen och drog av mig nattlinnet jag sovit i. Sedan tog jag på mig klänningen.
”Kolla här!” Sa mamma och gick fram till den stora helfigursspegeln på väggen i mitt rum.
”Jättefin!” Sa jag.
”Ja den klär dig!” Sa pappa.
”Ska vi gå till dem andra?” Undrade jag.
”Ja det kan vi göra. Hoppa upp på Edwards rygg så springer vi.”
Jag gjorde som hon sa trots att jag kunde springa minst lika snabbt som dem. Vi hoppade ut genom fönstret som stod vidöppet och rusade genom skogen. Vi var framme på några minuter. På trappan utanför det stora huset stod Jacob och väntade på oss. Jag släppte greppet om Edwards hals, hoppade ner på marken och sprang fram till honom. Jag hoppade upp i hans stora famn.
”Grattis Nessie!” Sa han glatt.
”Tack!” Svarade jag medans han bar in mig i huset med mamma och pappa bakom oss. Vi gick upp för trappan mot vardagsrummet. I tv-soffan satt alla i min familj. Carlisle, Esme, Rosalie, Emmett, Alice, Jasper, Charlie, Sue, Leah, Seth, Rene’e, Phil och bredvid soffan satt Billy i sin rullstol. ”Grattis!” Sa alla i munnen på varandra.
Jag hoppade ner ur Jacobs grepp och studsade upp i Emmetts knä. Sen fick jag öppna många presenter. Av Carlisle och Esme fick jag böcker. Av Rosalie och Emmett fick jag en cd-spelare. Av Alice och Jasper fick jag kläder. Från Charlie, Sue, Leah, Seth, Rene’e och Phil fick jag en systemkamera men tillhörande stativ. Sist öppnade jag Jacobs och Billys present. Den innehöll ett berlockarmband med massor av träfigurer. Det var en varg, ett hjärta, en vacker sko och många mer detaljerade figurer.
”Har ni gjort de här!” Utbrast jag.
Jag hade sett mamma bära ett med en likadan trävarg på. ”Ja men Billy har gjort de snyggaste!” Sa Jacob och skrattade.
”Tack så jättemycket för allt!”
”Det var bara kul!” Sa Alice och satte sig bredvid mig på golvet där jag nu satt och bläddrade igenom böckerna.
”Fick du de här av Edward och Bella?”
Frågade hon mig och tittade på klänningen och armbandet. ”Som om du inte redan visste det!” Sa jag. Jag hörde Emmetts björnskratt bakom mig.
Charlie tittade på mig med undrande blick.
Opps jag hade råkat försäga mig.
”Öh Bella och Alice köpte sina presenter tillsammans.” Sa Edward snabbt.
”Jaha.” Sa Charlie.
Han visste inget om vampyrer än så länge. Han kände bara till vargarnas existens.

Senare på eftermiddagen åkte jag, Edward, Bella och Jacob ut till mitt favoritställe en bit norrut för att jaga pumor. Jag lyckades få tag på en stor hona och på hemvägen retades jag men Jacob för att jag fällt den största. Han skyllde på att han lät mig få den för att jag fyllde år. Jag fnös retsamt till honom och Bella brast i skratt.



Kapitel 2

Spoiler:
Tryck här för att visa!Kapitel 2 Dagen efter min födelsedag blev jag, mamma och pappa bjudna till Charlie och Sue på lunch.
Jag åt av den mänskliga maten, den är faktiskt helt okej när Sue lagar den.
Alla vargarna var också där.
Jared och Paul tävlade om vem som åt mest. Jared vann, jag tappade räkningen när han hade tagigt sin elfte korv. Fast Jacob åt nog mer… Ungefär tretton stycken, eller mer.

Sen åkte vi hem eftersom några av dom skulle till Billy för att titta på någon match. Vi hade fått besök. Det var klanen från Denali.
”Hej! Vi hade tänkt komma i tid till din födelsedag Nessie, men vi fick förhinder.” Sa Tanya.
Alla var där Carmen, Eleazar, Kate, Garrett och Tanya. ”Hej!” Sa Edward.
”Vi har blivit inbjudna på bröllop!” Sa Carlisle som just dykt upp.
”Aha! Grattis Kate, Garrett!
”Tack! Det blir i oktober. Välkomna!”
”Vi kommer det blir roligt!”
”Kommer några fler?” Frågade jag förhoppningsfullt.
”Ja ganska många. Vi har bjudit några bland annat sydamerikanerna och Egyptierna.
”Kommer Zenna, Zafrina och Kachiri?” Frågade jag. ”Och Benjamin?”
”Ja sydamerikanerna kommer. Men vi har inte fått något svar från Benjamin. Vi hör av oss så fort vi vet.” Svarade Carmen. ”Yippey!” Tjöt jag. Jag hade längtat och tjatat på mamma och pappa om att få åka och hälsa på Zafrina i regnskogen. Men dom sa bara att vi får se det är en lång resa. Denali stannade där i flera dagar. Men sedan var dom tvungna att ge sig av för att planera bröllopet.

Till helgen tog Alice med mig till Port Angeles för att hitta en passande klänning till bröllopet. Det tog inte lång tid att köra till den enda stora gallerian där så som Alice körde.
Vi gick in i hennes favorit affär. Det var dyrt och fint. Hon började bana sig iväg mellan raderna av kläder för att hitta till klänningarna med mig efter.
Sen var vi i full gång att prova.
När shoppingturen var klar lassad vi in alla påsar i bilen och körde hemåt.

Väl hemma tog jag på mig klänningen som var vit och pösig med en rosett framtill och hade en liten modevisning.

Sen var det kväll och mamma och jag gick till stugan för att sova. Edward hade stannat kvar för att planera inför resan till Denali. Vi skulle anlända några dagar innan och hjälpa till. Under natten sov jag som en stock och kom inte ihåg mina drömmar, men mamma sa att jag hade drömt om bröllopet. Jag hade tydligen haft handen mot hennes kind innan jag somnade.



Kapitel 3
Spoiler:
Tryck här för att visa!Kapitel 3
Jag vaknade med ett ryck. Jag låg i min järnsmidessäng i mitt rum, jag hade drömt en mardröm.
Jag tassade upp ur sängen och in i vardagsrummet. Där satt pappa och tittade på någon sen match. Jag hoppade upp i hans famn.
”Varför är du vaken?” Frågade han.
”Mardröm… Var är mamma?”
”Hon är i huset och planerar med Alice för bröllopet.”
”Mhm.” Sa jag sömnigt.
Sen satt jag där ett tag till, tills pappa följde mig tillbaks till sängen. Där han sedan nynnade mig till söms.

Nästa dag sov jag länge. Men när jag väl vaknade gick vi tillbaks till huset. På vägen dit hörde vi några morrningar och höga björnskratt. Vi gick in genom dörren, in i vardagsrummet.
Det första jag sår var Jacob som låg och sov i en av dom ljusa fotöljerna.
”Väck honom inte Renesmee.”Sa mamma. ”Han somnade ganska nyss.”
Så jag gick en trappa upp för att se vad Alice och Rosalie hade för sig. Jag hörde deras röster inne från det stora badrummet. Dörren stod på glänt så jag gick in.
”Men god morgon lilla sömntuta!” Retades Alice.
Jag räckte ut tungan åt henne.
”Vad gör ni?”
”Vi planerar. Det är ju bara en vecka kvar tills vi ska vara hos Denli för att hjälpa dom.” Sa Rosalie.
”Jaha.” Sa jag sånt där intresserade inte mig. ”Var är Emmett?” Frågade jag istället.
”Jag tror han är ute på gården och sysselsätter sig med en brottningsmatch mot Jasper.”
”Så det var dom vi hörde på väg hit.” Sa jag och började gå ner för trappan igen.
När jag kommit ut på verandan fortsatte jag mot dom leksamma morrningarna som hördes från skogsbrynet.
”Hej!” Sa jag lite högre än vanligt för att överrösta dom. ”Hejsan du!” Svarade Emmett utan att avbryta leken. Det här var då mycket intressantare än att höra på Alice och Rosalie som diskuterade kläder.
Matchen slutade med att Jasper vann med sin list och att Emmett krävde revansch imorgon. Och det tänkte jag definitivt inte missa. Sedan sprang vi alla tre tillbaks till huset. Jag hörde inga snarkningar så jag antog att Jacob var vaken. Jag hittade honom i köket, rotandes i kylskåpet efter mat. Han hörde mig komma in och vände sig om med en ost och en jättestor limpa.
”God morgon Nessie!” Sa han och log mot mig.
”God förmiddag skulle jag snarare säga. Men du kanske tror att det är morgon så länge som du har sovit.”
”Vad har du haft för dig då?” Frågade han medans han hyvlade ost på några brödbitar.
”Du missade brottningsmatchen vid skogsbrynet!” Sa jag. ”Jasså vem vann?”
”Jasper, men det blir revansch imorgon.”
”Okej. Då ska jag titta.” Sa han och räckte fram en ostsmörgås mot mig. Jag grimaserade mot honom.
”Blää!” Sa jag.
Han skrattade och åt upp den själv.
Sedan kom Alice in i köket.
”God förmiddag hund.” Sa hon skämtsamt. ”Jag behöver dig Nessie. Det är sista provningen innan vi åker.”
Jag vinkade lite åt Jacob innan Alice drog ut mig genom rummet.



Kapitel 4
Spoiler:
Tryck här för att visa!Kapitel 4
Dagarna rusade förbi och helt plötsligt var det dagen innan avresan.
Huset var fullt av vampyrer som for omkring. Jacob skulle också komma med. Han var inte där just nu för han planerade med dom andra vargarna. Leah som hade näst högsta befälet i flocken nu skulle ta över Jacobs roll som flockledare så länge vi var borta.
Vi skulle åka bila hela vägen upp till Denali vilket inte skulle ta så lång tid eftersom vi bodde så nära.
”Nessie!” Ropade Alice.
Jag gick till henne.
”Här vilken vill du helst ha med dig?” Hon höll upp två lite varmare klänningar och jag pekade på den violetta med svarta prickar.
”Okej, den blir fin!” Sa hon och svischade för bi mig. ”Rosalie vart är klädpåsen med Nessies klänning!” Hörde jag henne ropa.
”Jag la den i resväskan!” Svarade Rosalie.

När kvällen närmade sig var alla väskor packade och klara och låg instoppade ibilarna. Jag mamma, pappa och Jacob skulle ta mammas Ferrari. Carlisle, Esme, Alice och Jasper skulle ta Carlisles Mercedes. Emmett och Rosalie tog Jeepen med det mesta av packningen.
Vi hade planerat så att vi kunde stanna några veckor efter bröllopet.
Vi gick inte tillbaks till stugan den natten eftersom vi skulle åka så tidigt. Så jag somnade i soffan i vardagsrummet medans jag hörde dom andra pyssla med sitt. Emmett och Rosalie byggde korthus under trappan, Alice och pappa spelade schack med Jasper och mamma som publik, Carlisle läste en tjock bok och Esme satt bredvid mig i soffan och nynnade på en kompliserad melodi medans hon bläddrade i en inredningstidning.

Jag sov väldigt gott den natten så när jag vaknade kände jag mig riktigt utvilad. Vi hade jagat dagen innan så det var bara att sätta sig i bilen och åka. Fast Jacob hade med sig nödproviant som han kallade det eftersom han inte trodde på att det fanns någon mänsklig mat hos Denali. I värsta fall om maten skulle ta slut fick han jaga som varg sa han. Han hade inte något i mot det men han föredrog ändå människoföda så som jag föredrog donerat blod.

19 mar, 2013 18:56

Detta inlägg ändrades senast 2013-03-29 kl. 11:00
Antal ändringar: 4

Renesmee.Cullen27
Elev

Avatar


Super bra

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F64%2F18xm.gif I LOVE IM5 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Fc52a045baf2f05f874f215f9b92e33aa%2Ftumblr_mpht3kI9Ng1r7x6cro2_250.gif

19 mar, 2013 18:58

Borttagen

Avatar


Skrivet av Renesmee.Cullen27:
Super bra

Tack!

19 mar, 2013 19:03

Renesmee.Cullen27
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Renesmee.Cullen27:
Super bra

Tack!

VSG!!!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F64%2F18xm.gif I LOVE IM5 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Fc52a045baf2f05f874f215f9b92e33aa%2Ftumblr_mpht3kI9Ng1r7x6cro2_250.gif

19 mar, 2013 19:03

Borttagen

Avatar


AWESOME!!!!!
Den var ASBRA!
Längtar verkligen till nästa kapitel och ska genast bevaka denna fantastiska berättelse!

19 mar, 2013 19:07

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
AWESOME!!!!!
Den var ASBRA!
Längtar verkligen till nästa kapitel och ska genast bevaka denna fantastiska berättelse!

Jag ska fortsätta nu. Kapitlet kommer förhoppningsvis innan veckans slut!

19 mar, 2013 19:09

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
AWESOME!!!!!
Den var ASBRA!
Längtar verkligen till nästa kapitel och ska genast bevaka denna fantastiska berättelse!

Jag ska fortsätta nu. Kapitlet kommer förhoppningsvis innan veckans slut!

OH YES!
Lalalala

19 mar, 2013 19:14

Borttagen

Avatar


Gud bad bra!!!! Bevakar!!!! Längtar...!!!!!!!

19 mar, 2013 19:55

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Gud bad bra!!!! Bevakar!!!! Längtar...!!!!!!!

Tack vad glad jag blir!!!

19 mar, 2013 20:54

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Gud bad bra!!!! Bevakar!!!! Längtar...!!!!!!!

Tack vad glad jag blir!!!

Hoppas det kommer mer fort!!!

19 mar, 2013 20:55

1 2 3 ... 13 14 15

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Renesmee Carlie Cullens liv

Du får inte svara på den här tråden.