Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Sweet rose get a dream(SV)

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Sweet rose get a dream(SV)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Ormtunga
Elev

Avatar


Titel: Sweet Rose get a dream
Rating: PG-PG13
Handling: Roselynn Francyska Skyland allmänt känd som Ritz har det perfekta livet. Hon är populärast i skolan, jätte duktig i alla ämnen och den absolut perfekta dottern. Men allting förändras när underbarnet Talysha Hammersmith kommer till staden. Mörka hemligheter grävs upp från grunden och familjeangelägenheter är inte längre bara farliga och hemliga. Nu är dem dödliga också.

Kapitel 1.

Solen sken genom fönstret när Roselynn vaknade. Fåglarna kvittrade och allting verkade vara precis som vanligt, men ändå kände Roselynn djupt inom sig att något var allvarligt fel. Huvudet dunkade och ena kinden hade bläckavtryck från skrivboken hon hade hållit på att göra sin läxa i kvällen innan. Det verkade som om hon hade somnat när hon gjort den tråkigaste delen av geometrin och det var nog inte jätte konstigt eftersom hon då redan hade suttit uppe halva natten innan det och pluggat då med. Gårdagens kläder som hon fortfarande hade på sig var skrynkliga och stank av sådant svett som man får när man sover. Det var synd för egentligen hade hon tänkt ha på sig dem idag också. Hon suckade djupt och drog istället fram en långärmad t-tröja och ett par mjukisbyxor. Efter att hon hade satt på sig tröjan ångrade hon valet av byxor och drog på sig ett par jeans i stället. En blick i spegeln gjorde henne medveten om hur fruktansvärd hon såg ut. Håret var flottigt och tovigt, kinderna rödflammiga, läpparna torra, mörka ringar prydde ögonen och på halsen hade röda fläckar börjat ploppa fram. Oftast brukade hon inte sminka sig då hon i vanliga fall var en mycket söt flicka. Hon viste att hon inte kunda använda någon form av färgad kräm då hennes hud var elfenbensvit och att vara brun i ansiktet då hjälpte inte precis att bättra på skönheten. En av sina scarfar kunde hon använda för att täcka de röda på halsen och man skulle ju aldrig underskatta vad en bra borste och en noggrant utvald tofs kunde göra. Hon borstade det långa håret tills alla tovor var utredda och satte sedan upp det i en tofs, några honungsblonda slingor trillade ner, men det brydde hon sig inte om. Hon slängde ytterligare en blick i spegeln och såg genast en förbättring, rodnaden var nästan borta, och de isblå ögonen såg visserligen trötta ut men de kantades inte längre av lika svarta skuggor. På vägen ut genom dörren greppade hon en scarf som hon virade runt halsen. Efter att ha satt på sig skor, jacka och hängt skolväskan över axeln stegade hon ut ur huset med självsäkra steg.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2F36db2b885bbc0f7ec6f4521a028dcf56%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D5177460 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F291617428%2Foriginal.gif

17 feb, 2013 20:25

Borttagen

Avatar


Bra fortsätt

2 maj, 2013 11:14

Lida
Elev

Avatar


Jättebra!! Bevakar

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcTWjlLJasjBhJ5ZcJEgQwKjRRBcYj0JIPtPDVyOLLHrtj3pubP1dA Läs Järna min ff Mån barnet http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=35314&page=5#p2336622

2 maj, 2013 14:14

Borttagen

Avatar


Super!!!!


Den är jätte bra bevakar

2 maj, 2013 17:29

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Sweet rose get a dream(SV)

Du får inte svara på den här tråden.