Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Ensam för alltid. Kanske.

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Ensam för alltid. Kanske.

1 2 3 4 5
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Har tänkt göra en ff. Skriver en prolog här, om ni gillar den, skriv då så gör jag ett kapitel.
Prolog:
Amanda har nyligen slutat skolan för dagen, den sämsta i hennes liv. Hennse bästa van, Klara, har flyttat till Norge, eftersom hennes pappa måste jobba där. Nu är Amanda helt ensam, förutom en kille, som verkar snäll...

Låter det intressant? Ska jag skriva mer?

3 dec, 2012 15:47

jedward lover <3
Elev

Avatar


ja låter kul!

Håna jedward men våga inte röra mina vänner! STOLT MEDLEM I 000

4 dec, 2012 18:38

Borttagen

Avatar


Skrivet av jedward lover <3:
ja låter kul!
Okej, inte nu, men kommer i morgon. Kanske, måste se, tack.

4 dec, 2012 18:42

jedward lover <3
Elev

Avatar


Okej ^^

Håna jedward men våga inte röra mina vänner! STOLT MEDLEM I 000

4 dec, 2012 18:46

Borttagen

Avatar


Skrivet av jedward lover <3:
Okej ^^
Mååste hittaa på kapitlet,och snart ska jag och sova också, klockan är här i Finland över halv nio, ska fundera över vad som ska komma. Tack för att jag har en läsare!

4 dec, 2012 19:38

jedward lover <3
Elev

Avatar


haha du är rolig ^^

Håna jedward men våga inte röra mina vänner! STOLT MEDLEM I 000

4 dec, 2012 19:40

Borttagen

Avatar


Skrivet av jedward lover <3:
haha du är rolig ^^
Tack, det visste jag inte, men nåja:

Kapitel 1
Det är söndagkväll, helg, söndagar som Amanda alltid gillat och har tyckt varit så mysiga. Men inte den här. Inte alls. Hennes allra bästa vän Klara har just ringt och gråtande berättat att de ska flytta till Norge.
Allt känns fel. Varför har Klara inte berättat något tidigare?
Amanda är i chock. De har gjort så mycket tillsammans, Amanda har i princip inga andra vänner än Klara. Hon känner hur tårarna börjar krypa ner längs kinderna, nu är allting upp och ner.

Nästa dag går Amanda ensam till skolan, vilket hon inte är van vid. Det är svårt att förstå att Klara ska flytta utomlands, helt ofattbart! De åkte idag vid klockan sju på morgonen, och kommer inte tillbaks. Aldrig. Aldrig någonsin.

När Amanda äntligen är framme vid skolgården, ser hon Jenny och Emilia som kommer, mobbarna, ingen gillar dem. Förutom de själva då, såklart.
Amandas klass är inte stor, bara fem elever, före detta sex, när Klara ännu gick där. Vilket betyder att hon inte har många kompisar, bara Klara, men eftersom hon inte finns där längre så... Så då finns ingen kompis där. Ingen alls.

Det är många blickar vända mot Amanda när hon går mot dörren, hon som aldrig är ensam. Amanda förstår att skoldagarna kommer vara mycket trista nu. Eller?...

Mer? ^_^

5 dec, 2012 13:13

mayagw
Elev

Avatar


super, fortsätt skriva

5 dec, 2012 13:24

Borttagen

Avatar

+1


Ok:
Kapitel 2:
Inne i klassen kommer fröken in, på sitt vanliga humör.
-Som ni kanske märkt har inte Klara kommit idag eftersom de ska flytta till Norge idag.
Alla ser uppmärksamma ut förutom Amanda.
-Men det råkade sig att just nu under jullovet så har också en annan familj flyttat, fortsätter fröken. Nämligen Jesper. Jag hoppas att ni ska ta väl hand om honom! Kom in bara.
En blyg pojke stiger in i klassrummet och allas ögon är spända på honom.
-Välkommen Jesper! Det här är alltså klass 6 och vi hoppas att du ska trivas!
Jesper säger ingenting utan står bara och tittar lite i marken.
-Du kan gå och sätta dig bredvid Amanda, där.
Jesper sneglar på Amanda och går sedan och sätter sig bredvid henne.

Det blev ganska kort den här gången, men kan nog fortsätta...
Om nån vill alltså!

5 dec, 2012 13:45

jedward lover <3
Elev

Avatar


Super! fortsätt skriva det är riktigt bra ^_^

Håna jedward men våga inte röra mina vänner! STOLT MEDLEM I 000

5 dec, 2012 17:06

1 2 3 4 5

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Ensam för alltid. Kanske.

Du får inte svara på den här tråden.