Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

3000 tummar!

Forum > Off Topic > 3000 tummar!

1 2 3 4
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Li
Biträdande rektor

Avatar

+11


(ni kanske undrar hur de får plats på mina händer...)

Jag vill inte skriva något tackmeddelande när jag fått massa inlägg, men sedan kände jag att jag ändå kanske ville skriva något. Och nu kom ett bra tillfälle. Nu har jag nämligen fått 3000 tummar upp!

Detta känns helt fantastiskt. Det är inte bara att jag skrivit massa inlägg, utan någonstans har jag skrivit bra saker som gör att ni tycker att jag är värd en tumme upp. Det känns helt fantastiskt!

Något mer som är fantastiskt är Mugglis. Och hur mycket Mugglis vuxit, tack vare er fina medlemmar som varje dag tar er tid att logga in och göra sidan till en fantastisk plats att vara på. Erfa må vara väldigt, väldigt duktig på att fixa spännande funktioner, snygga designer och göra roliga event såsom trolljakt, men faktum kvarstår att om inte ni, fina medlemmarna på Mugglis, fanns, skulle dessa saker vara ganska tråkiga. Ingen skulle skriva i forumet. Ingen skulle köpa chokladgrodor i godisaffären. Och ingen skulle klubba ner något av trollen.

Jag kan inte riktigt fatta att jag skrivit inlägg som varit värda så många tummar. Men det tycker ni tydligen, och det är fantastiskt. Verkligen. Jag är så tacksam. Kanske inte för att jag har fått många tummar upp, utan att jag varje dag får chansen att logga in på Mugglis och se alla fantastiska medlemmar. Hur starka, bra och vackra ni är hela högen och alla är bra och fina människor!

Jag tänkte inte skriva upp några specifika medlemmar för jag är så säker på att glömma någon då eller helt enkelt inte ha plats för så många i min tråd som faktiskt berört mig på ett eller annat sätt. Men jag tänkte berätta om fina ögonblick på (eller som inträffat tack vare) Mugglis som jag tycker varit extra roliga.

Fast först vill jag i alla fall tacka Kintsugi som gav mig en av mina första tummen upp, och sedan Tuggrus som gav mig tumme nummer 3000. Och ALLA där emellan som har uppmärksammat det jag skrivit.
Tiden 2010. Den tiden då aktiva medlemmar var ungefär jag (som också bara var aktiv för att kunna ragga på Erfa), Cyachi, Oskan, Kintsugi, Nessilini, MattiasD och lillamymin och några till, som fick försöka göra vårt bästa för att forumet skulle få ett nytt inlägg var tredje dag i alla fall.

Och sedan när det kom en BOOM av nya medlemmar. En helt ny Harry Potter-generation. Jag, som gammalt fan och orolig över huruvida Harry Potter skulle ”dö ut”, var tvungen att slå mig själv för pannan och känna att jag verkligen var dum. Här kom det ju massvis med nya HP-fans, och de skulle inte försvinna. De var här för att stanna! Till exempel de som jag såg började göra träffar för HP-fans, och som nu arrangerar sin första julbal, något som känns så fint. HP-fandomens tid i Sverige är inte på väg bort, den är bara på väg framåt! (ping Minidjuret, Adina, Stranger och Cara Riddle)

Och när vi ändå talar om julbalar, så julbalen Phoenix 2012 där jag för första gången fann att jag var på ett utsålt HP-event där det nästan bara var folk jag inte träffat förut, den känslan var helt fantastisk. Jag älskar att det kommer nya fans (känns som jag skrivit det mycket men jag gör det!) och speciellt när jag och Grå Damen så mäktigt går samman för att få ut avifors ur fotleken. Vår pakt kommer aldrig att dö! (fast avifors du är också min partner in crime)

När man går på Mugglis-träff och DeathDownAlex inte får åka sagotåget på Junibacken själv. Det är fantastiskt att se hur hon måste släppa all sin stolthet och be en om tillåtelse att få åka. DET ÄR MAKT PEOPLE. (hihi)
Överlag att det på Mugglisträffar gick från att vara ungefär 12 stycken (ni minns väl den träffen, Snövinge, Somnium, Piggy och ni andra som var med?) till att bli över 100 är så mäktigt att... Ja, jag har inte ord.
Och så har vi kvällar på Mugglis när man bara kan sitta i forumet och prata med likasinnande och bara ha riktigt trevligt. Joina accioron i diskussioner där vi är så överens att det känns fantastiskt att äntligen någon förstår en och sitta och skratta åt allt som leumas vän säger till en och åt de roliga inlägg alla skriver hela tiden, samt njuta av allt smart som Ida S säger.

Varje dag ser jag medlemmar i forumet som alla är så fina och underbara. Det är fantastiskt. Jag vet att ni alla är fantastiska människor och även om det ibland är jobbiga dagar så vill jag bara att ni ska veta hur bra ni är. Och även om det är jobbigt just nu, kommer allt att bli bättre. Jag lovar! Varenda en av er, varje person som är medlem på den här hemsidan, kom ihåg att ni är en del av Mugglis och DU är viktig, alltid!

Nu blev det här ett jättelångt inlägg men i alla fall. TACK för att ni finns alla fina mugglismedlemmar, hoppas att vi ses på framtida HP-event (var inte rädda för att komma fram och säga hej, jag bits inte även om jag kanske ser lite läskig ut!)

OK kram Li out

without something there is no nothing

10 nov, 2012 16:21

Ginny00
Elev

Avatar


Liiiii. Det där var så fint så jag vet inte vad. ♥ We love you too.

10 nov, 2012 16:24

LolFeelings
Elev

Avatar


Well, grattis!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FyWUGkQ86jKz60%2Fgiphy.gif

10 nov, 2012 16:25

Borttagen

Avatar


Grattis!

nu fick du ännu en tumme, för dendär meningen
Skrivet av Li:
(ni kanske undrar hur de får plats på mina händer...)

10 nov, 2012 16:26

Clara Darkin
Elev

Avatar


Grattis! Jag gick in på din profil och såg det och tänkte "Wow, hon har fått över 3000 tummar!", klickade på dem (så att man ser vilka inlägg man fått tummar för) och tänkte skicka typ nåt grattis-meddelande eller nåt sånt, och så stod det här inlägget högst upp. x) Grattis!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FMiAQGelCbH0ha%2Fgiphy.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.giphy.com%2Fmedia%2FH6CDICYUiPAwE%2F200.gif%2353

10 nov, 2012 16:30

Kintsugi
Prefekt

Avatar


GRATTIS! Och det är rätt galet och fint att tänka på Mugglis framfart senaste året.

HAHAHAHA Jag kommer ALDRIG glömma när vi fikade och det planerades vilt hur du smidigast kunde komma i kontakt med Erfa efter att ha fått numret. ♥ ♥ ♥

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

10 nov, 2012 16:32

Optic
Elev

Avatar


Grattis!!
Kommer ihåg första mugglisträffen, om det var den som var i maj 2011?

10 nov, 2012 16:32

Li
Biträdande rektor

Avatar


Skrivet av Optic:
Grattis!!
Kommer ihåg första mugglisträffen, om det var den som var i maj 2011?


Den var i februari 2011

without something there is no nothing

10 nov, 2012 16:33

accioron
Elev

Avatar


Åh nu fick jag en sån myskänsla, I don't know why ♥

Jag är så glad att jag blev medlem på mugglis (på riktigt alltså, skapade typ tre användare under 2010 men raderade alla för jag fattade inte vad man skulle göra här HAHA) och det har gett mig så mycket. Även om jag var otroligt mycket aktivare i en mängd olika forumskategorier förra året (jag skulle vara mer aktiv om jag hade mindre stress+skola, lovar!!) så är jag i stort sett alltid inloggad och skriver någonting i mina stammistrådar (samt försöker vara en duktig prefekt ...ahem). Nu ska jag inte skriva allt jag vill skriva (får spara det till mina 2000 tummar! eller inlägg eller något sånt) men men men ditt inlägg summerar i stort sett allting som gör att jag fortsätter att logga in här.

You're all awesome ♥

10 nov, 2012 16:34

Detta inlägg ändrades senast 2012-11-10 kl. 16:39
Antal ändringar: 2

Optic
Elev

Avatar


Skrivet av Li:
Skrivet av Optic:
Grattis!!
Kommer ihåg första mugglisträffen, om det var den som var i maj 2011?


Den var i februari 2011


Jaha okej

10 nov, 2012 16:35

1 2 3 4

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > 3000 tummar!

Du får inte svara på den här tråden.