Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[LÅST] Bevakade ämnen och framtida planer

Forum > Nyheter > Bevakade ämnen och framtida planer

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Erfa *
Rektor

Avatar


Jag har försökt knyta ihop olika delar av sidan lite mer. Det mest uppenbara tillägget är ju listan på vänner, som jag ser att många av beta-testarna har börjat använda.

En annan funktion som bara tog en dag eller så att skriva (vilket är rätt snabbt nu när skolan har dragit igång), är bevakade ämnen. Eriskay har tjatat väldigt mycket på mig för att fixa det, eftersom det brukar vara en uppskattad funktion.

Jaja, det systemet är väl förmodligen inte heller helt buggfritt än, men jag rekommenderar att ni testar det, feedback-tråden passar ju till exempel utmärkt att bevaka.

En av de mest populära framtida idéerna verkar vara att använda sig av marodörkartan i sidan. Exakt hur det ska gå till vet jag fortfarande inte riktigt, men jag har planer på att bygga ungefär en sorts grafisk karta över hemsidan, förmodligen lite likt en mind map - fast snyggare.

Det kommer förmodligen att krävas flera blad av kartan och jag funderade på att separera dessa med pilar i kanterna som leder till andra delar. Vad sägs om det?

I vilket fall som helst blir det ett utmärkt tillfälle att visa mina (icke-existerande) CSS- och Photoshop-skills.

21 aug, 2007 17:38

Detta inlägg ändrades senast 2009-04-11 kl. 21:15
Antal ändringar: 1

als
Elev

Avatar


Citat:
[...]och jag funderade på att separera dessa med pilar i kanterna som leder till andra delar. Vad sägs om det?
Det var faktiskt så jag hade tänkt mig det också, så jag är för! NB att ikoner > text (ja, det kommer från konsolfascisten).

EDIT: Eh, vad händer om någon postar i ett bevakat ämne?

22 aug, 2007 22:50

carbe
Elev

Avatar


Får man inte ett meddelande då?

25 aug, 2007 14:51

Erfa *
Rektor

Avatar


Citat:
Får man inte ett meddelande då?

Jo, precis det är det som händer. Men man får bara ETT meddelande, hur många inlägg som än postats. Och man får inget inlägg om man postar själv heller... jag tror att jag har tänkt på det mesta.

25 aug, 2007 20:42

Eriskay
Elev

Avatar


Ja, det låter fint det där. Gillar fortfarande idén med marodörkartan.

Nitwit, blubber, oddment, tweak. Jag på Tumblr, jag på YouTube.

26 aug, 2007 20:59

Snövinge
Elev

Avatar


Skrivet av Erfa *:
Men man får bara ETT meddelande, hur många inlägg som än postats. Och man får inget inlägg om man postar själv heller... jag tror att jag har tänkt på det mesta.


Jag får inte bara ett, jag får ett för varje inlägg. (Fast inte de jag själv skrivit.) Är det något fel på min dator, eller har det aldrig blivit av?

P.S. Jag har gjort en egen tråd om det här:
http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=328#forum.php?topic=328
Men den har blivit ganska ignorerad...

We are all wizards. Even Ron.

20 maj, 2010 13:01

MattiasD
Elev

Avatar


Detta kommer verkligen att bli en utmaning, lycka till!

20 maj, 2010 22:29

HermioneGranger
Elev

Avatar


jätte bra idé med kartan

"I hope you're pleased with yourselves. We could all have been killed - or worse, expelled. Now if you don't mind, I'm going to bed."

30 nov, 2010 18:58

Bevaka tråden

Forum > Nyheter > Bevakade ämnen och framtida planer

Du får inte svara på den här tråden.