Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Frågesporten

Forum > Mugglarportalen > Frågesporten

1 2 3 4 5
Bevaka tråden
Användare Inlägg
EMELESEL
Elev

Avatar


Är det någon som vet varför det ibland blir fel när man svarar på frågesporten? Altså att man vet att man svarar rätt fast det blir fel ändå och man får börja om. Det händer mig gätte ofta nån som vet varför eller har råkat ut för samma sak?

4 feb, 2011 17:02

Snövinge
Elev

Avatar


Jag tror att det ganska ofta är så att du tror att du har rätt, fast du egentligen inte har det Inte för att jag tror att du inte kan eller så, men ibland har hjärnan bara fått för sig en sak. Ibland är det frågor som har olika svar för film eller bok (fattar ni?) och då är det alltid boken som är rätt.
Sen kan det ju vara så att du råkat klicka i fel svar och sen tryckt på "Svara" för fort. Eller att du läst fel.
Jag har lite svårt att tänka mig att det skulle vara en bugg som gör att fel svar är ikryssade just för dig. För jag har aldrig (elr iaf sällan) råkat ut för det. Men det kan förståss vara så, jag är ingen data teckninker

We are all wizards. Even Ron.

4 feb, 2011 18:07

soratanaka
Elev

Avatar


Antingen inbillar du dig att du har rätt, eller så buggar någonting.

Någon specifik fråga du har svårt med? För i så fall kan det vara att du missförstått frågan, eller dylikt.

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

4 feb, 2011 20:17

Oskan
Elev

Avatar


Skrivet av EMELESEL:
Är det någon som vet varför det ibland blir fel när man svarar på frågesporten? Altså att man vet att man svarar rätt fast det blir fel ändå och man får börja om. Det händer mig gätte ofta nån som vet varför eller har råkat ut för samma sak?

Har aldrig varit med om det! Men som de andra säger så kan det ju stämma att du helt enkelt svarat fel istället och tror att du haft rätt!

"May the force be equal to mass times acceleration"

5 feb, 2011 00:42

EMELESEL
Elev

Avatar


så kan det vara. men om man t.ex får frågan vem av bröderna Weasley blir prefekt, och Ron Percy Fred och George är allternativ så kan väl inte Percy vara fel svar?

5 feb, 2011 09:18

Snövinge
Elev

Avatar


Har du faktiskt fått den fråga?
För i så fall är ju två svar rätt...

We are all wizards. Even Ron.

5 feb, 2011 10:41

EMELESEL
Elev

Avatar


Skrivet av Snövinge:
Har du faktiskt fått den fråga?
För i så fall är ju två svar rätt...

ja

5 feb, 2011 11:20

Erfa
Rektor

Avatar


Såvitt jag kan se finns inte den frågan, utan bara Vilket Weasley-syskon är den förste att bli prefekt?. Och den frågan har ju ett unikt svar!

5 feb, 2011 11:22

EMELESEL
Elev

Avatar


jaha,jag kanske läste fel.

5 feb, 2011 11:25

AlmaLu
Elev

Avatar


Det har hänt mig också, ibland har det varit fel alternativ också. T.ex, "Hur många visare har mrs Weasleys köksklocka? Alternativen var en gång: 1, 3, 7 och 12! :O Sen en annan gång när frågan var: Vilket djur antar Hermiones patronus. Jag svarade utter men fick ändå fel!

23 feb, 2011 11:22

1 2 3 4 5

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Frågesporten

Du får inte svara på den här tråden.