Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Vi behöver Stockholmshjälp!

Forum > Off Topic > Vi behöver Stockholmshjälp!

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
DeathDownAlex
Elev

Avatar


För att Stockholmshjälp är verkligen ett ord. ^^

Nu är det så här att Kossanberta inte har varit så här långt upp i landet förut, så jag tänkte att jag borde visa henne Stockholm.

Men eftersom att jag är en så dålig på detta behöver jag hjälp. Vad tycker ni att vi ska göra?
Jag funderade på att visa henne gamla stan och så. Mårten trotsigs väg oich allt annat sådant kul. Men sen då?

2 aug, 2012 11:54

Ginny00
Elev

Avatar


..Gröna lund?
Så långt sträcker sig min erfarenhet..

2 aug, 2012 11:56

Caius
Elev

Avatar


Jag är egentligen inte förtjust i Stockholm för fem öre... Men om jag besökte Stockholm för första gången så skulle jag personligen vilja se lite gamla fina platser... Lite sådär historiska platser kanske man skulle kunna kalla det, för det är på sådana platser jag trivs bäst.

Det här är vad vi kallar tankar. Det är något som är bra och som alla har rätt att ha.

2 aug, 2012 11:58

DeathDownAlex
Elev

Avatar


Skrivet av Ginny00:
..Gröna lund?
Så långt sträcker sig min erfarenhet..

Ja, visserligen men vi tänkte oss mer sevärdigheter. Typ globen. Fast inte globen för att det är ganska tråkigt. ^^

2 aug, 2012 11:59

baramin
Elev

Avatar


Ta spårvagnen ut till Waldemars udde(ingen aning om jag lyckades med stavningen nu haha) på Djurgården! Jättefin park med utsikt över vattnet där det inte brukar vara allt för många människor. Prio ett när jag åker till Stockholm!

she had a face straight from a magazine, god only knows, but you'll never leave her.

2 aug, 2012 12:00

Ginny00
Elev

Avatar


Vasamuséet, Drottningholm, Skansen?

2 aug, 2012 12:00

DeathDownAlex
Elev

Avatar


Vi har bestämt oss för att baka nu. Hämta Minidjuret sen och åka till något braigt muséum, typ medeltidsmuseét.

2 aug, 2012 12:15

Solkatten
Elev

Avatar


Har visserligen aldrig varit i Stockholm men, hehe, Gamla Staden kanske?

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

2 aug, 2012 12:17

Minidjuret
Elev

Avatar


MEDELTIDSMUSEUM!! DTI VILL JAG! 8D


Men men men men Alex, SF bokhandeln är ju viktig! ^^

2 aug, 2012 12:27

Ladusvalan
Elev

Avatar


Om ni gillar museum kan jag tipsa om Hallwylska muséet (inte säker på stavningen). Där kan man gå en väldigt mysig liten visning i det vackra, borgerliga huset, som tillhört den stora "samlaren" Wilhelmina.
Jag besökte muséet med familjen när jag var mindre och jag minns att jag tyckte att det var mycket trevligt.

Annars finns det många trevliga caféer och konditorier, t.ex. Sturekatten och Vetekatten.

Sitta i hamnen och äta kulglass är också något jag verkligen kan rekommendera (om det är fint väder).

2 aug, 2012 12:31

1 2

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Vi behöver Stockholmshjälp!

Du får inte svara på den här tråden.