Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Lära känna varann

Forum > Off Topic > Lära känna varann

1 2 3 ... 5 6 7
Bevaka tråden
Användare Inlägg
tjejigadia
Elev

Avatar


Jag skapade den här tråden för att man ska kunna typ lära känna varann bättre. Det går ut på att man ska skriva om sig själv, sina starka och svaga sidor, om sina hobbys, om hur man är som person. Så vad tycker ni??

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_lyla6viKfH1r27p4l.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F8fe1997e0194b18a9bd864b4a69bf03d%2Ftumblr_mjsdxmftW71qa4sdgo1_250.gif

8 jul, 2012 19:55

Incendio
Elev

Avatar


Okej, let's start!

Jag heter Frida, och är bor i en liten by fem mil utanför Umeå.
Den 22a oktober 1997 anlände jag till jorden, på BB i Södertälje.
På fritiden umgås jag med mina vänner, sjunger och spelar gitarr. Jag har hållt på med hästar sen jag var fyra, år och det vill säga att jag har hållt på med hästar i tio år. Nu har jag lessnat, och jag slutade rida den här terminen. I höst ska jag börja med cheerleading, om allt går som det ska och jag är supertaggad!
Min starkaste sida är att jag är glad för det mesta, och är bra på att sprida glädje.
En sak som jag inte gillar lika mycket med mig är att jag blir sårad väldigt lätt, och ja, är känslig i ren allmänhet.

19 jul, 2012 22:58

Luna 1
Elev

Avatar


Jag heter Wilma, och bor i Narnia. (Oh, who am I kidding?)
I alla fall, jag är en 00, tyvärr. Men kan glatt meddela att jag oftast inte beter mig helt hemskt och barnsligt.
Jag älskar musik, och spelar piano. Jag har också lärt mig "grunderna" i gitarr på egen hand, men lär mig nu mer avancerat på lektioner. Jag sjunger också, nu när vi är inne på musik.
Jag spelar också fotboll, i bakpositionen vilken jag tycker är jättekul! Men få inte upp några förväntningar att jag kan säga några fotbolls lag eller några spelare. Trust me, I can't.
När jag är bland folk jag tycker om, kan jag bli väldigt aktiv och försöka alldeles för mycket. Men i vanliga fall, är jag en ganska avslappnad person.
Ska jag försöka förklara min personlighet?
Tyvärr, kan jag inte det. Den förändras lite allt eftersom. Den formar sig tills den passar till personen jag pratar med.
Jag överreagerar mycket, och överanalyserar det mesta.
Jag lyssnar gärna, och ger gärna råd och svar, även fast jag kanske inte är bäst på det.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2F3150hg5.gif Tumblr.

19 jul, 2012 23:11

Miskel
Elev

Avatar


Mitt namn är Elsa, jag är 14 år. Föddes 98 den 3:e februari
Jag älskar att rida, rita, sjunga, simma, dansa, skriva, hoppa studsmatta, gymnastikera (?), spela gitarr och att pyssla med djur. Fast andra saker som jag gillar är vintern, snö, jul, kyla, regn, bada, fangirla, GLEE, BUFFY THE VAMPIRE SLAYER, HARRY POTTER, Heather Morris med mera...

En nice sak med mig är att jag alltid, alltid, alltid, ALLTID är glad Eller, så beskrivs jag av folk i alla fall... lol x). Jag är också alltid beredd på att flumma och att fangirla.
En ned sida med mig är väll att jag ofta håller inne med mina känslor och trycker ned dem hela tiden. Det kan nog vara frustrerande för andra och för mig... haha.


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Ff6b62723a064362c0a5f0536337b818b%2Ftumblr_mvg9akK5201s1vh3yo1_500.gif

19 jul, 2012 23:13

Borttagen

Avatar


Kul idé!

Hey!
Jag heter Alice (eller, de flesta kallar mig det nuförtiden, och det är det jag föredrar) och bor i en liten by-stad-grej som heter Gimo (utanför Uppsala).
Jag är född den 7de februari 1994, så man kan räkna ut att jag är 18 år gammal. Vanligtvis brukar jag vara hur dålig som helst på att skriva om mig själv, men ibland är jag igång ordentligt.

Jag kommer från Polen, flyttade till Sverige i september, 2007. Jag har fyra äldre bröder, en äldre halvbror och en yngre helbror.

Jag älskar filmer och böcker. Nästan allting går att titta på, men... nästan. Mitt livs filosofi är att man aldrig ska ångra det man har gjort, för att det gjorde en till den man är idag.

Mina starka sidor är... bra fråga, jag kan inte komma på någonting som är "bra" på rak arm. Jag är mest random, och jag är mig själv. Mina svaga sidor är betydligt fler än de starka. Jag är rätt för en hel del saker här i världen, jag är bl a paranoid och har socialfobi. There's a lot of weird stuff going on in my life. Och jag gillar att skriva på andra språk, särskilt engelska.

Trots att jag är 18 år gammal har jag fortfarande inte listat ut vad det är jag egentligen vill göra här i livet. Vissa dagar är jag rädd att jag kommer hoppa av skolan helt spontant för att jag är för rädd att inte klara mig på egen hand i framtiden. Men jag vet att det bara är dumma tankar.

Jag älskar djur. Jag är vegetarian.
Och som sagt, jag är random.
Jag bits inte, vill ni veta något mer om mig, så kan ni alltid skicka en uggla! (Man blir glad av att se att man har fått ett meddelande!)
Jag svarar på allting ^-^

Stort fan av Batman, Christian Bale, Ralph Fiennes, Harry Potter, Tom Hiddleston, Loki, och en hel del andra saker ^^

19 jul, 2012 23:14

DeathDownAlex
Elev

Avatar


Hej, jag är yngre än folk tror.

Enligt Minidjuret är jag perfekt. Det är jag inte.

Jag gör mycket mat, jag hatar kött av alla slag. Däremot älskar jag glass, mest hemmagjord. Om jag har gjort den själv. XD

Jag kan inte rita men jag gör mycket smycken. Av lera, eller ståltråd... Vad som helt faktiskt.

Annars är jag ganska jobbig, det är därför jag har valt att göra youtube videos. Så att folk kan få veta hur irriterande jag är.

Och så sjunger jag, och spelar teater. Jag går på en skola för allt det där. i detta fängelse tvingas jag ochså att dansa, det är jättetrist. Men teater är mys.

19 jul, 2012 23:20

Borttagen

Avatar


Jag heter Erica och för tretton och ett halvt år sedan anlände jag till världen. Det vill säga mer exakt den 28 januari 1999.

Det finns en massa saker att berätta om mig. Men jag vet bara inte riktigt vad.

Jag älskat Harry Potter över allt annat för utan det hade jag inte hittat hit och träffat några av mina bästa vänner ♥
Jag älskar att skratta och få andra människor att skratta och försöker alltid göra folk på bra humör.

Jag spelat gitarr, skriver fanfictions, ritar, läser, twittrar, bloggar och en massa andra saker på fritiden.

Jag har någon slags speciell förkärlek till band som Green Day, Plain White T's, Train & 30 seconds to mars. Jag älskar också Ed Sheeran, Ulrik Munther och Bryan Adams.

Jag tycker att kärleken gör väldigt ont och ibland så hatar jag mig själv. Men då finns alltid citaten till min hjälp.
Citat. Citaten har räddat mitt liv - bokstavligen. Jag skulle inte kunna leva utan dem.

Jag älskar att handla kläder och skor, vintern, fotobloggar, att kolla på vloggar, att twittra, läsa fanfics, prata med världens bästa person i telefonen, uttrycka mina känslor i texter, citat, genom att rita, fota eller på andra sett, nyårsafton, sova, göra flickisar, hundar, att dagdrömma, filosofi, nostalgi, kuddar, filmer och en massa andra saker.

Jag vill utbilda mig till journalist och flytta till England. Med tanke på hur mycket jag gillar filosofi skulle jag kunna bli en filosoferande journalist. ^^

19 jul, 2012 23:29

Minidjuret
Elev

Avatar

+1


DeathDownAlex- och Minidjuret har rätt, det har hon alltid
---


Hai folk c:
Jag är Minidjuret, eller Louise om ni föredrar det.
Jag bor i Skåne land, i huvudstaden Malmö.
Jag älskar katter och har själv en vid namn Zigge (eller hans hela namn: Kung Zigge Kattegatt Vitnos Hansson den 1:a) och han är underbar c:

Utseende är väl egentligen inte så viktigt, men här har ni mig...
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2Fv7d2li.jpg
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2F20gz8e8.jpg

Iaf, jag gillar att fota, sitta vid mugglis, rita och ja annat som jag inte är bra på c:

19 jul, 2012 23:33

Detta inlägg ändrades senast 2012-07-22 kl. 22:19
Antal ändringar: 3

Borttagen

Avatar

+1


Optic har påpekat att jag är tydligen väldigt mystisk av mig så jag antar att det är dags att dela med mig lite av mig själv..

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Frlv.zcache.com%2Fdutch_pride_double_sided_tshirt-p235768796228803570bfmdx_400.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fupload.wikimedia.org%2Fwikipedia%2Fcommons%2Fthumb%2F9%2F94%2FBuzo.jpg%2F300px-Buzo.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Flangfan.spotlife.se%2Ffiles%2F2012%2F04%2Fpannkakor.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m64t4rHyNF1r4qieoo1_500.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.revolutionbooksnyc.org%2Fimages%2Fbooks.jpg
Namnet är Iris, men jag kallas Matilda, b2, Bob, ZipViper.. ja, listan fortsätter. Hela Iris Vs. Matilda historian tror jag ärligt talat inte folk bryr sig om, men antar att jag kan posta den på slutet av inlägget för de som intresseras.
Jag... det här är jag -> https://p.twimg.com/AyMiWNRCUAAVWmU.jpg
Ja, jag ser inte speciellt bra ut - jag vet. You dont have to rub it in foks. Men min farbror säger att det är insidan som räknas :]
Jag är lite petig med smileys gör ofta irriterande särs krivningar (mohaha see what i did thre?) eftersom jag missade den veckan i skolan. Men that's life. Hm.. Jag missade också den veckan vi gick igenom bokstaven S så jag läspade ett bra tag och fick använda mig av coola maskiner och kort med massa S på. Underliga tider..
Jag är från Holland. Jag pratar flytande Engelska eftersom jag går i en amerikans skola och pratar det 37 timmar non stop varje vecka. Ibland -eller ja, rätt så ofta- så tappar jag ord på svenska så folk hör mig ofta stanna upp i en mening för att tänka eller så byter jag språk helt och börjar babbla på engelska.
Jag är youtube beroende - jag älskar att kolla på film och serier och lyssna på musik. Jag läser och skriver rätt så mycket också. Och tydligen är jag bra på att rita/måla eftersom jag fick högst betyg i Bild Men jag vet inte.. Satt mest och ritade pingviner. Men jag håller mig till filmkunskap och litteratur haha. Till exempel kan jag sitta och skriva i timmar och sen bara radera en 10 000 ord text. Eller så kan jag sitta inne på imdb.com i timmar bara för att kolla runt och vara allmänt nördig. Så ja, filmgeek indeed.
Jag kan bara laga några få maträtter. Nudlar är en av dem - vilket gör den andra pasta med tomatsås o__O
Min favoritbok någonsin är Elsewhere - film är nog Catch me if you can och låt är.. New Slang kanske?
Jag spenderar den mesta av min tid till att skriva, sova eller dagdrömma.
Jag brukade gå på scuba diving, men slutade efter att jag klarat alla uppgifter. Nu gör jag det bara då och då när jag vill ta det lugnt. Jag är en fisk och älskar att simma. Jag har aldrig lärt mig spela ett enda instrument - jag ger upp för lätt och mina fingrar är för stora o.o
Sjunga är jag inte alls bra på - men jag brukade vara det. Jag gick på en musikskola men stack efter 2 år. Blä så som man ångrar sig. Fast ändå inte..
Jag har ingen aning vad jag vill göra mitt liv och är just nu (föralltid) förvirrad. Jag älskar pannkakor.

Rädd för mig än? Så ja, kort sagt är jag en nerdfighter, cool som fan och allmänt underlig. Du ser mig gå ute på stan med huvudet upp stirrandes mot de blå, fascinerad av molnen.

3 snabba:
-Älskar superhjälte filmer
-Jag sover hela natten med musik i mina öron
-Jag kan koka 1 minuts ris på 58 sekunder.

Min twitter: @takeoutpizza
Mitt nummer: ### #######
Mitt favorit ord: Krispigt
Min låt:



Min ugglepost är ovanligt ensam och öde just nu, så ja- även fast ingen av er hittar något ni gillar om mig eller har något gemensamt snälla feel free to uggla mig :'D Jag har hört att jag kan vara rätt så lustig :]

Känner mig riktigt ego efter att ha skrivit allt det där </3

19 jul, 2012 23:36

Detta inlägg ändrades senast 2012-07-19 kl. 23:37
Antal ändringar: 1

Margaret
Elev

Avatar


Jag heter Sanna och jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag tog studenten i år och är nu arbetslös/sökande.

Jag har bestämt mig för att jobba ett tag tills jag bestämmer mig för vad jag vill göra här i livet. Det finns så mycket olika saker jag kan tänka mig att jobba med i framtiden, och jag vill gärna vara säker innan jag söker någon fortsatt utbildning.

Min absolut största framtidsdröm är att kunna försörja mig som författare. Jag skriver mycket, vilket jag tycker är fantastiskt kul. Har ända sedan jag var liten tyckt om att hitta på historier i huvudet, men började under min högstadietid att skriva ner en del av dem.

Vet inte riktigt mer vad jag ska säga... Är så dålig på att berätta sker om mig själv.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.giphy.com%2FA4pNvfLGTX4m4.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.giphy.com%2FNVajf6YGEC9nW.gif

19 jul, 2012 23:37

1 2 3 ... 5 6 7

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Lära känna varann

Du får inte svara på den här tråden.