Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[LÅST] Deathly Hallows på Turkiska den 9 oktober

Forum > Nyheter > Deathly Hallows på Turkiska den 9 oktober

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Eriskay
Elev

Avatar


De turkiska läsarna kommer att kunna få tag på den sjunde och sista Harry Potter-boken på turkiska i höst, den 9 oktober. Den översätts av Sevin Okyay och Kutlukhan Kutlu (som har roliga namn).

På svenska kommer den inte förrän den 21 november. För er som inte har läst den på engelska ska jag kanske varna lite. Det vore bra om de som skiver här är försiktiga när det gäller avslöjanden i boken, men vi kan inte garantera att inga spoilers förekommer på denna sida.

Deahtly Hallows ska vara den sista boken i serien, men Rowling (författarinnan) har pratat om att skriva ett slags uppslagsverk om världen. Det finns dock inga garantier på att det blir av och ingen vet när i saå fall. Hon har nyligt pratat om detta och sagt att vi inte ska förvänta oss den imorgon och att hon tänker ta semester ett tag. Dessutom har hon vid ett annat, lika nyligt tillfälle talat om att hon håller på att skriva två saker för ögonblicket och att ett av dem kommer att bli bättre än det ena och kommer att bli det hon ska skriva härnäst.

Det är oklart hur dessa olika bitar av information passar ihop. Uppslagsverket kan vara ett av dessa två projekt, eller så är det ett projekt vid sidan av som kommer att bli av i alla fall. Vi får helt enkelt hoppas på det bästa.

Nitwit, blubber, oddment, tweak. Jag på Tumblr, jag på YouTube.

16 aug, 2007 13:13

Borttagen

Avatar


Haha. Älska!

2 mar, 2009 19:36

Bevaka tråden

Forum > Nyheter > Deathly Hallows på Turkiska den 9 oktober

Du får inte svara på den här tråden.